Pendragon - Pure (2008)

Label: Toff

1. Indigo (13:43)
  2. Eraserhead (9:05)
  3. Comatose: A) View from the Seashore (7:40)
  4. Comatose: B) Space Cadet (4:02)
  5. Comatose: C) Home and Dry (5:55)
  6. The Freakshow (4:26)
  7. It's Only Me (8:15)
Ozric Spacefolk
Porcupine Tree is ook helemaal niet slecht, maar hangt toch meer naar de alt.rock kant. Vandaar misschien de ongekende populariteit van de band. Het lijkt soms wel een hitparadeband, zo vaak hoor ik er mensen over.

Pendragon vind ik een meer standaard Neoprog maken. Niet populair, dus je hoort er niemand over. Ik vind het persoonlijk veel mooier. Misschien omdat Pendragon niet van die altrock liedjes er tussen heeft staan, wat Steven Wilson wel heel vaak doet.

avatar van Deranged
Verdraaid lekker plaatje.

Deze man heeft ook wel een beheersing over de snaren waarvoor je even op zou kunnen komen draven.

avatar van zoppo
M.i. de beste plaat van Pendragon. Inderdaad vergelijkbaar met Porcupine Tree, maar meer muzikale rijkdom en minder hangend op productie & techniek.

Wat een dijk van een album deze PURE! Echt mijn nummer 1 album van deze top formatie