Ludacris - Theater of the Mind (2008)

Label: Disturbing tha Peace

1. Intro (1:55)
  2. Undisputed (4:33)

met Floyd Mayweather

3. Wish You Would (4:47)

met T.I.

4. One More Drink (3:41)

met T-Pain

5. Call Up the Homies (4:04)

met The Game en Willy Northpole

6. Southern Gangsta (4:34)

met Rick Ross, Playaz Circle en Ving Rhames

7. Everybody Hates Chris (4:54)

met Chris Rock

8. What Them Girls Like (4:02)

met Chris Brown en Sean Garrett

9. Nasty Girl (4:32)

met Plies

10. Contagious (4:45)

met Jamie Foxx

11. Last of a Dying Breed (4:10)

met Lil' Wayne

12. MVP (3:50)
  13. I Do It for Hip Hop (5:22)

met Nas en Jay-Z

14. Do the Right Thang (5:14)

met Common

15. Let's Stay Together * (4:22)
  16. Press the Start Button * (4:00)
totale tijdsduur: 1:00:23 (1:08:45)
Glacius schreef:
Het cijfer interesseert me niet, maar er staan een hoop belachelijk domme opmerkingen in en argumentatie waarom dit album niet goed is.

Misschien kan ik ze toelichten als je vertelt wélke argumenten je dom vind?

Mezelf
Lekker album maar ik mis toch wel een beetje de oude Ludacris...de échte teksten. Het kan aan mij liggen maar ik had Ludacris' kwaliteiten altijd hoger zitten dan hij hier laat zien. Toch wel vermakelijk op sommige momenten en het klinkt allemaal wel lekker door de speakerts. Ik geef voorlopig maar een 3.

Ik snap veel comments niet, hier staan genoeg goede tracks op.
Favorieten: MVP, Last of a Dying Breed, I do it for hiphop

ik vind het album wel tegenvallen,, ondanks dat vind ik het nummer Wish You Would toch wel erg goed, maar dat komt vooral door T.I. die vele goede nummers maakt

Ik snap niet zo goed dat er zoveel negatieve comments zijn, ik vind Ludacris echt een van de leukere rappers. Niet in het minst omdat ik hem teminste "REAL" vind, je hebt zoveel rappers die zitten kletsen over moorden en het dealen van drugs (zoals Rick Ross). Je kan zeggen dat dit misschien bij het rappen hoort maar het stoort me soms mateloos hoe sommige rappers bezig zijn over dealen dit moorden dat.

Over het album zelf ben ik het wel eens dat hij het ene album met Chris Brown doet en het andere met grootheden als Nas en Jay-Z, maar dat vind ik eerder positief als negatief. Hij is veelzijdig en weet zich aan te passen aan de omstandigheden. MVP en I Do It For Hip Hop zijn 2 van mijn favoriete tracks, en ik vind wel degelijk dat hij goed past op de Premo beat ! Dit album krijgt van mij 3.5 ster.

avatar van ThingMan
Heerlijk album is dit. Het nummer met T-Pain, One More Drink, is geweldig. Call Up The Homies en I Do It For Hip Hop zijn ook relaxt. Ja geef hem een 4*

avatar van frusciflea
Nadat ik I Do it For Hip Hop live zag op Jimmy Fallon zag, wekte het mijn interesse behoorlijk!

Ik heb dit album blind gekocht en ben aangenaam verrast! Wat een lekkere sound, en ik was verrast dat ik zelfs een nummer als What Them Girls Like erg tof vind... normaal ben ik niet zo gek op dat soort refreintjes...

Lekker album! Toch begin ik met 3,5*, verdere luisterbeurten zullen uitwijzen of het nog omhoog gaat

avatar van frusciflea
In de lijst van namen van de bedankjes in het boekje staat ook Le Le, is dat de Nederlandse Le Le?

Vroeg het me zomaar af, viel me op

avatar van VforVictor
Best relaxte shit dit. Kvind vooral Word of Mouth een goeie plaat, de rest wat erna kwam vond ik beduidend minder maar deze cd klinkt weer lekker. Gewoon chille south style shit, het luisterd lekker weg. Voor nu 3,5*

BESTE ALBUM OOIT!
Laten we eerst zeggen dat dit album het beste 'intro' nummer heeft. Elk album heeft echt een crack intro, maar deze is een van de hardste raps ooit.
One More Drink met Pain, was geweldig, heerlijk C-walk nummer en om lekker op te lounchen.
Do The Right Thang, heerlijk nummer.
Last of A Dying Breed, AWESOME, vooral met Weezy.
Wish U Would, geweldig
I Do it for Hiphop, nu zo 120x geluisterd.
Call up the homies, voor als je hard moet fietsen. Geef je zieke 'boost'
What them girls like, ROT OP CHRIS BROWN
Everybody Hates Chris, is lachen om een aantal keer te horen, maar uiteindelijk heb je hem gehad.
Best nummers van dit album zijn:

Last of a Dying Breed One More Drink en Intro

avatar van Jay-Run
Ondanks alle negatieve comments over dit album durf ik te beweren dat dit een van de beste albums van 2008 is, zeker in deze tijden van soulja boy-achtig gerap is dit een verademing door de waanzinnige punchlines en ongeloofelijke delivery en flows. Wat mij betreft is dit album 4.5* waard.

avatar van Dungeon
Lekkere plaat hoor.

De Schaafkaas
Beter dan zijn voorganger (Release Therapy) en opgvolger (Battle of the Sexes), maar nog steeds geen voldoende...

Is Ludacris eindelijk weer eens in staat om met goede teksten aan te komen, kiest hij er weer voor om op iedere track iemand anders mee te laten doen. Een erg irritante Chris Rock, een T-Pain op de automatische piloot en een Jamie Foxx die veel beter kan, zijn voor mij de dieptepunten.

Wanneer snapt Ludacris nou eens dat hij gewoon zijn eigen ding moet doen, zoals op The Red Light District? Tot die tijd blijft hij dit soort albums uitbrengen ben ik bang.

avatar van Ludakris
Ligt het aan mij of lijkt de muziek van I Do It For Hip Hop sterk op Keep Their Heads Ringin'?

Verder wel een rustig album met een paar mooie uitschieters. Geen topper als The Red Light District maar wel leuk om af en toe eens tussendoor op te zetten.

avatar van KILLERBEE99
One More Drink

avatar van Flipm0de
Nummers 8 t/m 10 zijn slecht te noemen, de rest van het album vind ik toch wel erg dik.

PriestMaiden
Eerste album dat ik check van Ludacris. Ik ken enkel Act a Fool.
Het album valt reuze mee. Wel veel samenwerkingen ook. Call Up the Homies is momenteel mijn favoriet nummer.

Ludacris is echt een fantastische rapper, zelf Nas & Jay-z klinken maar zwakjes na hem, en MVP is absolute crème de la crème. Dus echt een zonde dat hij verkiest voor de rest vooral kut muziek te maken