MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Gordon - A Song for You (2008)

mijn stem
0,91 (47)
47 stemmen

Nederland
Pop
Label: Rodeo

  1. Je Vous Aime (3:48)
  2. Stayin' Alive (3:55)

    met Nathalie Makoma

  3. All I Need Is Time (3:46)
  4. Love Really Hurts Without You (3:22)
  5. A Song for You (2:56)
  6. If You Were My Woman (4:38)
  7. Sugar Baby Love (3:25)
  8. Love on the Rocks (4:10)
  9. Never Too Much (3:53)
  10. Put Your Hand in the Hand (3:46)
  11. Thank You Master for My Soul (4:53)
  12. This Christmas (5:59)

    met Lisa, Amy & Shelley

totale tijdsduur: 48:31
zoeken in:
avatar van Reijersen
0,5
Vandaag op mijn werk voor het eerst gehoord en het is werkelijk een schande hoe hij denk Donny Hathaway te eren, maar juist het tegenovergestelde doet.
Gladde jankpony die Gordon. Heb geen goed wordt over voor zijn interpretaties van deze klassiekers.

avatar van YoG
YoG
Behoorlek veel spelvouten in de trektietels

avatar van bikkel2
2,0
Ik herinner mij dat ie bij Pauw en Witteman vertelde dat hij dit ging doen. Ik hield toen al mijn hart vast.
Gordon is een nogal overschat mannetje die evenals collega Rene Froger zich in allerlei platte realitysoaps of aanverwante trash wringt om toch vooral bekend te blijven , want platen verkopen ze amper meer.
Ik moet het nog beluisteren , maar ik vrees het ergste.
Hathaway was namelijk 1 van de betere soulartiesten ooit.
Gordon heeft geen soul. Dat heeft ie nooit gehad en dat zal ie nooit krijgen ook.

avatar van Reijersen
0,5
bikkel2 schreef:
Hathaway was namelijk 1 van de betere soulartiesten ooit.
Gordon heeft geen soul. Dat heeft ie nooit gehad en dat zal ie nooit krijgen ook.

I totally agree.

avatar
SPAROOD
O mijn god, dit klinkt echt helemaal nergens naar. Verschrikkelijk

avatar van platedraaier
0,5
Ik begrijp niet waar we naartoe gaan in cd-land. Eerst komt Barry Hay met een cover-cd uit die niets toevoegd, vervolgens hoor ik Seal zonder enige soul een album vol covers ehh.....zinloos nazingen.

En nu dit Het is werkelijk heel erg slecht gezongen en gespeeld. Is dit niet die meneer die in een jury iemand die hij niet zo goed vond zingen een nekschot wilde laten geven? Nou, ik heb nog wel een soortgelijk voorstel.........

En ook de tracklist klopt niet, maar ik heb er de kracht niet meer voor om deze aan te passen. Dat laat ik graag aan de fans over.

avatar van YoG
YoG
platedraaier schreef:
En ook de tracklist klopt niet, maar ik heb er de kracht niet meer voor om deze aan te passen. Dat laat ik graag aan de fans over.

Niet jouw fout, staat op het album al verkeerd
Maar bedankt voor toevoegen, Af en toe een beetje leedvermaak werkt heilzaam merk ik !

...

Het nieuwe album van Gordon %u201CA song for you%u201D is al goud. De cd verschijnt pas over een maand maar is bij voorintekening al zo vaak besteld dat het album al goud is.

