menu

The Killers - Day & Age (2008)

mijn stem
3,24 (730)
730 stemmen

Verenigde Staten
Pop / Rock
Label: Island

  1. Losing Touch (4:15)
  2. Human (4:05)
  3. Spaceman (4:44)
  4. Joy Ride (3:33)
  5. A Dustland Fairytale (3:45)
  6. This Is Your Life (3:41)
  7. I Can't Stay (3:06)
  8. Neon Tiger (3:05)
  9. The World We Live In (4:40)
  10. Goodnight, Travel Well (6:51)
  11. A Crippling Blow * (3:37)
  12. Forget About What I Said * (2:56)
  13. Tidal Wave * (4:14)
  14. Human [Thin White Duke Remix] * (4:03)
toon 4 bonustracks
totale tijdsduur: 41:45 (56:35)
zoeken in:
avatar van coldwarkids
4,5
Zo! wat een mooie hoes zeg!!

Ik ben zeer benieuwd wat het derde album van The Killers gaat brengen... de eerste drie albums waren gewoon fantastisch. Punt.
De eerste single uit Day & Age vind ik ook weer een prachtige song. De sfeer van het nummer hoort gewoon bij deze tijd van het jaar.
Hopelijk word het allemaal wel wat rockeriger dan Human, over het algemeen.

avatar van Montorsi
Bij: Kaiser Chiefs - Off With Their Heads (2008)

Montorsi schreef:
Overkill-modus bij de Chiefs.. Ook zo'n bandje waar ik ooit mee 'begon' mijn muzikale horizon te verbreden, maar intussen geen enkele intresse meer voor kan opwekken. Zie ook: Razorlight, Franz Ferdinand, Fratellis.


Zelfde geldt eigenlijk ook wel voor The Killers, ware het niet dat The Killers muzikaal toch altijd wel iets sterker waren.

avatar van coldwarkids
4,5
Ja nog steeds... en The Killers behoren nog niet eens in het rijtje thuis, van wat jij nu opnoemt.
Het is gewoon een amerikaanse indierock band, en The Killers is gewoon te origineel om in dat rijtje thuis te horen Montorsi.

avatar van wvv89
Kaiser Chiefs en andere genoemde komen met een minder tweede album.

The Killers heeft met Sam's Town zeker Hot Fuss overtroffen. En met de nieuwe nummers Spaceman, Neon Tiger, en Human als 'voorproefjes' kan dit derde album zeker niet stuk.

Mooie hoes btw.

avatar van coldwarkids
4,5
Ja dat vind ik ook... ik zal die voorproefjes maar eens gaan opspeuren denk.
Ik ben echt zeer benieuwd. Maar net zoals ik in het begin al zei: Hopen dat het wat rockerig word, dan wat er op Human te horen is.
De echte drums en gitaren mogen er bij The Killers wel bij zijn vind ik... al is de sfeer bij The Killers altijd wel goed natuurlijk... dus ik zal er niet wakker van liggen, als ze een andere koers op gaan.

avatar van frankieman
2,5
De vorige twee albums waren geweldig dus ik ben benieuwd naar dit album, 25 november = enkele dagen voor mijn verjaardag dus mischien een leuk cadeautje.

avatar van lauradance
De eerste 2 albums waren geniaal, Sawdust vond ik niet heel goed maar ook niet slecht. Ben benieuwd wat ze nu gedaan hebben.

Ze komen trouwens wel snel met dit album of niet? heb niet het idee dat sawdust al heel lang uit is.

Sawdust was geen 'echt' album, meer een verzamelaar van B-sides met een paar nieuwe nummers.

