Masta Ace - A Long Hot Summer (2004)

Label: M3

12. Do It Man (2:56)

met Big Noyd

13. Bklyn Masala (4:19)

met Leschea

14. The Proposition (1:38)
  15. Travelocity (3:52)

met Punchline en Wordsworth

16. The Ways (3:28)
  17. Wutuwankno (4:11)

met Edo. G

18. The After Party (1:08)
  19. Oh My God (3:50)

met The Beatnuts en Rahzel

20. Cellmate (1:16)
  21. Revelations (3:50)
  22. Out Takes * (2:37)
  23. Globetrotter *

met AKD

24. GMO *
totale tijdsduur: 1:00:55 (1:03:32)
avatar van Dirruk
Bij nader inzien is het naar mijn mening toch een te lang album. Halfje eraf, toch nog een 4,5

avatar van Illmaticly Ill
Laatste tijd luister ik deze regelmatig, heeft toch wel recht op 4,5* dus halfje erbij. Gewoon een top plaat met een mooi verhaal, Masta Ace is heel goed in 'storytelling' !!

avatar van tsjong
Het was een lekkere zonnige dag om dit album voor het eerst te beluisteren. Kan er erg van genieten.

I got an Indian chick named Dirty Red
When I cum I just aim for the dot on the forehead

avatar van Illmaticly Ill
Weer een halfje erbij, dus 5 sterren, net zoals ik bij Disposable Arts er ook een halfje bij gaf. Het heeft eventjes geduurd, maar na 2 albums van hem echt goed te hebben beluisterd, kan ik al zeggen dat Masta Ace één van m'n favoriete MC's is.

Deze is eigenlijk nog iets constanter dan zijn voorganger, een en al hoog niveau. Helaas één matig nummer, Oh My God. Alhoewel, het ligt zeker niet aan Ace maar vooral aan die k*tbeat en dat domme geschreeuw ''Oh My God''... Zonde; deze skip ik dan ook altijd. De skits haal ik er trouwens ook bijna altijd uit nu, ook al hoort het bij het concept van het album, maar op een gegeven moment kun je die niet meer aanhoren.

Het album is dus erg constant, maar mijn absolute favoriet zal toch altijd Da Grind zijn. Ik denk dat ik die track wel 1.000.000 keer kan luisteren, dan zou ik hem nog steeds dope vinden.

* * * * *

Voor deze plaat voorlopig ook een Top 10 plek!

avatar van Wybe de Greef
Masta Ace IS ipop, merci beaucoup....

avatar van Rhythm & Poetry
Aldus Wybe.

avatar van Illmaticly Ill
Hmm misschien ligt het aan het lekkere weer van de laatste dagen, maar ik leg deze toch veel liever op dan Disposable Arts. Deze plaat straalt gewoon zo'n heerlijke sfeer uit.

avatar van -marco-
Illmaticly Ill schreef:

Dito!

Tikkie beter dan DA imo

avatar van SirPsychoSexy
Nu vraag ik me wel af waarom Mr. Bigg Stuff dit album de absolute minimumscore heeft gegeven. Ik vind dit namelijk een enorm memorabele plaat, waarbij de ene topper de andere opvolgt in dit twijfelachtige verhaal over glorie en drugs. Ik bewonder Masta Ace net omdat hij dit typische buitenwijk-verhaal vanuit een zeer rationele, a-romantische hoek benadert. De hoes is ideaal, omdat ze het beeld perfect benadert van de ambitieuze, enigszins schuchtere rapper die het wil maken als professionele hip-hopartiest. Desondanks wordt hij toch het negatieve criminele milieu ingezogen, waarbij hij (toch terecht) een celstraf moet uitzitten omdat enkele foute vrienden bepaalde foute keuzes moeten maten. Eén van de heel weinige hiphop-albums die meer dan een uur weten te boeien. Voorlopig 4°, maar dat kan gerust nog meer worden.

avatar van SirPsychoSexy
SirPsychoSexy schreef:
omdat enkele foute vrienden bepaalde foute keuzes moeten maten.

