Masta Ace - A Long Hot Summer (2004)

Label: M3

12. Do It Man (2:56)

met Big Noyd

13. Bklyn Masala (4:19)

met Leschea

14. The Proposition (1:38)
  15. Travelocity (3:52)

met Punchline en Wordsworth

16. The Ways (3:28)
  17. Wutuwankno (4:11)

met Edo. G

18. The After Party (1:08)
  19. Oh My God (3:50)

met The Beatnuts en Rahzel

20. Cellmate (1:16)
  21. Revelations (3:50)
  22. Out Takes * (2:37)
  23. Globetrotter *

met AKD

24. GMO *
totale tijdsduur: 1:00:55 (1:03:32)
avatar van Jordy
Ongeveer net zo lekker als Masta Ace's vorige album (z'n oudere werk moet ik hoognodig ook maar eens gaan luisteren). Hier en daar geniaal, bijna overal erg goed, en een paar wat mindere tracks.

Waarom ik deze nét wel een vier geef is vanwege het feit dat dit een heel leuk concept album is, de tracks vormen samen met de skits een leuk verhaal waardoor het album lekker filmisch aandoet (inclusief de bloopers op het eind).

Beste track: het door 9th Wonder geproduceerde Good Ol Love, met de bekende Mobb Deep sample. Jammer dat dit z'n laatste album is.

5 sterren volledig waard. Masta Ace heeft een verslavende flow die soms aan Royce da 59 doet denken , hij ontwijkt de gangsta - clichés en heeft iets te vertellen .... De skits hier zijn niet skip- waardig , zoals Jordy zei geeft het het album een erg samenhangend geheel.

*****

Een heel solide album (zoals zo'n beetje al zijn cd's). Zoals Jordy al aangaf is `Good Ol' Love` een toppertje. Daarnaast springt `Da Grind` er bij mij ook tussen uit. Ook kan er nog even worden geluisterd naar zijn eigen producing skills (Revelations)

avatar van Dielie
ik vond zijn vorige toch een heel pakje beter, ofwel moet ik hem nog meer luisteren,

Relax
Het werd aangeraden maar ik vind het wel wat tegenvallen.
Teksten kan ik totaal meevoelen maar zijn flow is iet wat minder.
En de beats met die samples zijn beetje goedkoop, gewoon 1 zinnetje ofzo voor een refrein en dat 5 x herhalen ofzo.
Beats worden ook eentonig na 3x luisteren.
3.0

avatar van Vizzle
Z'n flow minder lijkt me sterk....Masta Ace heeft een wereldse flow! Alleen moet ik zeggen dat als je eerst Disposable arts hebt gehoord en daarna deze....is het een flinke tegenvaller!

Relax
't is niet helemaal mijn smaak, en vandaar dat ik zijn flow ook niet zo vind.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik hoop zondag naar zijn optreden te kunnen, daarom moet ik snel deze plaat plus zijn voorganger checken...

avatar van MJ_DA_MAN
Eén keer geluistert nu, en ik ben nu al onder de indruk . Gaat minimaal 4* worden als er geen gekke dingen meer gebeuren. Wel jammer dat de beat van Good Ol' Love een kopie is van die van Mobb Deep's Still Shinin'.

Relax
Ik ga dit album opnieuw beluisteren want 9 maanden geleden wist ik nog niet veel van rap
Nieuwe kans.

avatar van MJ_DA_MAN
Een erg relax album. Masta Ace vind ik zelf gewoon een goede MC, maar niet buitengewoon goed ofzo. Maar het is gewoon de sfeer en samenhang die dit album gewoon uiterst leuk maakt. Erg leuke en vooral goede producties, gecombineerd met Masta's vertrouwde stem, grappige skits, goede bijdrage van gastrappers (Punch & Words blijven geweldig) en puike teksten. Die dingen zorgen voor een erg goede samenhang waardoor dit album erg lekker wegluistert en dat je ook het gevoel hebt dat het klopt. Ik geef nu een dikke 4* die ongetwijfeld nog kan stijgen. Hij maakt hierbij goede reclame bij mij voor zondag. Op naar Disposable Arts .

Relax
Deze geef ik 4,5, die sfeer, die beats, die teksten, alles is compleet en het klinkt zo heerlijk als je dit hoesje en die titel bij de tracks bijdenkt.
Gadverdamme wat een machtig album.

Dr.Greenthump
Vanwaar dit label .. ? Waarom niet gewoon onder Cold Chillin'

Vizzle schreef:

Nee hoor, ik vind deze zelfs beter .

Edit: nog één stem en hij staat in de top 25 van de hiphoplijst .

avatar van MFPascal
Ik geef hem een 4,5. En waarom? Het blijft een van mijn favo albums allertijden. Beatselectie is geweldig, en Ace laat ook vocaal zien wat hij in zn mars heeft. Geen vijf, omdat ik nog nooit een perfect album ben tegen gekomen.

Harco
Als geheel genomen nog beter dan Disposable Arts.

avatar van J.M.
Beatiful

avatar van Chrisseh
Ik vind 'm tot nu toe erg lekker. Moet hem nog wat vaker luisteren om te kunnen stemmen.

Edit: Erg lekker is misschien overdreven. Ik vind dit album gewoon 'wel' lekker. Er zitten zeker goede, chille nummers tussen en ik vind Masta Ace wel lekker flowen. Maar er zitten ook van die nummers tussen die ik gewoon veel minder vind. Dus ja. 3,5* is het zeker. Misschien wordt het nog een 4, maar véél hoger denk het niet. Maar je weet maar nooit, he.

