Audioslave - Audioslave (2002)

Label: Epic

1. Cochise (3:42)
  2. Show Me How to Live (4:37)
  3. Gasoline (4:39)
  4. What You Are (4:09)
  5. Like a Stone (4:53)
  6. Set It Off (4:23)
  7. Shadow on the Sun (5:43)
  8. I Am the Highway (5:34)
  9. Exploder (3:26)
  10. Hypnotize (3:26)
  11. Bring Em Back Alive (5:29)
  12. Light My Way (5:03)
  13. Getaway Car (4:59)
  14. The Last Remaining Light (5:17)
avatar van muziekobsessie
als je dit goed vindt luister dan ook is naar de band WALLRUS met BURN THE SHIVERS nog beter dan deze audioslave!!!!!!!

avatar van L_in_love
Deze cd bij uitkomen meteen gekocht nav het geweldige nummer Cochise. Wat een goede nummers staan er op deze cd met als uitschieter natuurlijk Like a stone. Verveelt nog steeds niet. De overige cds van Audioslave zijn toch minder dan dit debuut, als je het mij vraagt!

avatar van Lexicon Devil
Kijk, zeker geen slechte plaat maar de stoere RATM riffs wil ik horen met Zack...en Cornell vindt ik weer te melodieus om met deze moraalriddersachtige zware rock-artiesten te werken.

avatar van DeMart
Als kind van de jaren 70 (born 61) komen de meeste van mijn favoriete bands ook uit die tijd. Audioslave is mijn favoriete band van deze eeuw Persoonlijk beter dan Soundgarden en RATM samen en daarom eeuwig zonde dat de muzikale samenwerking ten einde is.
Ben er niet echt uit, maar vermoed dat ik dit het beste album van Audioslave vind.

avatar van CTK
CTK
Beste album van Audioslave, zonder twijfel

avatar van Sebashuis
nummer 1 t/m 4 en 6, 7, zijn vette nummers!

maar ik heb vaak het idee dat ik naar RATM met Cornell zit te luisteren. als je de gitaar en de bass niet exact het zelfde hadden laten klinken als RATM had ik het beter gevonden. ook vind ik Tom soms erg irritant en Cornell had wel wat minder kunnen schreeuwen bij het nummer Exploder.

maar de voorkant daarin tegen is geniaal!

avatar van Pater-jan
Deze ligt gemiddeld 1 keer per week in mijn cd-speler ! echt 'n geweldige plaat

avatar van KapiteinClaus
Was vroeger idolaat van deze cd. Heb hem lang niet geluisterd maar zette hem zojuist op dus wilde even zien wat MuMe erover te melden heeft 6 jaar later vind ik het een goede plaat, maar niet super. Like a Stone is voor mij de absolute uitschieter.

avatar van HaanHoen
Hij was een beetje in de vergetelheid geraakt, maar zojuist heb ik me weer even omver laten blazen door de kracht van 'Show Me How To Live'. Wat een machtig sterk nummer!

avatar van Eriktm25
Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen die dit album beter vindt dan Out of Exile.
Toppers: Like a Stone & The Last Remaining Light

avatar van Killeraapje
Heb audioslave wat later ontdekt en moet zeggen dat ik dit toch wel erg lekker vind. Vooral de eerste 3 songs rocken heerlijk weg en Cornell klinkt hier bij vlagen werkelijk fenomenaal. Toch jammer dat de band niet meer bestaat

Kingsnake
The best of two worlds.

Waar bij RATM (in mijn geval) Zak de irritatiegrens bereikte, doet Chris een aardige job, om deze band lekker melodieus en dramatisch te laten klinken.

Daarentegen doe de heren muzikanten hun best om het lekker groovy te houden zonder al te zwaarmoedig en donker te klinken als soms bij Soundgarden het geval was.

Een leuke nieuwkomer (van oude rotten) in rock-land.

avatar van Killeraapje
Heb de cd nu een aantal weken in huis en werkelijk helemaal kapot gedraaid. Vrijwel elk nummer raakt me en dat is tegenwoordig al heel wat. Ik kan niet anders dan er nog een halfje bij doen en de maximale score geven.

avatar van prodi9y9
deze toendertijd gekocht na het horen van like a stone. gewoon een dijk van een album. doodnormale rock, maar wel super goed! hypnotize, like a stone, what you are en shadow on the sun vind ik de beste nummers.

