Britney Spears - Circus (2008)

Pop / Dance
Label: Jive

1. Womanizer (3:44)
  2. Circus (3:12)
  3. Out from Under (3:53)
  4. Kill the Lights (3:59)
  5. Shattered Glass (2:52)
  6. If U Seek Amy (3:36)
  7. Unusual You (4:21)
  8. Blur (3:07)
  9. Mmm Papi (3:22)
  10. Mannequin (4:06)
  11. Lace and Leather (2:47)
  12. My Baby (3:18)
  18. Trouble * (3:34)
  19. Rock Boy * (3:22)
avatar van Waste Management
NewYorkCityLight schreef:

Phonography vind ik het beste nummer van de CD. De tekst zit ook goed in elkaar.
Idd, jammer dat ''Phonography'' een bonustrack is, die had in de plaats van ''Blur'' moeten komen

boy1988m
En wat wordt de volgende single denk je??????

ik hoop eerst Unusual You en dan Kill The Lights

Ja die zeker. de 4de single dan hoop ik ''Unusual You'' of ''Out from Under''

avatar van lauradance
Waste Management schreef:
Ja die zeker. de 4de single dan hoop ik ''Unusual You'' of ''Out from Under''

Ik hoop geen nieuwe singel, ik hoop op een nieuw album. Zij perst er toch wel ieder jaar 1 uit? Tijd voor een nieuwe!

4de single is: Radar!

avatar van NewYorkCityLight
OK raar. Ze zagen ook in dat ze geen singles meer had op haar nieuwe album en besloten maar eentje van haar oude album te gebruiken die als bonustrack fungeerde?

Niet dat ik het er niet mee eens ben...

Got you on my radar

avatar van Jeroen65
Nee dat is het niet volgens mij NewYorkCityLight.

Tijdens haar Blackout era had ze een contractueele afspraak met de producers van Radar dat Radar een single zou worden. Dat zou ook gebeuren, maar de single werd op het laatste moment toen toch gecancelt. Nu hebben ze Radar ook op Circus gezet, waardoor ze het alsnog een single konden laten worden...;)

Ik vind Radar echt een super nummer, dus ik vind het juist wel leuk dat deze wordt gereleased. Opzich snap ik anderen ook wel, aangezien velen dit nummer al vrij lang kennen.... Ik hoop wel trouwens dat er nog een 5de single komt, en dat het een nieuw nummer is op Circus. En dan hoop ik op: Mannequin, Kill The Lights of Out From Under!

avatar van musicman13
ik las vandaag dat unusual you toch de 4de single word!

avatar van Jeroen65
Nope....Radar is nog steeds de 4e single;)

avatar van ewoutje17
eigenlijk was radar logisch te voorspellen
welke liedjes van circus performde ze tijdens het amerikaanse lap van de circus tour?

womanizer, if u seek amy, circus en...radar (als bonustrack wel is waar...)

als er eventueel een 5de singel zou komen dan veronderstel ik dat ze die zal performen in het verdere gedeelte van haar circus tour?

avatar van NewYorkCityLight
Ik denk dat Unusual You de (eventuele en waarschijnlijk niet) 5e single word. Dat had ik nl ook al ergens gelezen een maand terug.

1,0
Dit album heb ik eens rustig op de terugweg in het KLM-toestel beluisterd. Ik keek vroeger heel erg uit als Britney Spears nieuw werk uitbracht. Vooral na Baby One More Time wachtte ik trouw totdat een nieuwe album of single uitkwam. Ik kan een bepaalde ontwikkeling zien in het werk van Britney Spears. In haar beginjaren kwamen vooral bubblegumpopliedjes zoals Crazy en Born to Make you Happy uit. Na een tijdje kwamen er andere producers kijken zoals N.E.R.D die bijvoorbeeld Boys had geproduceerd. Ik vond dat ze hier al ver genoeg ging in mijn ogen qua experimenteren met beats.

