Feist - Let It Die (2004)

Canada
Label: Arts & Crafts

1. Gatekeeper (2:16)
  2. Mushaboom (3:44)
  3. Let It Die (2:55)
  4. One Evening (3:36)
  5. Leisure Suite (4:07)
  6. Lonely Lonely (4:10)
  7. When I Was a Young Girl (3:08)
  8. Secret Heart (3:49)
  9. Inside and Out (4:18)
  10. Tout Doucement (2:32)
  11. Now at Last (3:15)
avatar van HiLL
Ace schreef:
Toch stiekem wel een mooie plaat dit... 4* is mijn oordeel na een enkele luisterbeurt.

Ace ik wist het!

edejong
heerlijk album!
4.0*

Heerlijk zomers album, 4 sterren.

Imagine.
Fijn album met als favorieten Gatekeeper, Tout Deucement en natuurlijk Mushaboom!

Prachtig! Feist heeft echt klasse.. Dit is een album dat ik altijd en overal kan luisteren, en dat is zeldzaam voor mij. Vind m ook stiekem een klein beetje beter dan The Reminder, met uitschieters als Gatekeeper en One Evening.

avatar van blur8
Leslie Feist heeft een uniek eigen geluid. Leslie... wonderlijke voornaam. Mijn opa had jaren geleden een hond met dezelfde naam. (een hele domme poedel). Maakt voor de muziek niets uit.

Gatekeeper, Mushaboom, One Evening en Inside and Out; het ene hoogtepunt na het andere. Puur genieten van Luisterpop in optima forma.

avatar van fluidvirgo
Ik stuitte op haar eigen werk n.a.v. Kings of Convenience en Broken Social Scene. Heerlijk album dit, hoewel ik de opvolger the Reminder net iets beter vind.

***1/2

avatar van musicfriek
Hier ook maar eens achter aan, hoorde laatst een nummer van Feist (ben titel even kwijt) en dat sprak me zeker wel aan. Deze hier is wel een goede instapper?

avatar van HiLL
Dit is de beste Friek!

avatar van musicfriek
Zit die clipjes te bekijken en het nummer wat ik bedoelde was dus Mushaboom, praaaachtig hoor

Deze maar eens pindakazen dan!

The Reminder is ook goed hoor, Friek. Een stuk evenwichtiger, wat mij betreft. Deze wist me nog niet zo te raken, maar misschien komt het nog.

avatar van Reijersen
Erg sfeervol plaatje van Feist. Ken ze eigenlijk pas sinds die single van vorig jaar, die op Reminder staat. Vond dat een erg mooi nummer en ben dus in 2 Feist-albums gedoken.
Het is vooral de gehele sfeer van het album dat me weet te pakken. Breekbaar, melodieus en bijzonder.

avatar van timhardt
de singles zijn geweldig, met one evening als allerbeste. Helaas vind ik het geheel wat minder. The reminder is echt als geheel de sterrenplaat, deze is wat wisselvalliger, die stem blijft geweldig, maar het geheel is toch minder. gelukkig is the reminder recenter, dus er zit progressie in feist: benieuwd hoe haar volgende plaat klinkt. 3.5* voor deze.

Mijn eerste kenningsmaking met Feist. Een heerlijke stem, maar heb nog geen pareltjes kunnen ontdekken. Wel muziek die moet groeien, merk ik. Bij de tweede luisterbeurt was het al een stuk 'voller'.

3,5* voorlopig...

Mooie zang,fraaie instrumentale begeleiding.
Maar het zijn de sterke jaren 60/jaren70/beatles/joni mitchell/country&western invloeden die wat mij betreft deze plaat de nek omdoen.
Ik krijg bij deze plaat visioenen van een nieuwbouwhuis in Almere met standaard Ikea-meubilair of het platteland in Canada of het noorden van de verenigde staten met daarin een bungalow-villa met garage en oprijlaan en glad geschoren gras gazonnetje.
Aan muzikale kundigheid geen gebrek.
Aan goede originele muzikale ideeën helaas des te meer.
Althans,mijn muzikale ideeën/pretenties zijn het niet

Stijn_Slayer
Feist heeft een hele fijne stem en ze leunt net zo makkelijk op bossa nova, zwoele zomeravond chansons (al dan niet in het Engels gezongen) als op meer moderne, electronische invalshoeken.