Britney Spears - Circus (2008)

Pop / Dance
Label: Jive

1. Womanizer (3:44)
  2. Circus (3:12)
  3. Out from Under (3:53)
  4. Kill the Lights (3:59)
  5. Shattered Glass (2:52)
  6. If U Seek Amy (3:36)
  7. Unusual You (4:21)
  8. Blur (3:07)
  9. Mmm Papi (3:22)
  10. Mannequin (4:06)
  11. Lace and Leather (2:47)
  12. My Baby (3:18)
  18. Trouble * (3:34)
  19. Rock Boy * (3:22)
avatar van ewoutje17
Tja
iets slechts of negatief zeggen kan toch altijd?
als dat je mening is wrm ook niet
maar deze site heeft neem ik aan dan toch dat het positieve, negatief of neutrale slaat op de muziek en niet de persoon zelf in kwestie?

Britney Spears Music kan niet iedereen bekoren en dat is een voldomd feit, het album Circus is waarschijnlijk zeker niet een mijlpaal in de muziekwereld!
maar voor wat het moet presteren in zijn eigen gengre heeft dit album wel een sterk standplaast.
het luisterd lekker weg en sommige liedjes blijven vlot tot soms ergelijk hangen in het hoofd

Unusual You
Mannequin
My Baby
Phonograpy

deze nummers blijven mij bij, vooral de eerste 3
vind het kwa lyrics toch wel iets dieper gaan dan de rest (op liefdesvlak toch en voor sommige mss totaal niet maar dit is hie rnu mijn mening )
vooral Unusual you heeft iets speciaals voor mij

britney spears is als persoon (ja ik breek mijn eigen princiepes door toch over de persoon in kwestie te zeggen maar dit is neutraal bedoeld) al lang overleden of heel sluimernd aanwezig nog, dit kun je goed zien in de documentaire "For The Record" enkel wanneer ze huilde kon je nog een menselijk glimps bevatten, mss was het voor haar gwn beter geweest als ze nog vis stond te verkopen in haar oma's winkel. maar dan opnieuw als zij het niet was dan was een andere naam hier aanwezig

En alweer haalt Britney Spears de top 100 van het jaar op Musicmeter.... vorig jaar scoorde ze flink hoog met Blackout. Dit wat mindere Circus (wel ook in dezelfde dance trent) staat op een fraaie plaats: nr. 100! Ik vind het wel lachen, vooral richting alle politiek correcte Volkskrant lezende Radiohead en Fleet Foxes stemmers.

Gallow
west schreef:

Wil niks zeggen over de kwaliteit van het album....

Dat politiek correcte kennen we nu al wel, volkskrant heeft er niks mee te maken en Radiohead heeft dit jaar niks anders dan een verzamelplaat uitgebracht.

Gallow schreef:

Wil niks zeggen over de kwaliteit van het album....

De Volkskrant geeft Britney Spears standaard 1* zonder ooit naar het album te luisteren: dat tref je hier ook aan.

Lost Highway
Net zoals je hier oneindig veel mensen aantreft die Radiohead een 0,5* geven zonder het album te luisteren. Ik zie dus het punt niet.

west schreef:

Dat valt toch wel mee? Volgens mij werd Blackout vrij goed besproken in de serieuze muziekbladen. Zelf vond ik dat ook een prima plaat in ieder geval. Deze heb ik niet gehoord, ben ook niet echt benieuwd naar. In tegenstelling tot op Blackout staan hier wel ballads op en dat trekt me echt helemaal niet...

herman schreef:

Het valt mee hoor Herman. Het zijn maar 2 ballads, waarvan de eerste (track 3) zelfs nog te pruimen is. Als ik 'm vergelijk met Blackout dan kan ongeveer de helft van deze tracks daar aan tippen. De lijn van Blackout wordt grotendeels voortgezet. Toch wel de moeite waard om eens te proberen.
Overigens: gelukkig nieuwjaar! Ook voor jou hoor: Lost Highway!

Gallow schreef:

Wil niks zeggen over de kwaliteit van het album....

Overigens wel een hele goede verzamelplaat, met name disc 1.

ewoutje17 schreef:
vooral Unusual you heeft iets speciaals voor mij

Heeft idd een prachtige tekst.

Kingsnake schreef:

Natuurlijk wel.
Ik geef niet meer dan een waardeoordeel.
Slechte albums van goede artiesten luiste rik soms ook niet helemaal af.
Waarom mezelf teisteren?

En op verjaardagen van mensen zonder smaak heb ik hele abums van Rammstein, John Denver, Madonna, Metallica en ander gal moeten aanhoren.
Dan heb ik toch een uur troep geluisterd een oordeel geveld en alhier een cijfer geplaatst.
Zo gaat dat.

