The Killers - Day & Age (2008)

Label: Island

1. Losing Touch (4:15)
  2. Human (4:05)
  3. Spaceman (4:44)
  4. Joy Ride (3:33)
  5. A Dustland Fairytale (3:45)
  6. This Is Your Life (3:41)
  7. I Can't Stay (3:06)
  8. Neon Tiger (3:05)
  9. The World We Live In (4:40)
  10. Goodnight, Travel Well (6:51)
  11. A Crippling Blow * (3:37)
  12. Forget About What I Said * (2:56)
  13. Tidal Wave * (4:14)
  14. Human [Thin White Duke Remix] * (4:03)
KKOPPI schreef:
weer van die vervelende reacties uit de hoogte van jullie

Het niveau van deze plaat is zo laag dat je niets anders kan dan er op neer kijken .

avatar van Marty McFly
mplite schreef:
Een album die mij echt irriteert. Verschrikkelijk.

Dat. Een album dat.

avatar van Metalhead99
Een cd die lekker wegluisterd. The Killers zijn best lekker om naar te luisteren.

avatar van KKOPPI
Ik snap het lage gemiddelde niet. De eerste 6 nummers zijn wel degelijk op niveau...daarna wordt het wat minder en cripplng blow vind ik weer goed (vooral het einde met de piano.)

avatar van Slow
(willie) schreef:

Nee, dat vind ik echt onzin. Day & Age is wat mij betreft een van de beste albums van The Killers, zo niet de beste. Niet alleen de eerste 6 nummers zijn goed, de rest ook. Ik ben het er mee eens dat misschien niet alle nummers even 'Killers-like' zijn. Maar al met al vormt deze plaat een prima geheel, van een lichtelijk euforisch sfeertje naar een wat meer duister, misschien wel ongemakkelijk vervolg.

avatar van Mctijn
KKOPPI schreef:
Ik snap het lage gemiddelde niet.

Een ontzettend cliche, maar niet iedereen deelt jouw smaak natuurlijk.

Ik denk dat veel mensen (waaronder ik) The Killers juist sympathiek zijn gaan vinden door hun debuutalbum, dat een aantal leuke frisse nummers bevat. Daarna ging het naar mijn mening bergafwaarts en zijn ze in de grote pot beland met radiovriendelijke en inhoudsloze popmuziek.
Erg jammer, maar geen ramp, want er zijn voldoende bandjes in dit genre die nog wel verfrissend zijn.

Mctijn schreef:

Een ontzettend cliche, maar niet iedereen deelt jouw smaak natuurlijk.

nou ja ik vond hun eerste album wat dat betreft meer cliche dan dit, met allerlei kinderlijke akkoorden. op dit album wordt meer geexperimenteerd naar mijn idee, muzikaal wordt er toch dieper gegraven. (dat neemt niet weg dat ik hun vorige albums wel beter vind).

avatar van Co Jackso
The Killers zijn met Day & Age wellicht te ambitieus. Daardoor schieten ze een aantal maal volledig uit de bocht, en klinken al die metaforen die gebruikt worden eerder knullig dan betekenisvol.

De eerste 3 nummers op het album klinken lekker, hoewel de thema's die bij het tweede en derde nummer aangesneden worden totaal niet passen bij de toon van de muziek. Losing Touch is trouwens een heerlijk nummer dat zonder problemen op Hot Fuss had gekund. Na deze nummers volgt het extreem zwakke Joy Ride. Wat een slecht nummer is dat, met die vreselijke voor de hand liggende rijmpjes. Dit komt overigens nog een aantal maal terug in het album, zoals bij Neon Tiger.

Na Joy Ride volgt wellicht het beste nummer dat The Killers tot en met nu hebben uitgebracht. A Dustland Fairytale is werkelijk een sprookje en eindelijk een nummer waarbij de goedbedoelde intenties van The Killers samenkomen tot een succesvol eindresultaat. Het verhaal achter het nummer is aangrijpend en zal iedereen kunnen aanspreken. Daarnaast kent het nummer ook een perfecte opbouw, en wordt de stem van Brandon Flowers uitstekend benut.

