Kanye West - 808s & Heartbreak (2008)

Pop / R&B
Label: Roc-a-Fella

1. Say You Will (6:18)
  2. Welcome to Heartbreak (4:23)

met Kid Cudi

met Mr Hudson

7. RoboCop (4:34)
  8. Street Lights (3:10)
  9. Bad News (3:59)
  10. See You in My Nightmares (4:18)

met Lil' Wayne

11. Coldest Winter (2:44)
  12. Pinocchio Story [Freestyle Live from Singapore] (6:02)
Mayne
Heartless is inmiddels ook al officieel hoor. De rest zijn inderdaad demo's.

ooh okee

avatar van gangsterr111
zn nieuwe nummers zijn echt troep man z'n nieuwe stijl klinkt echt nergens naar, is ie opeens ook een neppe auto tune vocoder gaan gebruiken heartless, love lockdown en robocop klinken iig niet kanye west. ik hoop dat de rest geen shit word

avatar van I.C.E.
waarom ontvangt niemand het zoals mij ? en nee ik hou niet super van T-Pain en ben ook een fan van de oude kanye maar dit is anders maar niet slecht en in anyway hoorde ik toch wel die oude kanye die zijn ding doet

avatar van MJ_DA_MAN
Er bestaat zoiets als smaak, kritiek en uitgesproken mening. Ik snap de kritiek volkomen, Kanye moet gewoon soul gaan samplen en geen vervelende T-Pain-trekjes krijgen (alhoewel
Love Lockdown mijn ''guilty'' pleasure van dit jaar is, maar wat ik verder heb gehoord is poep).

avatar van I.C.E.
ik snap de kritiek ook wel maar ja het is niet alsof ik mensen moet overtuigen dat dit de shit is dat zal kanye zelf wel bewijzen hoop ik

avatar van J.M.
Heartless en Love lockdown vind ik na meerdere luisterbeurten steeds beter worden. Love lockdown vind ik vooral wel grappig gedaan.

MJ_DA_MAN schreef:

Hij heeft geen t-pain trekjes. Alleen de auto-tune maakt ie gebruik van. Hij maakt helemaal geen T-pain achtige nummers. Lovelock down & Heartless zijn nummers die alle nummers van T-pain overtreffen.
Vergelijk Lovelock down maar is met Buy You A Drink.

jelmer19 schreef:
Anyway & (demo) Robocop klinken erg slecht. Heartless & Love Lockdown zijn erg slechte singles. Coldest Winter vind ik ook niets. Komt niet goed dit.

Een van de album waar ik al een tijdje tegen op zie . Wat men zegt over zijn beats van nu. Hmm...vind ze erg slecht. Kanye weet meestal wel creatief te zijn maar dat is ie zeker niet met deze nummers. Hij doet dan ook niks anders dan T-Pain kopieren.

Ben absoluut niet benieuwd, Jammer dat Kanye me deze keer niet gaat verrassen.

P.S. Waarom nou Wayne & Jeezy?!! Potjandikkie!

Hou je me nou voor de gek! Wat ben jij een ^$^&^!

avatar van jelmer19
Haha ik was even in een flauwe bui.
Maar doet niet weg dat wat ik tot nu toe heb gehoord erg jammer vind. Producties die leeg en loom zijn en inspiratieloos op mij overkomen. En die stemvervormer is gewoon een instrument geworden voor mensen die niet kunnen zingen en dat op zo'n manier willen verbergen. Ook vind ik het allemaal erg op elkaar lijken!

avatar van J.M.
Van de nummers die ik gehoord heb (5) vind ik de productie zeker niet slecht.

avatar van Rrrolf
Love lockdown wordt beter als je 'm vaker luistert. Zit goed in elkaar en het nummer is zeker aan. Productioneel is het allemaal weer zwaar in orde. Vind dat Kanye zich steeds blijft vernieuwen; of 't een vooruitgang is, is een tweede maar ik voel 'm zeker wel.

jelmer19 schreef:
Haha ik was even in een flauwe bui.

