Coldplay - Prospekt's March (2008)

Label: Parlophone

1. Life in Technicolor ii (4:06)
  2. Postcards from Far Away (0:48)
  3. Glass of Water (4:45)
  4. Rainy Day (3:26)
  5. Prospekts March / Poppyfields (3:39)
  6. Lost+ (4:19)

met Jay-Z

7. Lovers in Japan [Osaka Sun Mix] (3:58)
  8. Now My Feet Won't Touch the Ground (2:30)
JanBetonde2e
aardig? het is een geweldig EP alleen jammer dat de platenmaatschappij niet kon wachten met het uitbrengen van het album zodat nummers als Rainy Day en Glass Of Water nog op het album konden staan

Aardig, maar niet werelds. Wel ben ik verliefd op Life in Technicolor II

avatar van dennisversteeg
Zonet Viva/Prospeckt voor 6 euro gehaald bij de FRS. Ik had Viva al en voor 6 euro is dit EP-tje een goede deal. Ik heb nu 2 Viva's en m'n oorspronkelijk Viva zal ik t.z.t. wel op Marktplaats zetten..

avatar van KKOPPI
Ravenous schreef:

Hmm.. er zit wel verschil tussen. Sowieso zit Reign of Love er niet aan vast geplakt, dat zangstuk idd, en volgens wiki is de speelwijze vanaf 2:55 ook iets anders en is het geluid ook anders. Maar niet echt heel boeiende wijzigingen lijkt me zo.

toch denk ik persoonlijk dat kleine veranderingen grote invloed op je hebben. Bij de osaka sun mix heb je in het refrein meer 'toeters en bellen', het refrein klinkt ook harder en hier en daar meer achtergrond stemmen. Deze zorgen er allemaal voor dat je deze versie liever luistert dan de normale versie.

avatar van pim556
Hier staan een aantal aardige nummertjes op, de eerste 5 zouden ook gewoon op Viva La Vida kunnen staan. Daarna twee onnodige variaties op twee nummers van hun vorige album en een geinige afsluiter.

avatar van niels94
Ik vind de versie met Jay-Z leuker dan het origineel trouwens. De akoestische versie overtreft beide echter.

avatar van rkdev
Een nummer als 'Prospekts March' zouden ze vaker moeten maken. Ligt voor mijn gevoel dicht aan tegen het geluid van hun debuut. En laat dat nou een briljante plaat zijn

avatar van pim556
niels94 schreef:

Ik vind de versie met Jay-Z vreselijk en het origineel ook niet echt een hoogvlieger...

avatar van KKOPPI
Live vind ik Lost altijd beter dan op het album.

avatar van RensZ
Live vind ik Coldplay altijd beter dan op het album.

avatar van The_CrY
KKOPPI schreef:
Live vind ik Lost altijd beter dan op het album.

Kan ik me wel iets bij voorstellen. Het is op zich een vrij nietszeggend nummer zo los. Toch vind ik het nummer altijd wel iets hebben... ook studio. Maar inderdaad een stuk levendiger live.

avatar van sierrra
rkdev schreef:

Na eindelijk de Viva/Prospekts 2cd te hebben aangeschaft kan ik dit alleen maar beamen. Schitterend nummer. Glass of Water kan mij ook zeer bekoren.

avatar van littleredbird
Lost Highway schreef:
Ik vind het wel een mooie single, Life in technicolor part 2. Ik vind hem zelfs sterker dan Viva La Vida (het nummer dan). Inderdaad wel jammer van dat nummer met Jay-Z, dat geeft de Coldplay critici alweer helemaal gelijk dat het complete 'sell-outs' zijn geworden. Het doet gelukkig nog niet zoveel pijn aan het hart als die wanstaltige versie die U2 heeft opgenomen van hun klassieker One. Zichzelf overschattende grootheden als Bono en Martin zouden tegen zichzelf moeten beschermd worden als ze op het punt staan hun eigen songs in al hun grootheidswaanzin om zeep te helpen.

Hmm.. interessant.. als er iemand absoluut geen grootheidswaanzin heeft, dan is dat wel Chris Martin. Eerder het tegenovergestelde. In zo ongeveer elk interview praat hij zijn band of zijn eigen talent omlaag.

Mooie EP, jammer van Jay-z op Lost. Prachtig vind ik Postcards from far away en Prospekts March/Poppyfields. Rainy Day ook een erg 'comfy' nummer. Jammer dat ze na MX geen EP meer hebben uitgebracht, daar hadden ze Moving to Mars op kunnen uitbrengen.

avatar van tbouwh
Ik heb voor 5 euro de Deluxe versie van Viva la Vida aangeschaft, waar dus ook deze EP bijzat.
Een leuke toevoeging met sfeervolle liedjes.
Life In Technicolor II vind ik zelf door de toegevoegde zang leuker dan de versie op VlV, en ook Lost is een leuke single.
Het geheel vind ik niet bijzonder, catchy sfeervolle popliedjes, maar een nuttige toevoeging.