In de loop der jaren ging het minder met La Spears en haar muziek werd ook niet beter. In mijn ogen zijn zij doorgeschoten in het gebruiken van ingewikkelde beats. Ik ben een muziekliefhebber van simpele beats met mooie teksten. Dat abacadabra hoeft niet van mij. Ik heb het album doorgeluisterd. Womanizer was een nummer die ik net kon afluisteren en Circus was een nummer die in mijn ogen goed is. De rest van de nummers kon mij niet zo bekoren. Misschien ben ik gewoon een oude zak aan het worden met een andere muzieksmaak?

avatar van Brecht
Ingewikkelde beats.

avatar van ewoutje17
Britney is een nieuw dansroutine aan het repeteren voor een extra liedje voor haar europese tour, wedden dat als het een nummer van het album Circus is dat dit de eventuele 5de single zal worden!

"Out From Under", "My Baby" vragen geen dansroutine dus deze zijn al uitgesloten. "If U Seek Amy", "Circus, "Womanizer" en "Radar" waren al singles die geperformed waren dus wat blijft er over:

-Kill The Lights
-Unusual You
-Shattered Glass
-Blur
-Mmm Papi
-Mannequin
-Lace And Leather

rekening houden dat voor het album Circus gereleased werd er een gelekte vidoeclip was te zien waarop Britney danste op Mannequin en nu op haar officele website een poll is waar je kunt raden welk nummer het word Kill The Lights wint.

dus mijn logsiche gokken zouden dus Mannequin en Kill The Lights worden.
al gaat mijn voorkeur voor Unusual You

avatar van ewoutje17
en zoals als voorspeld (min of meer ^^)
Mannequin wint, en is daarmee hoogswaarschijnlijk als er nog een single komt de volgende ^^

avatar van NewYorkCityLight
Oh nee die vind ik helemaal niet leuk . Unusual You wil ik graag als 5e single.

Wat een kutclip trouwens voor Radar. Echt totaal niet 'Radar' achtig. Ik had liever een soort stalkclip gezien met dansroutines, dit is totaal ongeinspireerd, nutteloos en dom. En het was nog wel mijn favoriete Britney Spears nummer.

avatar van Devoo
1,5
Naarmate je de nummers iets meer hoort, krijgen ze steeds meer een eigen identiteit. Maakt het nog steeds geen goede plaat, maar vind hem wel een beetje beter dan ik hem eerst vond.

avatar van Leander1991
Heeft er IEMAND door dat het thema waar ze zich nu mee bezighoud (circus) een ongeloofelijk zwak afkooksel is van Madonna's girlie show en Back to Basics van Christina Aguilera? een uitermatige oppervlakkige interpetatie van circus zonder enige vorm van zelfexpressie/creativiteit. Enige wat ons nog rest zijn de 'catchy' beats die we helaas niet te danken hebben aan La Spears maar aan het zwoegende productieteam!

Wordt toch eens volwassen Britney!

Vind het toch geweldig management. Gewoon de hele manier waarop de mensen die Britney's carrière tegenwoordig begeleiden zo ontzettend goed hebben ingespeeld op de situatie om haar heen. Huppa, documentaire over dat ze weer terug is en daar zit ze weer met haar blonde haartjes op de voorkant van de hoes in haar prinsessenjurkje. De wereld moet nog zien hoe lang het duurt, maar het is de mensen om haar heen toch weer gelukt om de uitmelking te verlengen. Geld, geld, geld!

Opmerkelijk is dat ze haar bij Max Martin in de studio gekregen hebben. Als ik zeg tegen jou: noem 3 Britney hits, dan zit zijn (productie)werk zeker weten in jouw lijst. Maar ze gaf ongeveer in 2002 aan niet meer met hem te willen werken, want ze wilde nieuwe dingen doen (muzikaal). Normaal gaat artistieke inbreng erop vooruit als de jaren vorderen. Toch? Maar het is Britney's team gelukt om haar inbreng terug te draaien. Je moet van dit alles haast op de hoes kijken of er geen touwtjes aan haar vastzitten!

Op deze CD zijn 13 van haar intens overgeproduceerde popliedjes inbegrepen, waar je nog geen druppel emotie in zou vinden al hingen de levens van al je dierbaren er vanaf.

