Elvis Presley - Elv1s (2002)

Alternatieve titel: 30 #1 Hits

Label: RCA

1. Heartbreak Hotel (2:04)
  2. Don't Be Cruel (2:04)
  3. Hound Dog (2:15)
  4. Love Me Tender (2:44)
  5. Too Much (2:36)
  6. All Shook Up (2:00)
  7. (Let Me Be Your) Teddy Bear (1:49)
  8. Jailhouse Rock (2:37)
  9. Don't (2:51)
  10. Hard Headed Woman (1:56)
  11. One Night (2:34)
  12. (Now and Then There's) A Fool Such as I (2:41)
  13. A Big Hunk o'Love (2:16)
  14. Stuck on You (2:20)
  15. It's Now Or Never (3:17)
  16. Are You Lonesome Tonight? (3:08)
  17. Wooden Heart (2:04)
  18. Surrender (1:55)
  19. (Marie's the Name) His Latest Flame (2:08)
  20. Can't Help Falling in Love (3:00)
  21. Good Luck Charm (2:27)
  22. She's Not You (2:11)
  23. Return to Sender (2:11)
  24. (You're the) Devil in Disguise (2:21)
  25. Crying in the Chapel (2:26)
  26. In the Ghetto (3:05)
  27. Suspicious Minds (4:34)
  28. The Wonder of You (2:28)
  29. Burning Love (2:59)
  30. Way Down (2:39)
  31. A Little Less Conversation [JXL Radio Edit Remix] (3:33)
  32. Heartbreak Hotel [Rehearsal] * (2:06)
  33. All Shook Up [Rehearsal] * (1:17)
  34. Teddy Bear / Don't Be Cruel [Rehearsal] * (1:58)
  35. A Big Hunk o'Love [Take 2] * (2:23)
  36. Stuck on You [Take 1] * (2:29)
  37. It's Now or Never [Takes 2 & 3] * (3:43)
  38. Surrender [Take 2] * (1:52)
  39. His Latest Flame [Take 2] * (4:05)
  40. She's Not You [Take 4] * (2:38)
  41. (You're the) Devil in Disguise [Take 2 & 3] * (3:35)
  42. In the Ghetto [Take 11] * (2:59)
  43. Burning Love [Take 2] * (2:50)
  44. Way Down [Take 2] * (3:09)
  45. In the Ghetto [Vocal Only Outtake] * (1:31)
  46. A Little Less Conversation [JXL 12" Remix] * (6:09)
  47. A Little Less Conversation [Original Version] * (2:28)
  48. The Elvis Post-Army Interview * (12:41)
totale tijdsduur: 1:19:13 (2:17:06)
avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
bikkel2 schreef:
Het ontbreken van Allways On My Mind is een misser, want dat is juist een song waar Elvis zo sterk voor de dag komt.
Dat is hier al enkel keren ter sprake gekomen. Je vindt de uitleg bij de ElvIIs-berichten.

avatar van musician
Absoluut geen kaas van gegeten, van Elvis, maar in tijden van honger naar kwalitatieve rock uit de jaren '50 is hij de meest voor de hand liggende. Dat is ook niet voor niets, uiteraard, zijn faam stijgt ver uit boven de namen van andere artiesten uit die tijd.

Er is héél erg veel verzameld van hem uitgebracht, op het schaamteloze af, maar voor mij voldoet deze verzamelaar prima. 31 (!) nummer 1 hits verzameld op 1 cd, daar is geen evenknie van te vinden.

Bij de overzichten van de jaren '50 die zijn verschenen, ontbreekt Elvis (altijd) vanwege de rechten maar deze cd kan dan altijd met plezier worden gebruikt om die albums wat uit te breiden naar daadwerkelijk correcte compilaties uit dat decennium.

De geluidskwaliteit is geweldig, een beter overzicht van enig artiest uit de jaren '50 tot in de eerste jaren '60 heb ik niet. Ik vind dat overigens ook zijn sterkste periode.

avatar van spinout
2nd to None is hier een mooie aanvulling op.

avatar van Funky Bookie
Er zijn ongeveer een miljoen verzamelaars van Elvis. Dit is wel 1 van mijn favorieten. De grote hits staan erop en laten horen wat een fantastische, veelzijdige zanger The King was.

avatar van RebelINS
De tragiek in Can't Help Falling in Love is van een ongekende schoonheid.

'Take my hand, take my whole life too'

Kippevel tot en met..

Ik heb via amazon.de het fraaie gold vinyl gekocht voor 19 euro thuis gestuurd. Het is ook nog eens een geweldige persing in een mooi uitgevoerde glossy uitklaphoes:

Als hardcore Elvis fan was ik uiteraard al jarenlang in het bezit van de nummers op dit album. Desondanks aangeschaft op DVD-A omwille van de geluidskwaliteit. Doodzonde dat er niet veel meer op dit formaat is uitgebracht...........

avatar van spinout
Nog niet zo oud, maar toch Elvis' op één na best verkochte album met 11,483.262 verkochte exemplaren.

avatar van gigage
Ik zag dat er een bioscoopfilm uitkomt over het leven van Elvis eind juni met Tom Hanks als colonel Parker. Ben benieuwd.

avatar van spinout
Heb er stukjes van gezien, maar dat stemde mij niet vrolijk.

avatar van gigage
Oh ok, ja, ik ken niet het hele verhaal dus ben wel benieuwd.

avatar van spinout
Volgens RIAA zijn er hier 12 miljoen wereldwijd van verkocht. Dit cijfer is in 2018 toegekent. Mijn vorige verkoopcijfer gold slechts voor 31 landen.