Britney Spears - Circus (2008)

Pop / Dance
Label: Jive

1. Womanizer (3:44)
  2. Circus (3:12)
  3. Out from Under (3:53)
  4. Kill the Lights (3:59)
  5. Shattered Glass (2:52)
  6. If U Seek Amy (3:36)
  7. Unusual You (4:21)
  8. Blur (3:07)
  9. Mmm Papi (3:22)
  10. Mannequin (4:06)
  11. Lace and Leather (2:47)
  12. My Baby (3:18)
  18. Trouble * (3:34)
  19. Rock Boy * (3:22)
avatar van Devoo
1,5
Oké, heb dit album nu geluisterd. Het is inderdaad easy-listening. Alle nummers gaan er in als zoete koek, en zijn catchy as hell. Maar dat wil niet zeggen dat dit garant staat voor kwaliteit. Integendeel. Ieder nummer kent de zelfde beat. Namelijk een bass, click, clap, snare. Super simpele beats, waar dan nog één of ander simpel synthesizer toontje bij komt, om het toch te kunnen onderscheiden van elkaar.

Nuja, het opent met Womanizer, het nummer waar je nu mee doodgegooid wordt op televisie. Goed luisterbaar, en zal vooral goed scoren in discotheken. Cicrus word de volgende single, en dat nummer doet me eigelijk niets. Verdere nummers die me zijn bijgebleven zijn Mmm Papi en Mannequin. Niet omdat ze goed zijn, maar gewoon omdat ze zo lachwekkend idioot zijn. Met dat vage gekreun en dergelijke. Tofste nummer van de CD vind ik dan toch Lace & Leather. Die elektronische gitaarsolo look a like vind ik tof, en maakt het voor mij meteen de leukste song van de hele CD.

De ballads maken verder ook geen indruk op me, en vind ik echt niet overtuigend gezongen. De zang vind ik over het gehele album niet echt overtuigend, en eigelijk redelijk saai. Nuja, gewoon een goed luisterbaar album, maar zeker geen topalbum waar ik vaak naar ga luisteren.

1.5*

avatar van Emile93
Britney Spears- Circus
1. Womanizer. Altijd een goed nummer gevonden en nog steeds vind ik dit een nummer wat goed bij de nieuwe Britney past. 5*
2. Circus. Circus is ook een korte tijd mijn favoriete nummer. Slim geproduceerd. Goede singlekeuze. 5*
3. Out from under. Werkelijkwaar fantastische ballad. Ik kende dit nummer al ook al weet ik niet hoe. Echt een goed nummer voor Britney. 5*
4. Kill the lights. Goed nummer. Ik moest er eerst even aan wennen maar het is erg lekker! 4,5*
5. Shattered glass. Zeer sterk nummer. Wat een verrassing! Leuk! 5*
6. If u seek Amy. Dit nummer heeft ook 1 keer op nummer 1 gestaan in mijn persoonlijke top 40, die ik bijna weekelijks maak. Heerlijk catchy nummer wat goed blijft hangen! 5*
7. Unusual you. Goed nummer. Wat opvalt is dat het tot nu toe allemaal zeer sterke nummers zijn! Leuk! Unusual you is ook een nummer waarvan je zegt: ‘ja’. 5*
8. Blur. Een meer R&B nummer. Heel lekker! 5*
9. Mmm papi. Grappig om eens te horen maar niet te vaak! 3*
10. Mannequin. Best goed nummer. Niet het beste van het album maar ook zeker niet slecht 3,5*
11. Lace and leather. Wow deze is lekker! Na de titel gezien te hebben dacht ik dat dit niet veel soeps zou zijn maar het tegendeel is waar! Heerlijk nummer. Lekker catchy! 5*
12. My baby. Het ‘Everytime’ van Circus. Mooi gezongen! Echt een pareltje! 5*
13. Radar. O wat leuk! Een bonustrack die ook al gewoon op het bijzonder slechte Blackout stond. 4*
14. Rock me in. Lekker nummer hoor! 4,5*
15. Phonography. Ook dit is weer een lekker nummer! 4*
16. Amnesia. De laatste bonustrack. Lekker nummer! 4,5*

Madame Spears levert met Circus een zeer sterk album af! Lekker catchy met toch genoeg afwisseling! Na Blackout is dit echt een verlichting! Hopen dat Britney op deze weg door blijft gaan want dan mag ze wat mij betreft nog jaren mee! Snel aanschaffen dit album!
Gemiddeld: 4,5625 = 4,5* maar vanwege het geheel maak ik daar 5*. Ik vind dit Britney’s sterkste album tot nu toe!