Britney's vocale talenten laten ook hier te wensen over maar het is niet nodig om daar na 5 albums nog steeds op in te gaan. Britney was altijd al een heel lief meisje met iets ondeugends, en daarom werd ze ook zo'n groot succes. Aguilera kwam destijds nepper op mij over, zeker toen Aguilera Britney in 1999 wel even snel overtreffen zou door het alles wat Britney deed ook te doen maar dan met een betere stem.

(dat is overigens verkoopgewijs nooit gelukt)

Geweldig management van Britney, geen geweldige plaat van Britney. Het is hetzelfde truukje en het is moeilijk om de hele rit uit te zitten. Na de eerste 6 nummers is alle lol eraf. Dan is het circus afgelopen en bij de tweede helft is de titel Fake Plastic passender (of denk ik nu te lang terug toen een album nog 2 zijden had).

Het verschil met haar vorige albums is dat dit album iets heel triests heeft. Inclusief de voorkant. Bij Blackout had ze er al geen zin meer in. Dit maal zit ze er wel weer zoals ze dat al die jaren ervoor steeds deed, maar het ziet er uit (en het klinkt er overigens ook naar) alsof ze met Circus bezig is terwijl ze er diep van binnen heel moe van is. Maar dat maakt haar producers niet uit, die doen er gewoon nog een extra productielaag overheen.

Als Britney fan vind ik dit een top album! Vooral Womanizer vind ik echt een top nummer, alsook Phonograpy, noot gesnapt waarom dit 'maar' een bonusnummer is

NewYorkCityLight schreef:

Niet dat ik het er niet mee eens ben...

Got you on my radar

Het schijnt dat ze dit hebben gedaan vanwege contractuele verplichtingen.

avatar van Hendrix4live
1,5
Ik heb een ontzettende hekel aan dit soort artiesten en de nummers zijn verschrikkelijke braakballen. Maar ik denk dat dit toch nog Britney's 'beste' album is.

Weet iemand wanneer je de The Singles Collection van haar kan bestelen via BOL

boy1988m
haar nieuwe nieuwe nummer van The Singles Collection "3"

YouTube - Britney Spears - 3 (New Single) Full HQ

avatar van PEN15
Maartenn schreef:

Hier moet ik toch even ingrijpen. Britney maakt zelf geen muziek! Het enige wat zij doet is een bandje inzingen, wat zwaar wordt geoverdubd.

. Het zijn niet die artiesten die 'goed' zijn: het zijn de producers en platenlabels die zich doodlachen dat ze iemand kunnen exploiteren en er zelf schathemeltje rijk van worden.

Ja dat bedoelde ik dus in mijn betoogje in het topic van haar debuutalbum. Prachtig mooi stukje, chapeau hoor!

Na het geweldige Blackout kon Circus alleen maar teleurstellen, en dat deed het ook. Geen slechte CD, maar ook niet geweldig. Mijn persoonlijke favoriet is Unusual You, prachtige tekst. Het is ook na dat liedje dat het niveau inzakt. De bonusnummers daarentegen zijn erg goed! Amnesia (wie maakt zulke liedjes nog?), Quicksand, Phonography (Britney zoals we haar kennen) en Trouble zijn stuk voor stuk erg leuke liedjes. Als deze nou op de originele tracklist waren gezet i.p.v. liedjes als Blur en Mmm Papi zou het album een stuk beter zijn geweest.

avatar van LucM
1,5
Dit album heb ik dan toch eens volledig beluisterd. Dat Britney een marketingproduct is die vooral in het nieuws komt door schandalen weet natuurlijk iedereen maar laat ik het nu enkel over de muziek hebben.

Het is ongetwijfeld professioneel in elkaar gestoken maar ook overgeproduceerd en te gelikt. Haar zang is vrij herkenbaar maar een bijzondere zangeres is ze ook niet. Mijn grootste bezwaar is echter dat de muziek is verstoken van originaliteit en emotie, het is plastic, het boeit of raakt mij niet, het ontroert niet maar maakt mij evenmin vrolijk, er blijft niet veel hangen, het is voor mij louter behangmuziek. Het is geen muziek dat mij stoort maar zeker ook niet om vaak te draaien, tenzij als achtergrondmuziek.

