GZA - Pro Tools (2008)

7. Short Race (4:05)

met Roc Marciano

8. Interlude (0:26)
  9. Paper Plate (2:48)
  10. Columbian Ties (2:47)

met True Master

11. Firehouse (3:44)

met Ka

12. Path of Destruction (2:36)
  13. Cinema (2:59)

met Justice Kareem

14. Intermission (Drive in Movie) (0:24)
  15. Life Is a Movie (3:10)

met RZA en Irfane Khan-Acito

16. Elastic Audio [Live Performance on 5 / 31 / 2007 @ the Parish in Austin, TX] * (4:00)

met FYRE Department en Dreddy Kruger

Berichten over nieuwe plaat verplaatst naar GZA

Dj2Jelle
Tyn schreef:
Zijn delivery is solide en typisch GZA maar niet verassend.

Vind ik juist niet, hij had vroeger een veel energiekere scherpe flow, nu loopt hij een beetje over de platen te mompelen.

avatar van discipline
GZA waarom moest je nou zo ongeinspireerd rappen je hebt de beats mee je hebt de teksten mee maar ik val harstikke in slaap als ik naar die verdomd saaie flow luister zonde na history of violence is dit toch echt de grootste tegenvaller van 2008 en 1 van me lievelings rappers 3*

avatar van dilladawg
Wat is dat toch, GZA gaat mompelen, Prodigy gaat mompelen, het lijkt wel een nieuwe hype.
Niet dat prodigy van Mobb vroeger zo energiek was.
7 pounds is trouwens wel hemels geproduceert ( black milk!!! )

leathaface2009
Dat deze cd maar 3 pagina's telt op deze site en die nieuwe van Eminem die nog moet uitkomen al 10 zegt al genoeg over deze plaat.

tuktak
ja en redelijk onterecht, dit album heeft dan ook veel positieve recensies gehad. tuurlijk is gza niet meer dezelfde als 15 jaar terug, hij is inmiddels ook ergens in de 40 volgens mij, alles al meegemaakt en gezien, desalniettemin is er in zijn relaxtere flow nog steeds veel gedrevenheid terug te horen. persoonlijk vind ik die volwassenheid juist erg prettig, en hoeft al dat felle geschreeuw met keiharde oneliners niet altijd zo nodig.

leathaface2009
tuktak schreef:
en hoeft al dat felle geschreeuw met keiharde oneliners niet altijd zo nodig.

Dat is Hip-Hop.

avatar van Tyn
Tyn
Zojuist las ik een review over dit album. De beste man vind dit GZA's beste album na Liquid Swords..

Hoewel het album niet slecht is vind ik zowel Beneath The Surface en Grandmasters beter.

1 Liquid Swords
2 Beneath The Surface
3 Grandmasters
4 Protools
5 Legend Of The Liquid Sword

(Words from the genius nooit gehoord dus neit meegerekend)

Wat vinden jullie?

avatar van -marco-
Tyn schreef:

1 Liquid Swords
2 Beneath The Surface
3 Grandmasters
4 Protools
5 Legend Of The Liquid Sword

(Words from the genius nooit gehoord dus neit meegerekend)

Wat vinden jullie?

1-Liquid Swords
2-Legend of the Liquid Sword
3-Pro-tools
4-Beneath the Surface
5-Words from the genius

Grandmasters is met Muggs, dus reken ik niet mee. Maar die zou dan tussen Pro-tools en BTS zijn geplaatst

avatar van discipline
een halve ster er bij omdat die beats gewoon zo vet zijn!

GZA heeft begin jarig negentig 2 geweldige albums op zijn naam staan Words From The Genius(1991) en Liquid Swords(1995), het viel te verwachten dat het hierna allemaal wat minder zal worden.
Liquid Swords is een van mijn favoriete hiphop albums aller tijden, en hij is dan ook met grote afstand mijn favoriete wu-member.
Toch gaf ik hem de kans, en heb ik hierna GZA op de voet gevolgt ik bekeek al zijn albums en kwam dan uiteindelijk na een in mijn mening zwak tot redelijk album Beneath The Surface en een iets beter Legend Of The Liquid Swords hierbij uit.
Het begin klonk lekker met een prima track Pencil en hierna volgde ook een redelijk sterke track Alphabets.
Jammer genoeg waren ook dit een van de weinige hoogtepunten op dit album.
Het enige nummer wat ik wel grijs heb gedraaid is Paper Plates, waarop ik eindelijk de oude GZA herken.
Stiekem hoop ik op een geweldige Liquid Swords 2, waarop ik mag hopen dat RZA eindelijk weer eens met zijn duistere en geweldige old skool beats voor de dag komt.
ik kom bij dit album dan ook niet verder dan een 2.0

LIQUIDSWORDS
discipline schreef:

Haha wij zijn juist andersom. Madlib is een van de vetste producers ooit en ik neem aan dat jij dat ook vind gezien je avatar, maar als ik dan zie dat je Pro Tools vette beats vind hebben.. Ik vind de beats echt matig en GZA's lyrics zijn zoals altijd van hoog niveau. Ik heb trouwens nooit een zwak nummer van the Genius gehoord, maar ik ben dan ook heel grote fan van hem. De tekst en de refrein op Alphabets. Niet te beschrijven. Door de matige beats

avatar van KILLERBEE99
Paper Plate

Rudi1984
Wat mij betreft een van de meest onterecht genegeerde Wu-soloplaten. Heerlijk, die droge sound met een GZA die maar op z’n gemakje blijft gaan en gaan.

Neem zo’n 0% Finance (maar er zijn er meer): 4 minuten lang die droge voordracht zonder breaks, zonder gasten, zonder refrein en zonder hooks. Gewoon puur op kwaliteit blijven gaan, heerlijk.

Na Liquid Swords absoluut z’n beste.