kanye en niet kunnen zingen ? heb jij ooit spaceship gehoord ?kanye kan wel degelijk zingen hoor hahah

avatar van Yamato
Dat gezeik over dat Kanye moet blijven rappen en geen vocoder mag gebruiken snap ik niet echt. Hij is blijkbaar aan wat anders toe, als fan heb je geen keus dan hem daar vrij in te laten dus begin geen stomme discussies over of Kanye al dan niet beter rapmuziek had kunnen blijven maken, ik vind het goed dat hij in ieder geval innovatief bezig is en zodra het hele album uit is beoordeel ik wel of hij de nieuwe stijl goed heeft neergezet of niet.

aire.
I.C.E. schreef:
ik vind het strak dat die het lef heb om zo een album te maken en niet na te denken wat andere er van vinden

Ja want in Amerika is het gebruik van de vocoder ook niet populair ofzo

avatar van jelmer19
I.C.E. schreef:
Kanye en niet kunnen zingen ? heb jij ooit spaceship gehoord ?kanye kan wel degelijk zingen hoor hahah

Ja, gehoord jah... Niet bepaald een hoogstaand stukje zang.

IIB
Ben nieuwsgierig naar deze cd, klinkt goed tot nu toe! Kan alleen maar nog beter worden...

aire. schreef:

Ja want in Amerika is het gebruik van de vocoder ook niet populair ofzo

haha daar heb je wel gelijk in maar ik bedoel van Kanye had niemand het verwacht

Toch jammer als je zit te wachten op een vervolg van zijn vorige album. Dan valt dit echt tegen

avatar van I.C.E.
ik heb gehoord dat er in Julli of Juni alweer een album komt en die is dan wel zoals iedereen verwacht van hem

avatar van MJ_DA_MAN
Thank God.

Mayne
Ja, dat heb ik ook vernomen en ben er erg blij om. Hoewel ik Heartless serieus 1 van de beste Kanye nummers vind, blijft College Dropout ongeevenaard.

avatar van Ecsample
De autotune is ook zeker niet mijn ding, maar ik begrijp het wel,
Kanye West is idd begonnen met rauwe soulsamples ondersteund door harde drums, maar hij heeft zich denk ik flink ontwikkelt en is steeds meer zijn eigen ding gaan doen, bijvoorbeeld "cant tell me nothing" wat veel minder werd gedomineerd door samplegebruik. Hij is nu terug gegaan naar de basis met de 808 drumsamples en tracks over liefde, en ik vind de autotune daar wel bij passen, desondanks zal het zeker niet mijn cd van het jaar worden.

avatar van musicman13
jep nieuw album in juni. Old Kanye. Vast wel met een auto-tune nummer maar dat zien we dan wel. nu gewoon gaan genieten van dit nu al legendarische album.

avatar van Brucas
Ik kijk enorm uit naar dit album, de tot nu toe gelekte nummers zijn een voor een prachtnummers!

avatar van TheFunkyM
Hee hoe weten jullie dat kanye in juli een ''normaal'' album uitgeeft..
Want deze naam is ook niet in de trend van College dropout, late registration en graduation wat allemaal met school te maken heeft..

Is dit album dan gewoon een soort van tussendoortje?

TheFunkyM schreef:
Hee hoe weten jullie dat kanye in juli een ''normaal'' album uitgeeft..

Is dit album dan gewoon een soort van tussendoortje?

Hahaha wie zegt dat het nieuwe album in juni een school thema heeft? Dit album is een experiment van Kanye omdat hij erg onder de indruk is van het gebruik v. Auto-tune (was het verhaal geloof ik).

avatar van I.C.E.
Kanye heb op zijn blog of in een interview gezegd dat er in juni of juli weer een kwam en dat die dan is zoals gewend dus ik heb het niet zomaar als gerucht van internet haha

musicman13 schreef:

klopt jah

avatar van Raul
musicman13 schreef:

Dat zegt Kanye zelf. Hij heeft al vanaf het allereerste begin aangegeven (bij The College Dropout) dat zijn volgende album Late Registration zou heten, die daarna Graduation en de laatste in de serie Good Ass Job. Tot nu toe heeft ie zich hieraan gehouden dus verwacht dat Good Ass Job ook nog wel komt.