Dat moet uiteraard zijn: "omdat enkele foute vrienden bepaalde verkeerde keuzes maken".

avatar van Jar0on
Had hem 3x geprobeerd maar vond t niks maar me gevoel zei dat ik het toch een kans moest geven dus zette hem toch op me mobiel voor me vakantie. Op de heenweg meteen opgezet en toen pakte hij me meteen en me respect voor Masta Ace is meteen hoog. Wat een heerlijke plaat is dit zeg!
Nu ff hopen dat ik ooit deze en Disposable Arts in handen kan krijgen!

avatar van MB23
iTunes heeft ze beide beschikbaar... de hardcopy is moeilijk te verkrijgen.

avatar van Jar0on
Ja ik zal nooit via iTunes kopen, wil alleen hard copies. Wil iets in me handen hebben.

avatar van Harderwiek
Ik heb Disposable Arts op vinyl te koop....

avatar van Jar0on
Overgenomen van iemand voor 20 euro via een Gezocht advertentie van mezelf, goeie deal al zeg ik t zelf Ben denk nog niet zo blij geweest met een cd!

avatar van zonne
Dit is zo"n album wat je maar eens in de zoveel tijd tegenkomt..

4.5*

avatar van DarkoMarco
Ik heb het album geluisterd, aangezien hij op nr.1 stond van de hip-hop lijst.

Masta ace kende ik wel, maar zelden geluisterd...

Ik heb het album helemaal geluisterd en ik kan zeker zeggen dat het een goed album is.
bijna elk nummer is top (behalve: oh my god) en verdient ook een hoog cijfer.
Maar of dit even sterk staat als: 2001 / marshall mather LP / illmatic of life after death? neeee, dat niet maar wel aardig in de buurt.

De skits vind ik geweldig, daar hou ik van. Ook vind ik soda & soap zeer creatief met een lekkere beat en grappig.

* Bijna alle nummers zijn gewoon top!
vanaf: The ways zakt het voor mij een klein beetje in. maar komt op het laatst met revalations weer goed terug.

4.0

avatar van Elohim
Wutuwankno is echt een van mn favoriete tracks juist! o.o

avatar van DarkoMarco
Ieder zijn eigen smaak. Maar ik luister inmiddels het album elke dag...
Verhaal en de lyrics zijn echt zo gruwelijk.

Ik ga toch omhoog naar êen 4.5!

avatar van Shelter
ik vind op dit album de producties echt top en de rap zeer goed.
Kiezen tussen heel goed en beter...producties slaan hoger aan bij mij op dit album

avatar van Holla
Redelijke goede plaat van een erg hoog niveau, maar ik denk dat er veel veel betere albums zijn voor mij persoonlijk. Al heb ik wel kunnen genieten van Da Grind en F.A.Y. om de uitschieters voor mij te noemen

avatar van thomzi50
Is deze cd nou nog steeds zeldzaam, of niet meer? (Of eigenlijk nooit geweest?) Op Amazon begint de verkoop, tweedehands, wel pas vanaf ca. 30 dollar. Maar ik vond (en kocht) 'm afgelopen weekend ook voor één pond in een aftands Londens platenzaakje.

avatar van Jar0on
Hij is al lang out of print volgens mij, ik denk dat je erg veel geluk hebt gehad! Nieuwe staat ook of 2e hands?
Ik zelf was aardig blij met me goeie kwaliteit cd 2e hands voor 20eu

avatar van thomzi50
Nieuwe staat, meen ik - maar volgens mij wel zo eentje die al jaren in de platenbak stond, en door veel handen is gegaan, wachtend tot ik hem eindelijk zou aanschaffen.

avatar van Kid
Kid
De laatste dagen is het heerlijk weer, dus ik heb het album weer regelmatig opstaan. Hopelijk wordt dit jaar a long hot summer!:)

avatar van MAS
MAS
thomzi50 schreef:

Niet heel zeldzaam maar er zijn er relatief weinig gedrukt en het album is populair. Je betaald meestal minimaal 20 euro dus met 1 pond heb je een goede deal gesloten.

avatar van MB23
iTunes

avatar van DarkoMarco
In de zomer klinkt het allemaal nog beter Masta ace is echt een heerlijke duidelijke verstaanbare rapper, alles komt zo goed over! Zelfs met 1 slecht nummer verdient het echt duidelijk een 5! Hoe heet eigenlijk de man die steeds op de skits te horen is?

*5.0

avatar van Elohim
Zal vast wel in het boekje staan... Ik heb het origineel niet (schaam ik me nog steeds voor), maar iemand die het wel heeft, kan je vast inlichten. =]