Zo Moeilijk - Nijmeegse Modo (2008)

Label: Top Notch

1. Intro (0:52)
  2. Nijmeegse Modo (3:11)
  3. Hibi (3:20)
  4. Stilte voor de Storm (3:09)
  5. Was Me Naam (3:26)
  6. Eddie Ruys (Skit) (0:27)
  7. Tjek Me (2:48)

17. Stoere Bink (4:13)
  18. Roffe Rockers (3:38)
  19. Klappenvanger (3:17)
avatar van thomzi50
Hier is-ie dan. Heb 'm al een keer of vijf geluisterd, alleraardigst plaatje. Accenten zijn even wennen, maar vallen steeds minder op. Binnenkort interview + review online.

Staat op de Luisterpaal

Superbeertje
Ik ga deze zeker checken, deze gasten komen vernieuwend. Control is iig al keihard.

avatar van nopro
Heb hier lang op gewacht. Geef m na 2 keer luisteren 5 sterren, Nederland heeft er na mijn mening een classic bij. Ik ga m nog een paar keer op mijn gemak luisteren en geef dan een wat uitgebreidere mening.

avatar van Jacktherapper
op eerste luisterbeurt: lekker sfeertje, beats kunnen me niet elke track boeien.. maar er zitten zeker vette tracks tussen.

avatar van Kos
Kos
Soms komt het echt helemaal verkeerd over, maar bij vlagen toch wel weer erg leuk. Vooral grappige referenties naar typisch Nijmeegse dingetjes.

avatar van TheLegacy
Kom ik vandaag bij de Free Records Shop,, ik vraag hebben jullie ook de cd Nijmeegse Modo van Zo Moeilijk. Verkoper: He wie? Ik zal is kijken in de computer daar heb ik nog nooit van gehoord. Typt ie nijmese modo in OMG en van wie is die cd.. Ik: van Zo Moeilijk mm.. oke oke, nou hij staat wel in het systeem ik kijk wel of ik hem voor je kan bestellen ow.. dat kan helaas niet de cd is nog niet uitgegeven...

Ik baal nu als een stekker wilde hem vandaag graag in m'n handen hebben.

PS: Op de top-notch site staat toch echt 31 oktober of heb ik het nu mis

Superbeertje
Op de site staat idd 31 oktober, en vanavond is de release party in Merleyn. Misschien had de Free Record Shop hem nog niet binnen ofzo, idd wel klote als je je er op had verheugt

is dit wat ? Nijmegen daar heb ik een tijd op school gezeten, de daar heb je veel van die mensen die menen dat ze in een ghetto wonen maar ik zie dat rico en sticks er op staan en dat het onder topnotch valt maar dat is ook bij kempi dus ik weet het zo niet of ik dit wel wil horen.

avatar van thomzi50
Hij is in ieder geval wel al gedrukt en wel, dus even een andere winkel checken zou ik aanraden, TheLegacy.

avatar van TheLegacy
Heb um al besteld op bol.com dan ligt ie morgen in de bus
Weet jij misschien hoe duur ie in de winkel is?
Kan ik is kijken of Bol.com gelijk heeft met hun 31% kortin (+2euro verzendkosten)

avatar van 'State Of Mind'
Het is verniewend en origineel, maar het heeft voor mij persoonlijk wel tijd nodig.

Tot nu toe favorieten;
- Hibi
- 1977
- Slaapwandelen
- Pioniers
- Stoere bink

Voornamelijk door de producties.
Nosa vind ik een stuk aangenamer om naar te luisteren dan Rosco.

Beste NL Hiphop CD van het jaar voor mij persoonlijk,enige kanshebber die het misschien nog kan inhalen is Winne als hij zijn CD dit jaar dropt.