Maurice de Hond had gelijk, 60% van de Nederlanders is Tokkie...

avatar van LucM
Tien stemmen tot nu toe en alle tien 0,5*! Alweer een CD met allemaal covers van overbekende nummers, coveren is blijkbaar een internationale sport geworden!

avatar van LucM
Vanwege de uiterst negatieve reacties (nu al 14 0,5*-stemmen!) heb ik uit nieuwsgierigheid nummers beluisterd via internet (ik kende Gordon nauwelijks). Zijn versie van "A Song for You" kan mij absoluut niet boeien, voor mij een alternatief voor valium, en de Rubettes-cover "Sugar Baby Love" is tenenkrommend papegaaienwerk, dat is om ziek van te worden. Snel daarna het origineel van Rubettes opgezet om weg te spoelen. Ik zie ook "Stayin' Alive" (Bee Gees) en "Your the First, the Last, My Everything" (Barry White) op de lijst staan, ik hou mijn hart dus vast. Van mij zou er een wet mogen komen om te verbieden bepaalde popklassiekers te coveren (zeg maar verkrachten).

avatar van platedraaier
0,5
Ik kan je vertellen, toen het derde nummer "Staying Alive" voorbij kwam, piste ik bijna in m`n broek van het lachen. Dit kun je de mensheid echt niet aandoen. Zoooo slecht dit.

avatar van LucM
Dit album is al goud geworden in Nederland.
18 users hebben al gestemd en alle 18 geven ze 0,5*, er is nog nooit zo'n eensgezindheid geweest over een album.

avatar van bikkel2
2,0
Zo blijkt maar weer dat verkoopcijfers in veel gevallen niets zegt over de kwaliteit.
En het zegt iets over de gemiddelde smaak van het Nederlandse publiek. Dat is dus kennelijk echt belabbert.
Momenteel is ie alleen maar in het nieuws over zijn ruzie met Joling.
Over die plaat nog weinig gezien of gehoord. Alleen dus hier.
En die reacties bevallen mij wel.

avatar van The Scientist
bikkel2 schreef:
En het zegt iets over de gemiddelde smaak van het Nederlandse publiek. Dat is dus kennelijk echt belabbert..

Tja,,, de een heeft een 'betere muzieksmaak, en de ander een betere spelling...


Mensen zouden ook gewoon niet allemaal van die afzeikposts neer kunnen zetten hier en hun tijd nuttiger besteden..

.. wat weggehaald dus..

avatar van bonothecat
Is dit nu het album waar massaal een 0,5 op moet worden gegeven. 22 mensen die vrijwillig gaan luisteren, en dan eensgezind tot de waarde 0,5 komen. Volgens mij wordt er weer heerlijk geëikeld met het stemmen.

avatar van aERodynamIC
Joh bono: die mensen wisten helemaal niet wie Gordon was en dachten een parel te ontdekken. Jij en ik snappen er weer helemaal niks van.

M.a.w: nogal sneu ja (en dan vooral ook het hele album afluisteren als je al weet dat dit niks voor je is ). Ik snap best dat een enkeling het in z'n geheel gehoord heeft omdat ie er niet onderuit kon komen, maar zoveel users die werkelijk het hele album hebben moeten aanhoren (want dat blijkt wel uit de stemmen)???

avatar
tuktak
soms heb je niet altijd zelf die keuze wat er gedraaid wordt?

avatar van aERodynamIC
Dat geloof ik best, maar dan hebben 22 mensen blijkbaar die keuze niet gehad en dan ook 1 cd lang (toch niet vreemd dat daar twijfels over geuit worden?).

avatar van MJ_DA_MAN
Tuurlijk heeft bijna niemand deze plaat beluisterd; berichten over Gordon en de walgelijke manier van het in elkaar zetten van deze ''plaat'' zijn natuurlijk voorspelbaar maar meer dan terecht, maar blind een halve ster ervoor geven is nog triester dan de man (op muziekgebied) zelf.

avatar van Jorge-E
Ow meen je dat? IEDEREEN stemt 0.50

avatar
edris.
Daaaaaaaaaamn. Hier moet ik maar eens achteraan gaan.

avatar van bonothecat
Ik ben voorstander van een tijdelijke ban voor iedereen die het nodig vind om hier heel flauw 0,5 te gaan stemmen. Het is echt een dijenkletser van een grap....not!