Volgens mij kunnen we dan allemaal wel stemmen gaan plaatsen hier. Ik ga hier niet verder op in, dit is gewoon heel dom.

avatar van Jeroen65
If U Seek Amy is de 3e single!!!

avatar van catdog
Ik moet bekennen dat ik "Circus" wel erg leuk begin te vinden.. misschien wel Britney's beste werk tot nu toe.. gewoon een erg catchy plaatje.. niets mis mee verder.. het is productioneel allemaal dik in orde.

Jeroen65 schreef:
If U Seek Amy is de 3e single!!!

OK, F.U.C.K. Me is wel de leukste van wat nog over is, maar ik zie het nou niet de charts bestijgen (had ik trouwens ook niet met Circus).

avatar van ewoutje17
NewYorkCityLight schreef:

hmmm circus staat/stond toch op 3 (haar hoogste introductie van een singel) in Amerika?
en in Belgie staat het al klaar in de ultratip
en hier en daar Chart het toch ook al aardig in Europa

"If U Seek Amy" zal het zeker wel goed doen in het middelbaarschool gehalte

ewoutje17 schreef:

en in Belgie staat het al klaar in de ultratip
en hier en daar Chart het toch ook al aardig in Europa

"If U Seek Amy" zal het zeker wel goed doen in het middelbaarschool gehalte

Ik zei dat ik niet het gevoel had dat Circus de charts zou bestijgen, ik heb niet gezegd dat dat niet is gebeurd.

avatar van Josje
oh jee nou moet ik nog toegeven dat ik circus echt een geweldig liedje vind..

ik vind dit britney's beste album lekker uptempo nummers en mooie rustige nummers
zeker beter dan blackout
ik vind if you seek amy het leukste nummer

avatar van Opschuiven
Max Martin is god! If U Seek Amy is weer helemaal goed!

erwku
Vond ik Blackout grotendeels een zeer fijne danceplaat , dit gaat nergens over.

weerzinwekkend gewoon. Dit is, zoals mijn vader noemt: rampenstampen

alleen circus vind ik nog redelijk.

avatar van Laura_RnB
Wat een topalbum. Ik vond haar stijl vanaf haar album In The Zone echt gaaf, en Blackout was ook weer top. En nu weer circus. Een album afgewissel met lekkere popnummers die we gewend zijn van britney, maar ook met wat dance-achtige nummers en wat Rnb-nummers. Mijn favorieten:

- Womanizer
- Phonography
- Quicksand

Eigenlijk zijn ze allemaal top! *5

avatar van lauradance
Ik vind de clip van Circus erg mooi gemaakt.
Volgens mij is het ook best wel een klein hitje, al ben ik niet zo op de hoogte van de top 40. Het is gewoon een leuk poppy album, ik vind dat ze wel weer een hit verdient a la Hit me baby one more time.

elrayo
Ik vind Circus eigenlijk ook wel een leuk nummer.

Vooral het stuk wat net voor het refrein zit klinkt erg goed. Het refrein zelf vind ik dan weer wat minder, en ook dat kleine instrumentale stukje had van mij niet gehoeven... verder is het gewoon een goed nummer, krijgt zeker een 7 van mij.

Heeft Stuart Price hier toevallig al een remix van gemaakt? anders mag hij dit wel even doen. Vind die andere remix die hij voor Britney heeft gedaan ook erg goed!

avatar van Waste Management
De bonustracks Phonography en Quicksand zijn geweldig

avatar van J.M.
Circus is wel geinig nummer

avatar van Lovekellycl
Ik ben op een positieve manier verschoten van dit album.
Ik heb nooit echt veel aan haar muziek gevonden, Womanizer was ik dan ook snel beu gehoord, maar na Circus en If you seek Amy (2 zalige nummers) wou ik haar album toch eens beluisteren en het stelt mij niet teleur. Het is niet een van mijn favoriete albums, maar toch erg goed om van Britney afkomstig te zijn om het zo te zeggen.
Ook de teksten zijn super, er zitten een paar gevoelige nummertjes bij. Ik moet toegeven, goed gedaan Britney

Britney komt naar België met haar Circus-tour!

avatar van laracroftonline
ja en ik ben erbij

elrayo
If U Seek Amy is eigenlijk ook wel een leuke single.

Circus blijft nog wel een stukje beter, maar slecht is het helemaal niet. If U Seek Amy zit alleen een beetje vreemd in elkaar. De zin 'If U Seek Amy' sluit absoluut niet aan op wat er van te voren wordt gezongen. Een 6+ voor If U Seek Amy!

avatar van lauradance
Ik vind If U Seek Amy ook wel een leuke singel. Maar niet beter dan Circus, ik vond Circus eigenlijk niet zo heel leuk maar de clip was erg stoer waardoor het liedje ook wel beter word. (raar maar waar)
If U Seek Amy heeft wel een hoog meezinggehalte. Nu heeft ze wel alle leuke liedjes van dit album gebruikt als een singel dus het word tijd voor een nieuwe cd met leukere liedjes.

Waste Management schreef:
De bonustracks Phonography en Quicksand zijn geweldig

Phonography vind ik het beste nummer van de CD. De tekst zit ook goed in elkaar.