De rest van het album is een mengeling van snelle nummers (Neon Tiger) en donkere nummers zoals Goodnight, Travel Well. Wat mij betreft zijn al deze nummers niet geslaagd, en vormt het naar mijn mening ook geen echt album. Hopelijk kunnen The Killers zich in de toekomst weer onderscheiden met de muziek zoals op Hot Fuss en Sam's Town, hoewel ik ambiteuze nummers zoals A Dustland Fairytale graag voorbij hoor komen.

avatar van gukker
Veel minder dan zijn voorgangers, Losing Touch en Spaceman zijn echte uitschieters maar voor de rest is het allemaal vrij matig. Human is erg over de top en commercieel en klinkt veels te disco-achtig. Alle nummers na spaceman komen erg over als fillers, het is allemaal prima te doen en zeker geen straf om naar te luisteren, maar the killers kunnen veel beter.

avatar van JoBBuS
Wanneer komt er een nieuw album?!?!

avatar van gukker
JoBBuS schreef:
Wanneer komt er een nieuw album?!?!

Killers zijn tijdelijk uit elkaar, als ze weer bij elkaar zijn zullen ze denk ik wel weer gaan beginnen met nummers schrijven.

avatar van richiedoom
Ze zijn juist weer bij elkaar en gaan binnenkort weer de studio in

avatar van Roadbuilder
1,5
The Killers ontdekte ik toen ze op Lowlands speelde. Ik ben toen muziek (het oudere werk) van hun gaan beluisteren en was behoorlijk enthousiast. Daarna kwam al snel de single "Human'" uit als voorloper op hun nieuw uit te brengen CD "Day & Age". Een makkelijk in het gehoor liggend liedje, dat meteen door de radio werd opgepikt en dat is meestal een slecht teken. Na het beluisteren van de hele CD ben ik van mening dat The Killers hun muzikale koers zodanig gewijzigd hebben, dat eigenlijk iedereen het mooi moet vinden. Zij wilden immers de grootste band van de wereld worden en dan moet je hits scoren. Echter dat het ten koste van de kwaliteit van het materiaal gaat, mag de pret van de hitsuccessen niet bederven. De hele CD bevat eigenlijk niet meer dan wat doorsnee popsongs, waar genoeg airplay en hits van te verwachten zijn. Echter of de "Killer" fans van het eerste uur hierin meegaan valt volgens mij te betwijfelen. Na driemaal draaien weet je het wel.

avatar van Screenager
Voor mij is dit ook de minste van de 3 cd's die ze tot nu toe uitgebracht hebben. Toch word ik op de een of andere manier wel altijd vrolijk van deze plaat
Daarom toch nog een 3.5, maar hun volgend album mag gerust wat 'beter' zijn (wat relatief is, beter imo ).

avatar van yKriistian
Zelf vind ik het, het slechtste album tot nu toe. Al kijk je naar het 'oudere' werk van The Killers zat er zo veel meer expressie in. Dit album is zo rustig, zo slap, zo anders.
Jammer. Ik vond ze vroeger beter.

avatar van Heer Hendrik
Een album om af en toe eens op te zetten, maar daar blijft het ook bij.

Ik blijf de naam van de band nog steeds vreemd vinden. Als ik denk aan een band die de naam The killers draagt, dan verwacht toch zeker muziek ala metallica of nog harder. een vorm van een naam interpreteren

avatar van Ronald5150
Je kunt The Killers niet ontzeggen dat ze geen nieuwe dingen proberen. Helaas pakt dit naar mijn mening op "Day & Age" niet goed uit. The Killers hebben ervoor gekozen om een met electronica doorspekte plaat te maken. Daar is op zich niets mis mee, maar ik mis de bravoure, de speelsheid en de energie van bijvoorbeeld hun debuutplaat "Hot Fuss". "Day & Age" klinkt in mijn oren te bombastisch, te weinig spontaan en te gemaakt. Deze sla ik over. Wie weet weten The Killers me de volgende keer wel weer te verrassen.

Nieuwstad
Ronald5150 schreef:
Wie weet weten The Killers me de volgende keer wel weer te verrassen.

Het nieuwe op komst zijnde album schijnt weer wat meer te rocken. Ik vind Day & Age echter ook prima te pruimen, vooral omdat de meeste songs gewoon erg sterk zijn. In wat voor jasje ze zijn gegoten maakt me niet zoveel uit.

laundromat
Spaceman is 1 van de beste nummers van de laaste tijd.

1,5
En nog maar even een dikke verlaging naar 1,5..

ben de cd nu aan het draaien (voor ik m verkoop) maar het bevestigt alleen maar mijn redenen om 'm weg te doen.