Dit wordt dus wel echt een nieuw album. Ik vind Human nog heel erg wennen. Het maakt me in ieder geval wel nieuwsgierig naar de hele plaat!
En wat een prachtige hoes.

avatar van Yamato
4,0
The Killers zijn geniaal, Stuart Price is geniaal, Human is geniaal, Spaceman is geniaal, albumhoes is geniaal. Kortom, ik kan niet wachten op dit album. Kan haast niet tegenvallen, ze hebben mij eigenlijk nooit teleurgesteld hoewel ik sommige nummers op Sawdust matig vond maar ach, het zijn niet voor niets B-sides. En wat betreft dat rijtje met Razorlight, Kaiser Chiefs enzo. Wat een onzin om The Killers daartussen te scharen, dat is dan echt puur omdat ze ook indierock maken want aan de kwaliteit van de muziek ligt het niet, op die manier kun je nog zoveel artiesten daarbij plaatsen. (Keane, The Kooks, Arctic Monkeys, Bloc Party, Coldplay, enz.)

avatar van herman
Berichten verplaatst naar The Killers

avatar van geert88
Wat een geweldig nummer is Human! I Love It... Ik begrijp nu waarom The Killers dit nummer niet op Sawdust gezet heeft, wat trouwens ook geweldige tracks bevatte zoals Shadowplay en de single met Lou Reed! Hoop dat het hele album op deze toer verder gaat! Mr. Brightside (Jacques Lu Cont's Thin White Duke Remix) was ook al zon geweldig nummer! The Killers met electro-effecten is een gouden combinatie!!

avatar van Nicolage Rico
3,5
Na Novastar, Snow Patrol en Keane weer één van mijn vroegere favoriete bandjes die een cd uitbrengt. Luisteren dus!

De officiele video van Human. KLIK
Erg lekker nummer!

avatar van SoNick
4,0
Kijk er erg naar uit! Zowel Hot Fuss als Sam's Town helemaal kapot gedraaid. Sawdust vond ik minder, maargoed dat waren ook niet voor niks voornamelijk B-sides. Aan de eerste single te horen komen ze nu weer keihard terug!

avatar van Montorsi
geert88 schreef:
Wat een geweldig nummer is Human! I Love It... Ik begrijp nu waarom The Killers dit nummer niet op Sawdust gezet heeft, wat trouwens ook geweldige tracks bevatte zoals Shadowplay en de single met Lou Reed! Hoop dat het hele album op deze toer verder gaat! Mr. Brightside (Jacques Lu Cont's Thin White Duke Remix) was ook al zon geweldig nummer! The Killers met electro-effecten is een gouden combinatie!!


Shadowplay was echt een belabberde cover.

Montorsi schreef:
Bij: Kaiser Chiefs - Off With Their Heads (2008)

(quote)


Zelfde geldt eigenlijk ook wel voor The Killers, ware het niet dat The Killers muzikaal toch altijd wel iets sterker waren.


Ik ben 45j oud. iederre jaar kom ik iets nieuws tegen, je commentaire over de Chiefs,Killers, en het indie scene is gewoon gezond.Ik als engelsman was 15 toen de Sex pistols en punk kwam op dagen,het was geweldig maar ja je wordt moe van en vind je iets nieuws wat "pulls ya chain" geweldig inzet is dat, dan blijft het muziek in beweging.zoveel NL'ers roest gewoon vast in een period... hoevaak hoor je alleen maar cheesy rock op de gangbaar Radiostations of boom boom computer zooie. Keep changing!!!!
Nitefly

avatar van Yamato
4,0
@Nitefly:
Wat is dat nou weer voor onzin, omdat er nieuwe muziek uitkomt wordt oude muziek toch niet opeens slecht. Goede muziek is gewoon goede muziek en als je iets opeens niet meer goed vind heb je het gewoon nooit oprecht kunnen waarderen. Natuurlijk kun je je muzieksmaak aan blijven passen en steeds nieuwe dingen blijven proberen maar daarom hoef je niet opeens alle muziek die je daarvoor luisterde af te zweren.

@Montorsi:
Waarom is shadowplay een belabberde cover? Ik vind hem sterk, hij bereikt misschien niet de klasse van de Joy Division versie maar ik vind hem desalniettemin erg sterk.

avatar van Ephyon
3,5
@Yamato: je kan na oneindig veel luisterbeurten wel ineens doorhebben dat de nummers eigenlijk totaal niet zo goed zijn dan wanneer je ze voor de eerste keer hoorde. The Killers paar jaar geleden ontdekt, was er meteen weg van. Maar nu ik andere groepen heb ontdekt kan ik dus wel degelijk zeggen dat The Killers ook maar simpel in elkaar zit en Brandon een te groot gedacht van zichzelf heeft voor hetgene wat hij brengt.