avatar
tuktak
wat een moraalridders hierzo...eerst helemaal luisteren zou ik zo zeggen...anders kun je ook serieus niet oordelen hoe terecht bepaald stemgedrag is.

avatar van Paap_Floyd
Ach, maak je toch niet zo druk André. Sinds MuMe bestaat zijn er "haatstemmers" bij dergelijke muziek. En daarnaast zullen er heus wel mensen zijn die dit echt hebben moeten aanhoren.

avatar van rudiger
Atijd iedereen in de zeik nemen met z`n misplaatste grappen en grollen , niks maar dan ook niks vind meneer Gordon goed , ik denk dat ie zijn eigen muziek niet eens goed vindt , laat staan dat een ander het dan goed vindt .
Hij moet eens een keer op vacantie gaan naar Disney Land want Knabbel en Babbel hebben nog nooit zo`n grote eikel gezien in hun leven .

avatar van L_T_B
2,0
Paap_Floyd schreef:
En daarnaast zullen er heus wel mensen zijn die dit echt hebben moeten aanhoren.

Ik heb het album voor de grap eens gedownload want ik kon me niet voorstellen dat zelfs Gordon een gemiddelde van een halve ster verdiend. En eerlijk gezegd vind ik het al met al best meevallen. Vooral de "hoge piepstem" covers zoals "Sugar Baby Love" en "Stayin' Alive" verschillen niet bijster veel van het origineel. Maar zodra hij in zwijmelpop vervalt krijg ik sterk de neiging om het nummer te skippen.

avatar van freitzen
Dus ehhh... onze Gordon is beter dan Tool? Benieuwd hoeveel mensen het hier met je eens zijn

avatar van deric raven
Gordon heeft dan ook hetzelfde nivo als Orphax.
Zal Sietse vereerd mee zijn.

avatar van LucM
Ach, je kunt niet controleren of die 0,5-stemmers het album daadwerkelijk in zijn geheel beluisterd hebben. Maar aan de 2 nummers die ik hiervan heb gehoord is Gordon niet bepaald een groot zangtalent.

avatar van platedraaier
0,5
bonothecat schreef:
Ik ben voorstander van een tijdelijke ban voor iedereen die het nodig vind om hier heel flauw 0,5 te gaan stemmen. Het is echt een dijenkletser van een grap....not!

Wat een nare opmerking zeg. Ik stem 0,5 omdat ik dit een heel slecht album vind. En er is zeker niets grappigs aan en het is ook niet flauw bedoeld. Waarom zou ik dan een ban moeten krijgen?
Ik heb op nog een aantal albums een 0,5 gestemd. Ik wist niet dat dit verboden was.
Zal ik dan ook maar gelijk al mijn onvoldoende stemmen weghalen?

Ik vind dit gewoon heel erg slecht. Nog 1 voorbeeldje dan. Het nummer "Sugar Baby Love" wordt normaal hoog ingezet, om vervolgens een aantal octaven te laag door te zingen. Dit is geen gehoor. En dit is zo slecht dat ik er inderdaad van in de lach schiet.
En dan kun jij je wel afvragen waarom iemand dit 0,5 geeft, maar dat is dus omdat ik het heel slecht vind. Maar dat lijkt me geen tijdelijke ban waard.

avatar van LucM
platedraaier schreef:
Het nummer "Sugar Baby Love" wordt normaal hoog ingezet, om vervolgens een aantal octaven te laag door te zingen. Dit is geen gehoor. En dit is zo slecht dat ik er inderdaad van in de lach schiet.

Ik kan er zelfs niet mee lachen, ik heb nadien onmiddellijk het origineel van the Rubettes opgezet om die verkrachting van dat nummer (want zo noem ik dat) te vergeten, zó slecht.
Waarom moeten trouwens alle users die 0,5* geven geband worden? Er kunnen haatstemmen tussen zitten maar platedraaier geeft een gegronde reden daarvoor. Ik geef ook wel eens lage stemmen bij populaire albums omdat ik ze slecht vind.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 02:19 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 02:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.