Wat een saai en gevoelloos album zeg... pfffffff Ooit zo'n leuk bandje, maar na het debuut werd het alleen maar erger....\

Aleen This is your life kan me nog enigszins bekoren.

In de enveloppe, postzegel erop, en good riddance!!

avatar van KKOPPI
Ligt het aan mij of klinkt 'Goodnight Travel Well' helemaal als Untitled 2 van Sigur Ros?

avatar van tbouwh
Human vind ik een briljant nummer en zodoende werd ik benieuwd naar de rest van dit album.
Wat ik dan aantref is een redelijk vermakelijke plaat met veel variatie onder de nummers.
This is your Life, I Can´t Stay, The World we live in en A Dustland Fairytale zijn wat mij betreft de moeite waard.
Dit is echter geen album dat ik vaker ga draaien. Ik mis onderlinge chemie tussen de nummers, een paar nummers vind ik ook echt van geen waarde op dit album. Ben benieuwd of ik dat op andere albums van hen wel aan zal treffen.
Kwaliteit is ruim voldoende en aangezien de plaat toch een aantal prima nummers herbergt kom ik op 3,5*

avatar van adri1982
Goed luisteralbum van The Killers, maar haalt het muzikaal gezien niet in vergelijking met hun debuutalbum 'Hot fuss'. Op dit album klinken The Killers een stuk commercieëler.

Op het eerste album klonken The Killers als een derderangs Cure, op het tweede album werd de koers verlegt naar Bruce Springsteen ten tijde van Born To Run en op dit album klinken ze als een kruising tussen de Pet Shop Boys en David Bowie in de jaren '80. Human is een sterke single, de rest van de nummers is beduidend minder. Over een jaar of 5 heeft niemand het meer over The Killers.

avatar van wvv89
We zullen zien of over vijf jaar het niemand meer over The Killers heeft. Ik denk het niet gezien de populariteit die The Killers vandaag de dag nog genieten. Vanaf juni staan ze op verschillende festivals als headliner en die festivals zijn uitverkocht. Ik vind ze nog steeds relevant in de muziekwereld. Brandon Flowers heeft toegegeven dat Battle Born niet goed genoeg was, maar heeft toch een paar goede nummers gebracht zoals Runaways, The Way It Was en Miss Atomic Bomb.
Ze zijn nu al bijna twee jaar bezig met een nieuw album en er wordt verwacht dat deze in de zomer uitkomt. Het is wachten wat dit album gaat brengen.
Wat Day & Age betreft vind ik dat nummers zoals Human, Spaceman en A Dustland Fairytale gerekend mogen worden tot klassiekers.

avatar van Thekillers87327
lennon schreef:
En nog maar even een dikke verlaging naar 1,5..

Dit soort reacties snap ik dus niet... het 1e album met nummers als somebody told me u have a boyfriend that lookes like a girlfriend waren ze veel minder volwassen en diepgaand.. dit album met nummers als this is your life... spaceman.. dustland fairytale.. losing touch en het epische duistere nummer goodnight travel well hebben ze juist een betere weg ingeslagen.

Aleen This is your life kan me nog enigszins bekoren.

In de enveloppe, postzegel erop, en good riddance!!

Bekijk de teksten van de nummers maar eens....een spaceman lijkt een vrolijk nummer maar gaat over iemand die zelfmoord wilde plegen.

Thekillers87327 schreef:

Serieuze teksten maken een nummer niet automatisch goed helaas.
The Killers hebben dat frisse al heel snel verloren helaas... en ze gaan t nooit meer terug vinden vrees ik.

avatar van Thekillers87327
lennon schreef:

Serieuze teksten maken een nummer niet automatisch goed helaas.

Hmm ja meningsverschillen... ik vind afgezonderd van het allerlaatste album het juist steeds vooruit gaan, ook met experimentatie. Juist geen radiovriendelijke nummers.. behalve human misschien.
Ze zijn juist volwassener geworden dan in de tijd met hot fuss waarin ze dingen zongen als: you got a boyfriend that lookes like a girlfriend.. juist heel poppy.
Alhoewel ik hot fuss ook genoeg goede nummers vind hebben.
Achja ik denk dat het op dit punt puur smaak is ( gezien mijn uitleg hiervoor)

Yep. Dat is het.