Begonnen als een goeie indie band, ondertussen al uitgegroeit tot een stadiumrockband die zijn nummers daar ook op afstemt. Net Zoals Kings Of Leon trouwens momenteel doet. Leuk voor eventjes maar als je ze door hebt is de fun eraf.

Geef mij dan maar Queens Of The Stone Age, die blijven tenminste verbazen B)

Lost Highway
Ephyon schreef:
Maar nu ik andere groepen heb ontdekt kan ik dus wel degelijk zeggen dat The Killers ook maar simpel in elkaar zit en Brandon een te groot gedacht van zichzelf heeft voor hetgene wat hij brengt.

Begonnen als een goeie indie band, ondertussen al uitgegroeit tot een stadiumrockband die zijn nummers daar ook op afstemt.


Je moet dat toch wat relativeren denk ik hoor. Misschien vindt Brandon zichzelf/zijn muziek wel erg goed, maar dat is dan maar zo. Wat moet je dan in hemelsnaam zeggen over bijvoorbeeld Kayne West? Of bijvoorbeeld Alex Turner lijkt me nu ook niet meteen een bescheiden jongen. Zolang artiesten zichzelf in hun muziek niet verheerlijk ( zo zijn er jammer genoeg wel ), heb ik niet meteen problemen met arrogant gedrag naast het podium. Kan ook moeilijk anders als fan van Echo & The Bunnymen.

Met dat stadionrockgedoe ben ik het ook niet eens. Ok, Sam's Town klonk groots, maar dat album zie ik eerder als een Amerikaans antwoord op het Britse Dog Man Star van Suede. Als je doorheen de Las Vegas trekjes kijkt, kan je wel degelijk goede muziek ontdekken. En die nieuwe single, die heeft toch al helemaal niets meer met (stadion)rock te maken? Een erg fijn synthpop nummer, en dus zeker niet de gemakkelijkste weg tot succes. Het lijkt me dat The Killers gewoon de muziek maken die ze graag willen maken.

De cover van Joy Division is daar ook een goed voorbeeld van. Natuurlijk is het origineel beter, maar het siert hen anderzijds ook dat ze een cover trachten te maken van een nummer van dergelijke legendarische band. Milow's cover wordt nu wel de hemel in geprezen, nouja als je een cover maakt van een nummer van J.Timberlake en 50 Cent zou het een hele prestatie zijn om nog slechter te doen.

The Boogieman
ik ben zeer benieuwd naar dit album. Ik vind Hot Fuss en Sam's Town leuke albums, waarvan ik Sam's Town het beste vind. Helaas vind ik de single Human iets minder.

avatar van Montorsi
Yamato schreef:

@Montorsi:
Waarom is shadowplay een belabberde cover? Ik vind hem sterk, hij bereikt misschien niet de klasse van de Joy Division versie maar ik vind hem desalniettemin erg sterk.


Een cover die bij lange na niet kan tippen aan het origineel, dan moet je geen cover uitbrengen maar zelf een nummer schrijven. Ik vond het totaal mislukt, vooral omdat het origineel een zekere mate van minimalisme heeft, en die cover juist een bombastisch karakter heeft, alle kracht is verdwenen.

avatar van Boris1
1,0
'Human' moet toch wel de slechtste single zijn die deze heren hebben uitgebracht tot nu toe. Synth-pop (brrr.. alleen de term al) in optima forma, gelijk aan al die fake-bandjes die we in met name de tweede helft van de jaren tachtig al lang voorbij hebben horen komen. Blijkbaar heeft men met Keane in de studio gezeten en hebben beide bands geprobeerd bij elkaar de kunst (met een zeer kleine k) af te kijken. Als dit de trend gaat worden in muziekland dan vrees ik barre tijden.

chrismusic
Boris1 schreef:
'Human' moet toch wel de slechtste single zijn die deze heren hebben uitgebracht tot nu toe. Synth-pop (brrr.. alleen de term al) in optima forma, gelijk aan al die fake-bandjes die we in met name de tweede helft van de jaren tachtig al lang voorbij hebben horen komen. Blijkbaar heeft men met Keane in de studio gezeten en hebben beide bands geprobeerd bij elkaar de kunst (met een zeer kleine k) af te kijken. Als dit de trend gaat worden in muziekland dan vrees ik barre tijden.