Ik ga nog wel even op zoek naar Disposable Arts. Op een of andere manier denk ik dat die me nét iets meer trekt. Tenminste, ik denk zoinzo dat Masta Ace meer in z'n mars heeft, ook voor mijn smaak. Ik had laatst op YouTube zo'n nóg ouder nummer van hem gekeken (ben de naam kwijt), en die vond ik toch wel goed. Dus, ik ga nog wel even naar z'n oudere albums kijken.

Oh btw, is 'Take A Look Around' echt een verzamel/live album? Ik bedoel, qua release-datum is 't zijn eerste album, dus verzamel is het denk het niet?

Gekkenhuis
Perfect uitgekozen titel. Lekkere luchtige producties die lekker wegluisteren in het zonnetje.

Masta Ace levert hier echt topwerk. Vrijwel elke track heeft wel iets speciaals, zoals de sample van Good Old Love en de flow van Apocalypse en Masta Ace op The Grind. De featurings met Stricklin, Punliche en Wordsworth zijn een goed voorteken voor het aankomen eMC project, zeker iets om naar uit te kijken en helemaal als de producties net als op deze plaat stuk voor stuk van topniveau zijn.

Een ander pluspunt is het verhaal dat wordt vertelt aan de hand van skits en de tracks daar stuk voor stuk op aansluiten. Leuk gedaan! Helaas zijn de skits ook de achilleshiel van deze plaat (zoals ik bij de meeste platen vind die een overvloed aan skits hebben met uitzondering van MF DOOM), het wordt na 3x luisteren skipmateriaal. Daarnaast vind ik de laatste 2 tracks (]i]Oh My God[/i] en Relevations wat minder. De minpunten zijn wel te verwaarlozen als je de pluspunten er tegenover zet.

Ik denk dat ik hem nog wel vaak ga opzetten deze zomer als het zonnetje meewerkt. 4.5* en een plek in de top 10.

avatar van Osiris Apis
Opvallend dat dit album in de rotatielijst staat.

avatar van J.M.
Ik vind er toch teveel skits op staan. Ik irriteer me er nu toch wel aan. Daarom toch net geen 4,5.
Maar wel een mooie 4*

Harco
Harco schreef:
Als geheel genomen nog beter dan Disposable Arts.

...of niet. Moeilijk.

avatar van Zjapp
Masta Ace is een mc met een erg relaxte stijl, stem en flow. Dit album is vooral erg constant, een dip kent het zeker niet, maar ook niet echt een hoge piek. Daardoor geef ik dit album 4*. Favo's: Da Grind, F.A.Y., Soda & Soap, Brooklyn Masala en Revelations.

Edit: Ik verwacht toch iets meer van Disposable Arts.

eazyfan
Die 2de luisterbeurt valt ongelooflijk goed mee zeg, begin is erg sterk, midden erg lekker en naar het einde toe klinkt het erg mooi. Good Ol Love, F.A.Y. en Revelations vind ik 3 erg sterke tracks, Masta Ace heeft erg interssante teksten naar mijn mening, zit ook goede vartiatie in qua onderwerpen, productie klinkt erg mooi, de gastartiesten zijn goed gekozen en sterk, die skits vind ik niet zo lastig want zorgen voor erg goed eenheidsgevoel, dit gaat denk ik richting 4,5* met grote kans daarop maar durf dat nog niet te bevestigen.

Improvision
Goed album, het klinkt mooi als een geheel en er zit een verhaal in. Alle tracks zijn goed, relaxed, geen minpunten. Maar er zijn ook geen tracks die er echt uitspringen. Masta Ace kan ook dingen simpel uitleggen zodat ze meteen verstaanbaar zijn. 4,0*

avatar van MJ_DA_MAN
Opnieuw beluistert, en dit blijft toch wel een van de meest complete albums die ik ken. Het voelt alsof het veel meer dan een album is. De titel, de cover, de producties, de raps, de skits, alles is gewoon één. Ik verhoog dan ook naar 4,5*. Dat je als rapper op je 38e (de leeftijd van Ace in 2004) nog zoveel energie in een album steekt, dat verdiend veel respect .

Vergo
MJ_DA_MAN schreef:

Akkoord Daarom verhoog ik zelfs na 5*. Dit is het enigste album waarbij ik de skits niet oversla. Dit is zo relaxed, coole stem, leuk verhaal, leuke features, gevarieerde & goede beats! Beter als disposable arts imho

Improvision
Vind die bloopers op die laatste track ook best wel lachen.

eazyfan
Dit is werkelijk een briljante Cd, Masta Ace heeft gewoon erg erg goede teksten, vooral inhoudelijk zijn ze sterk, perfecte onderwerpen, precies zoals ik ze wil. Geweldige producties die voor een mooie sfeer zorgen, de skits zorgen idd voor dat mooie eenheidsgevoel en ze zijn best grappig op momenten. De gastartiesten passen erg goed bij Masta en doen erg goed mee. Good Ol Love en F.A.Y. blijf ik maar draaien, top!!! Revelations, Wutuwanko en vooral Oh My God! vind ik nog uiterst sterk op deze Cd. Dit is zonder enige twijfel één van de 10 beste sinds het nieuwe millenium.

Jamaican
Na Disposable Arts ben ik dit album van Mast Ace gaan beluisteren. Bij de eerste luisterbeurt vond ik zijn vorig album toch iets beter. Dit album heb ik nu al enkele keren gehoord en het is dan toch uiteindelijk beter dan DA, ik had niet verwacht dat het beter zou zijn wan DA is al zo goed. Beautiful is voor mij het beste nummer. De rest ik ook goed dit album heeft geen enkel minder nummer. De gastartiesten leveren hier ook weer mooi werk. Jean Grae zal ik eens meer over zoeken want op DA viel ze me ook al op. Ik geef dit 4,5* een halfje meer dan DA. Ik kijk ook uit naar zijn volgend album The Show met zijn groep eMC (=Punchline, Stricklin, Wordsworth )