PriestMaiden
Enige album dat ik ken van deze band. Leuk album met als uitschieters Like a Stone, Cochise, Gasoline en Show Me How to Live.

avatar van Madjack71
Heheh eindelijk eens een album waarop ik samen met mijn dochtertje van 2,5 door de huiskamer kan stuiteren. Samen met pappa op en neer springen op Show Me How To Live, headbangen op Gasoline. Weg met Kabouter Plop en Mega Mindy het is Chris Kornuiten tijd!!

Tja de combi RATM en Chris doet het in mijn oren helemaal niet slecht. De agressie van Zach heeft zo zijn charme, maar een album lang? Nee, geef mij dan maar de zang met bowling ballen van Chris.
Bas en Riffs zijn dik in orde en stamt lekker weg.
Niets tegen lange tijdsduur overigens, maar bij zo'n zware hap als Audioslave is in mijn geval misschien een beetje teveel van het goede.
Favorieten zijn zoals wel vaker genoemd o.a; Show me how to live/Gasoline, maar ook het ritmische Hynotize doet het bij mij goed.

Prima om eens op te zetten en het luie zweet goed los te schudden.

avatar van Shelter
Ik vind die stem van Cornell echt geweldig goed passen bij de zware gitaren van de band, om een toch nog redelijk melodieuze sound te kunnen creeren heb je toch een zanger nodig met een goed stemgeluid. Ik ben er zeer over te spreken al vind ik het 2e album beter.
Deze 3,5*

Goed album, ondanks dat ik er meer van had verwacht. Desondanks bevalt het me beter dan Rage Against The Machine, want die band was toch wel wat overschat.

avatar van hansjuvefan
Dit album krijgt onterecht lage stemmen! Je mag deze groep niet vergelijken met Rage Against The Machine. Het is gewoon anders....
Zouden degenen die laag stemmen aub uitleggen waarom? Alvast bedankt

Joy
omdat het wat saaie rock is , veilig, binnen de paadjes, en na 10 luisterbeurten je het wel hebt gehad

cornell uiteraard wel fantastisch bij stem

de vergelijking met rage slaat nergens op, alleen maar omdat er 2 ex leden inzitten?

Kingsnake
3 leden: bas, gitaar en drums

Misschien is het veilige rock, maar wel goede rock. Lekkere songs, goed gespeeld en goed gezongen.
Absoluut niks mis mee. Onzinning om dit als onvoldoende af te doen. Lager dan 3* is gewoon klinkklare onzin.

avatar van Nicholas123
Out of Exile vind ik eigenlijk nog wel een stuk beter dan dit album. Op een gegeven moment wordt het gitaarwerk hier wat voorspelbaar.

Joy
probleem imo is ook dat als je de platen naast elkaar legt er nauwelijks enige groei in zit

de hoofdreden voor cornell om eruit te stappen

goeie muziek, ja, lang leven beschoren, nee

avatar van Nicholas123
Van dit album naar Out of Exile is er wel enige groei. Daarna kwam er weinig verandering meer, dat klopt.

dit nr vind ik geweldig:Getaway Car

avatar van lennon
Album aangeschaft omdat ik vooral Cornell een weergaloze zanger vindt...

Draai dit album op een of andere manier nooit omdat ie niet zo boeit... Eigenlijk is Cornell's stem datgene wat me nog enigszins aantrekt...

avatar van Desert
Prachtig album. Quasi alle nummers staan als een huis. Jammer dat ze niet meer bestaan want ze hebben schitterende nummertjes afgeleverd.

avatar van Carolaah
Deze muziek was bij mij in de vergetelheid geraakt..
Totdat ik laatst onwijs zin kreeg op "Cochise" weer eens te luisteren..
Toen maar meteen het hele album geprobeerd.. Ik kende eigenlijk voornamelijk Cochise en Show me how to live, maar ik moet zeggen dat de rest ook wel bevalt! Fijne plaat.

avatar van rock-rick
Een van mijn favoriete gitaristen en een van de beste zangers ooit samen in een band, dat moet toch goed gaan... nou niet dus. Er staan zeker wel goede nummers op, maar over het algemeen is het niet goed. Chris Cornell zingt absoluut niet slecht en ook Tom Morello is weer lekker bezig, maar de liedjes zelf zijn gewoon niet goed genoeg. ik vind het wel jammer, het had wel wat kunnen worden.

Meest indrukwekkend van dit fijne album vind ik de rauwe strot van Cornell en het bizarre gitaarspel en de solo´s van Morello. De laatste is toch ongeëvenaard in zijn soort......