Masta Ace - A Long Hot Summer (2004)

Label: M3

12. Do It Man (2:56)

met Big Noyd

13. Bklyn Masala (4:19)

met Leschea

14. The Proposition (1:38)
  15. Travelocity (3:52)

met Punchline en Wordsworth

16. The Ways (3:28)
  17. Wutuwankno (4:11)

met Edo. G

18. The After Party (1:08)
  19. Oh My God (3:50)

met The Beatnuts en Rahzel

20. Cellmate (1:16)
  21. Revelations (3:50)
  22. Out Takes * (2:37)
  23. Globetrotter *

met AKD

24. GMO *
totale tijdsduur: 1:00:55 (1:03:32)
avatar van Illmaticly Ill
Weer een halfje erbij, dus 5 sterren, net zoals ik bij Disposable Arts er ook een halfje bij gaf. Het heeft eventjes geduurd, maar na 2 albums van hem echt goed te hebben beluisterd, kan ik al zeggen dat Masta Ace één van m'n favoriete MC's is.

Deze is eigenlijk nog iets constanter dan zijn voorganger, een en al hoog niveau. Helaas één matig nummer, Oh My God. Alhoewel, het ligt zeker niet aan Ace maar vooral aan die k*tbeat en dat domme geschreeuw ''Oh My God''... Zonde; deze skip ik dan ook altijd. De skits haal ik er trouwens ook bijna altijd uit nu, ook al hoort het bij het concept van het album, maar op een gegeven moment kun je die niet meer aanhoren.

Het album is dus erg constant, maar mijn absolute favoriet zal toch altijd Da Grind zijn. Ik denk dat ik die track wel 1.000.000 keer kan luisteren, dan zou ik hem nog steeds dope vinden.

* * * * *

Voor deze plaat voorlopig ook een Top 10 plek!

avatar van DarkoMarco
Ik heb het album geluisterd, aangezien hij op nr.1 stond van de hip-hop lijst.

Masta ace kende ik wel, maar zelden geluisterd...

Ik heb het album helemaal geluisterd en ik kan zeker zeggen dat het een goed album is.
bijna elk nummer is top (behalve: oh my god) en verdient ook een hoog cijfer.
Maar of dit even sterk staat als: 2001 / marshall mather LP / illmatic of life after death? neeee, dat niet maar wel aardig in de buurt.

De skits vind ik geweldig, daar hou ik van. Ook vind ik soda & soap zeer creatief met een lekkere beat en grappig.

* Bijna alle nummers zijn gewoon top!
vanaf: The ways zakt het voor mij een klein beetje in. maar komt op het laatst met revalations weer goed terug.

4.0