Nikes is gelijk de meest onderschatte hiphop DJ van NL.

avatar van frans swa
nog ff wennen, ik ken die gasten pas n paar dagen

tot nu toe vind ik hun eerste album toffer... vooral qua beats

RedLightCityBoy
Ik ben niet zo enthousiast als de rest van jullie.
Ik vindt dat de beats niet allemaal even sterk zijn.
Veel van die mindere beats valt voor mij ook niet meer onder hip-hop.
Denk aan bijvoorbeeld beats overlapt met dance kicks, trance kick, niet echt mijn ding. Maar dat geld gelukkig niet voor het gehele album.
De rappers zijn wel aardig, ik ben er niet erg weg van, de stemmen doen mij maar weinig. Soms wel aardige/grappige teksten.
Nachtwakers is een van de weinige lichtpuntjes op dit album.

2.5*

avatar van pascal83
'State Of Mind' schreef:
Nosa vind ik een stuk aangenamer om naar te luisteren dan Rosco.

Rosco blijft voor mij ook het grootste minpunt van Zo Moeilijk.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik moet zeggen na een luisterbeurt dat ik ook nog niet om ben. Slechts De Reunie vind ik helemaal geweldig en die is me dan ook het beste bijgebleven. Daarnaast voel ik de rappers qua flow niet en qua teksten ben ik ook nog niet onder de indruk van ze. Het klinkt leuk, zeker met de producties, maar dat is het dan ook voor mij.

avatar van 'State Of Mind'
Tot het tot me doordrong heb ik het album toch zeker wel 5x moeten luisteren nu vind ik veel tracks echt hard.

Stoere Bink;

Schoudervulling in je jas, loopt stoer,loopt tof, loopt als een lastpost, loopt achter kids aan als de pastor, loopt als george bush, dronken master, met de tondeuse over m'n coupe , scheer ik alles zo fijn , kamas troep , alles wordt geschoept, beroep je op je zwijgplicht is rap niet flexie als het niet drijgend is?

witness
Mensen zijn duidelijk nog niet klaar voor Rosco. Luister goed naar z'n teksten een rijmschema's.

avatar van thomzi50
Het album groeit (bij mij) duidelijk na meerdere luisterbeurten

avatar van MAS
MAS
Vind zo moeilijk live altijd wel goed. Ga het nog een keer goed luisteren ze hebben wel hun eigen stijl. Hoop alleen niet dat ze teveel hun eigen stijl willen en het ten koste gaat aan de teksten. Nachtwakers met Rico en Sticks is een goed nummer 2de rapper (nosa?) doet me een beetje aan Rico denken. Reunie en Stilte voor de storm kende ik al die zijn ook goed.

Reunie is kneiter hard !

avatar van 'State Of Mind'
Digg deze shit steeds meer!
Rosco begin ik ook steeds meer te waarderen.
Halfje erbij!

4.0

avatar van thomzi50
Check hier het interview dat ik met ze had.

Mayne
Klinkt tof, binnenkort maar eens achterna gaan.

avatar van Kos
Kos
thomzi50 schreef:
Check hier het interview dat ik met ze had.

Wat zijn het voor gasten in person?

avatar van thomzi50
Misschien omdat het vrij vroeg was en tevens een van hun eerste interviews was, maar wat me vooral opviel was dat ze erg verlegen waren! Heel vriendelijk, dat zeker, maar ook onmiskenbaar verlegen. Na elke vraag elkaar even aankijken, afwachtend of iemand zijn mond opentrekt, en dan wat hakkelend antwoorden. Toen we naar de plek van de foto's liepen en ik het met Rosco en Nosa even had over hiphop en ik de naam MF Doom liet vallen, veerde Rosco wel even helemaal op; erg leuk om te zien was dat Toen, ruim na het interview, kwamen ze eindelijk een beetje tot leven

avatar van TheLegacy
Klinkte echt "Fresh" ik vind het geweldig. Productioneel sterk, lyrisch doet het me beetje denken aan Opgezwolle op sommige momenten. Ik vind het lekker klinken en ik irriteer me absoluut niet aan het Nijmeegse accent.

avatar van 'State Of Mind'
Het accent went snel, ik merk er nu niets meer van