Zo Moeilijk - Nijmeegse Modo (2008)

Label: Top Notch

1. Intro (0:52)
  2. Nijmeegse Modo (3:11)
  3. Hibi (3:20)
  4. Stilte voor de Storm (3:09)
  5. Was Me Naam (3:26)
  6. Eddie Ruys (Skit) (0:27)
  7. Tjek Me (2:48)

18. Roffe Rockers (3:38)
  19. Klappenvanger (3:17)
LocoHermano
Seedorf schreef:
Check hier de clip van Nijmeegse Modo.

Liep toevallig van m'n stamkroeg richting De Waaghals (platen/cd-zaak), toen ik de opnames zag van die gozer van Opgezwolle bij de Waag. Geinig dat ik nu weet waarvoor het allemaal is gebruikt. Heb hier verder niet veel mee.

avatar van lowieke
Ik trek dit echt voor geen meter....ik kan niet eens echt uitleggen waarom...

avatar van Psycholamp
Omdat je niet van hiphop houdt?

P-DawG
Omdat je voor Man Citeh bent?

avatar van lowieke
Hahaha nee. Dat accent, de beats zijn op zich wel leuk. Zet liever Zwart Licht op.

Rene1979
Ik zet ook liever zwart licht op. Ik vind de beats prima maar die stemmen trek ik echt niet. Ik zal eerst nog ff goed luisteren vor ik goed stem.

avatar van Psycholamp
Misschien omdat ik uit Nijmegen kom, dat ik dat accent niet zo storend vind. Het is idd. niet het mooiste accent, maar deze gasten vallen nog wel mee.

avatar van deagleking
Begin dit nu wel steeds meer te waarderen, maar wat is die gastrapper op stoere bink toch verschrikkelijk slecht, irriteer me elke keer weer aan hem.

avatar van Sjaakspeare
deagleking schreef:

Dat is eigenlijk geen gastrapper, maar hun back-up-MC of -in zijn geval is dat misschien een toepasselijkere term- hun reserverapper. Hoewel, ik vind hem niet 'verschrikkelijk slecht'. Nee, ik vind hem matig, zo erg is het niet.

avatar van deagleking
Nou weet nie waar ze die gozer dan vandaan hebben. Ik vind het toch echt een niveau waar ik bij denk dat zelfs ik dat beter zou kunnen

avatar van Kill_illuminati
deagleking schreef:

Ga solliciteren zou ik zeggen.

avatar van deagleking
Dat wil ik jullie niet aandoen

avatar van dielinquent
Damn, 2 jaar lang pakte het album me niet. En nu op een gekaterde zondag met slecht waar dacht ik ik zwengel het album nog een keer rond in de cd speler en het kwartje lijkt gevallen te zijn. Heerlijke zware met bass doordrenkte beats. Typische groeiplaat.

avatar van PJC
PJC
idd een typische groeiplaat. ben het ook pas na anderhalf jaar beginnen snappen. en vanaf dan wordt het alleen maar beter

dion_odinot
ja, dat heb ik inderdaad ook gehad. vooral het accent in het begin vond ik het super irritant, maar nu merk ik het eigenlijk nieteens meer. en ook de beats pakten me niet echt in het begin. maar nu staat nikes bij mij tochwel erg hoog in mn lijstje van favoriete producers.

ben ook erg benieuwd naar het nieuwe album.

avatar van Roscovitsch
PJC schreef:

Helemaal waar. Had precies hetzelfde maar vind het nu echt een topplaat. Vrienden van me kunnen het (nog) niet waarderen. Vind ik niet erg als ik post aan het lopen ben (bijbaan:p) zit lekker in mijn eigen wereldje door Rosco en Nosa mede door die strakke producties van Nikes.

avatar van Nr.4
Vond juist toen ie uitkwam heel hard, nu wat minder. Stoor me aan enkele beats, hadden wat meer standaard hiphop mogen zijn van mij. De raps vind ik op enkele lines na nice, en de accenten vind ik juist gruwelijk. De titeltrack en 1977 zijn m'n favorieten.

sxesven
Wat een dikke plaat, ik vond Nieuwe Moves al leuk maar deze is zoveel beter.

Nikes beats klappen als fokking applaus

avatar van Roscovitsch
sxesven schreef:
Wat een dikke plaat, ik vond Nieuwe Moves al leuk maar deze is zoveel beter.

Nikes beats klappen als fokking applaus

Vind ik ook! Nieuwe Moves is duidelijk gemaakt voor een breder publiek waar Nijmeegse Modo lekker donker is met een verfrissende twist wat ik nog niet eerder hoorde.

avatar van T.O.
Niet helemaal evenwichtig, en tekstinhoudelijk meestal niet zo bijzonder. Maar wel opvallend veel fijne en originele beats en leuke flows.