Britrock/pop bevind zich duidelijk niet op jou terrein.

avatar van Boris1
1,0
Misschien gaat het daar al mis, amerikanen die britrock/pop proberen te maken.. (Dat deden ze op Hot Fuss btw niet onverdienstelijk).

Wat is dat trouwens volgens jou, 'Britrock/pop' ? Als het betekent gitaargeorienteerde muziek uit Groot-Brittannie ben je (veel) te snel met je mening, als het betekent aalgladde,inspiratieloze Stock, Aitken & Waterman-meuk heb je helemaal gelijk.

chrismusic
aalgladde,inspiratieloze Stock, Aitken & Waterman-meuk heb je helemaal gelijk.


heb je hier ook een vertaling voor want kan je bij dit stuk niet helemaal volgen.
Het viel me niet eens op dat deze band uit Amerika kwam maar vind zeker dat ze een britrock sound hebben.Bij de meeste bands verdwijnd het engelse accent als ze aan het zingen zijn itt bv the kooks.

Wat is dat trouwens volgens jou, 'Britrock/pop' ? Als het betekent gitaargeorienteerde muziek uit Groot-Brittannie ben je (veel) te snel met je mening.


Je top10 gaf me een beetje een verkeerd beeld naar wat je graag luisterd dus was inderdaad iets te snel met mijn mening

avatar van Boris1
1,0
Voor de jongeren onder ons: Stock, Aitken & Waterman waren een drietal commercieel zeer succesvolle producers die met name eind jaren tachtig, begin negentig zeer succesvol waren met acts als Kylie Minogue en Rick Astley en nog veel meer bagger wiens namen ik hier niet zal noemen om jullie grotere ellende te besparen. Ik ben misschien wat streng geweest om de single van The Killers hier ook direct onder te scharen maar dat geeft misschien ook wel aan dat ik het jammer vindt dat een band waar ik in het begin (Hot Fuss) best wel (redelijk) over te spreken was zich op deze wijze 'ontwikkeld'. Op basis van de single voel ik dan ook enkele drang om het bijbehorende album te beluisteren.

avatar van Yamato
4,0
Boris1 schreef:
'Human' moet toch wel de slechtste single zijn die deze heren hebben uitgebracht tot nu toe. Synth-pop (brrr.. alleen de term al) in optima forma, gelijk aan al die fake-bandjes die we in met name de tweede helft van de jaren tachtig al lang voorbij hebben horen komen. Blijkbaar heeft men met Keane in de studio gezeten en hebben beide bands geprobeerd bij elkaar de kunst (met een zeer kleine k) af te kijken. Als dit de trend gaat worden in muziekland dan vrees ik barre tijden.


Dat klopt wel aardig, ze hebben voor hun nieuwe album beiden met Stuart Price gewerkt.

avatar van HaanHoen
Yamato schreef:
@Nitefly:
Wat is dat nou weer voor onzin, omdat er nieuwe muziek uitkomt wordt oude muziek toch niet opeens slecht. Goede muziek is gewoon goede muziek en als je iets opeens niet meer goed vind heb je het gewoon nooit oprecht kunnen waarderen. Natuurlijk kun je je muzieksmaak aan blijven passen en steeds nieuwe dingen blijven proberen maar daarom hoef je niet opeens alle muziek die je daarvoor luisterde af te zweren.


Het is een kwestie van het referentie kader. Wanneer je opeens veel meer (en ook nieuwere) muziek gaat luisteren, veranderd je referentie kader, en kan het dus gebeuren dat favoriete van vroeger opeens totaal hun waarde verliezen. Ik kan me herinneren dat jij vroeger een oprecht fan was van de Backstreet Boys, maar door het verbreden van je muzikale horizon kan je deze leuke jongensgroep niet meer waarderen. Maar misschien als je was blijven hangen in dat circuit, had je kamer nog steeds volgehangen met hun posters.


4,0


dat belooft veel goeds!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:52 uur

geplaatst: vandaag om 06:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.