Ah, dit is weer Britney zoals we haar kennen

Bij mij sloeg het album meteen aan; pakkende nummers en een fijne afwisseling tussen up-tempo en ballads (die bij 'Blackout' helaas ontbraken). Ik moet wel zeggen dat de eerste helft (met hoogtepunten als 'Circus', 'Unusual you' en 'Out from under') mij meer aanspreekt dan de tweede helft. 'Mannequin' vind ik bijvoorbeeld niets aan.

De bonustracks heb ik dan niet meegerekend, want ik heb niet de Deluxe Edition. Ik heb ze wel gehoord, en wat mij betreft hadden 'Amnesia' en 'Quicksand' zeker op de standaard tracklist mogen staan!

Dat 'Radar' als vierde single is gekozen vind ik heel vreemd. 'Radar' hoort gewoon bij 'Blackout', klaar
Het was eigenlijk al de vierde single van 'Blackout'.

avatar van NewYorkCityLight
Er staan hier toch wel 4 aardige nummers op. Womanizer, Unusual You, Phonography en (de recentlijk ontdekte) Amnesia. Ik kende Amnesia al alleen hij sloeg eigenlijk nooit aan.

De laatste twee die ik opnoemde zijn wel bonustracks dus van de 12 tracks staan er maar 2 goede op.
De rest is forgettable.

avatar van Emile93
Britney Spears- Circus
1. Womanizer. Altijd een goed nummer gevonden en nog steeds vind ik dit een nummer wat goed bij de nieuwe Britney past. 5*
2. Circus. Circus is ook een korte tijd mijn favoriete nummer. Slim geproduceerd. Goede singlekeuze. 5*
3. Out from under. Werkelijkwaar fantastische ballad. Ik kende dit nummer al ook al weet ik niet hoe. Echt een goed nummer voor Britney. 5*
4. Kill the lights. Goed nummer. Ik moest er eerst even aan wennen maar het is erg lekker! 4,5*
5. Shattered glass. Zeer sterk nummer. Wat een verrassing! Leuk! 5*
6. If u seek Amy. Dit nummer heeft ook 1 keer op nummer 1 gestaan in mijn persoonlijke top 40, die ik bijna weekelijks maak. Heerlijk catchy nummer wat goed blijft hangen! 5*
7. Unusual you. Goed nummer. Wat opvalt is dat het tot nu toe allemaal zeer sterke nummers zijn! Leuk! Unusual you is ook een nummer waarvan je zegt: ‘ja’. 5*
8. Blur. Een meer R&B nummer. Heel lekker! 5*
9. Mmm papi. Grappig om eens te horen maar niet te vaak! 3*
10. Mannequin. Best goed nummer. Niet het beste van het album maar ook zeker niet slecht 3,5*
11. Lace and leather. Wow deze is lekker! Na de titel gezien te hebben dacht ik dat dit niet veel soeps zou zijn maar het tegendeel is waar! Heerlijk nummer. Lekker catchy! 5*
12. My baby. Het ‘Everytime’ van Circus. Mooi gezongen! Echt een pareltje! 5*
13. Radar. O wat leuk! Een bonustrack die ook al gewoon op het bijzonder slechte Blackout stond. 4*
14. Rock me in. Lekker nummer hoor! 4,5*
15. Phonography. Ook dit is weer een lekker nummer! 4*
16. Amnesia. De laatste bonustrack. Lekker nummer! 4,5*

Madame Spears levert met Circus een zeer sterk album af! Lekker catchy met toch genoeg afwisseling! Na Blackout is dit echt een verlichting! Hopen dat Britney op deze weg door blijft gaan want dan mag ze wat mij betreft nog jaren mee! Snel aanschaffen dit album!
Gemiddeld: 4,5625 = 4,5* maar vanwege het geheel maak ik daar 5*. Ik vind dit Britney’s sterkste album tot nu toe!