Kanye West - 808s & Heartbreak (2008)

Pop / R&B
Label: Roc-a-Fella

1. Say You Will (6:18)
  2. Welcome to Heartbreak (4:23)

met Kid Cudi

met Mr Hudson

7. RoboCop (4:34)
  8. Street Lights (3:10)
  9. Bad News (3:59)
  10. See You in My Nightmares (4:18)

met Lil' Wayne

11. Coldest Winter (2:44)
  12. Pinocchio Story [Freestyle Live from Singapore] (6:02)
avatar van scar13
Agja het wordt geen geweldig album, en het is al helemaal niks voor mij. Maar ik digg het wel dat kanye een nieuwe weg in slaat, t'is altijd goed als artiesten en vooral rappers iets nieuws doen.

Alleen na het luisteren van een aantal nummers die inmiddels al zijn uitgelekt etc. Is het niet echt geweldig, sommige beats zijn wel leuk, maar de lyrics, de voice en sobiezo het nummer opzichzelf gaan echt werkelijk nergens over.

De beste man moet het denk ik toch bij rappen houden.

Raul schreef:

Dat zegt Kanye zelf. Hij heeft al vanaf het allereerste begin aangegeven (bij The College Dropout) dat zijn volgende album Late Registration zou heten, die daarna Graduation en de laatste in de serie Good Ass Job. Tot nu toe heeft ie zich hieraan gehouden dus verwacht dat Good Ass Job ook nog wel komt.

oo haah wist ik niet mijn fout

avatar van Raul
Waarom die rollende ogen dan? Ik vertel je alleen maar hoe het zit.

Raul schreef:
Waarom die rollende ogen dan? Ik vertel je alleen maar hoe het zit.

ooo zijn we beledigd. Nee ik bedoelde het niet zo meer van. Dom van me.

avatar van Raul
Oh oke, my bad, no hard feelings, it's all love

IIB
Heb net Welcome to heartbreak gehoord, weliswaar niet cdq... Maar klinkt echt vet.

avatar van De_Repper
is dit album niet voor zijn overleden moeder ?
ik heb dat ergens horen vallen
ik geef toe dat ik love lockdown/heartless na een tijdje wel leuk vond
ik vind ze ng altijd leuk anyway klinkt wel goed
robocop was niets voor mij persoonlijk

avatar van MJ_DA_MAN
Al in twee rotatielijsten, bravo.

KingJames88
Ja, klopt. Ik luister redelijk veel naar de gelekte tracks.

avatar van Boy
Boy
Ik weet niet waarom, maar ik vind alle gelekte tracks zo ongelooflijk lekker klinken, aan sommige moest ik wel even wennen, maar tot dusver lijkt dit het voor mij het album van het jaar te worden Tracklist is trouwens gewijzigd

IIB
Album is bijna volledig gelekt enkel nog Bad News en Say you will...
Wat ik tot nu gehoord heb is een prachtig album vol emotie! Anders maar prachtig!

avatar van midnight boom
je kunt op 2 songs na downloaden op the hype machine.
Het is anders dan we gewend zijn van kanye, maar minstends net zo goed, en de beats zijn weer erg goed, beoordeel zelf maar...

IIB
Hoe kun je nu al een stem uitbrengen? Robocop en anyway zijn nog niet eens de versies van op het album...

En er is ook een 12de nummer "Pinocchio story"

avatar van I.C.E.
Volgens mij is die gelekt (weet het niet zeker dus)

avatar van musicman13
ik wacht tot ie in de winkel ligt. ik heb de fout al bij beyonce gemaakt en ga dat niet bij Kanye doen. Heb de gelekte tracks wel al geluisterd en ze klinken erg goed.

avatar van NewYorkCityLight
Love Lockdown is heerlijk, maar dan ook HEERLIJK! Kanye klonk ook fantastisch op ''American Boy'' zeker moet ik deze gaan beluisteren.

EDIT: Heartless is ook heel erg goed! Laat het niveau aub zo hoog blijven want ik heb wel even weer wat hoop nodig (klinkt heel overdreven, maar er zijn de laatste tijd toch een paar crapCD's voor me neus gegooid). Ik wacht met hoge verwachtingen

IIB schreef:

En er is ook een 12de nummer "Pinocchio story"

is dat een bonus track of een gewone track?

avatar van I.C.E.
hij is uit op een nummer na en sommige nummers zijn slechte kwalitiet dus het is nog wachten op de echte

Mayne
Ik zou hem nog niet downloaden nee, het is niet de versie die uit zal komen. Amazing met Young Jeezy is trouwens wel gelekt door West hemzelf en klinkt eerlijk gezegd niet eens slecht.

Die Pinocchio track is een bonustrack trouwens.

Mayne schreef:

Die Pinocchio track is een bonustrack trouwens.

idd

Heerlijk album tot nu toe!

pffff ik dacht dat die gelekt was

avatar van Game
Ik ga rustig op de officiële groeprip wachten. Ben benieuwd wat mr. West ervan heeft gebakken. De producties van hem zijn altijd wel aardig, alleen ben ik bang dat de vocoder wat gaat vervelen op dit album en dus de doorslag gaat geven. En de teksten ook...

avatar van 'State Of Mind'
Tja, productioneel vind ik 'm ook onder de maat van het geen wat ik gehoord heb. ''Welcome To Heartbreak'' heeft wel een originele sound vind ik en 't refreintje klinkt ook fijn. Heb net ook ''Street Lights'' geluisterd en die klinkt ook wel aardig eigenlijk, misschien gaat het dan toch nog allemaal wel meevallen .

avatar van scar13
I.C.E. schreef:
pffff ik dacht dat die gelekt was

Doe normaal joh! een echte fan koopt pas de cd als ie ook daadwerkelijk gereleased wordt. Maar een 'wanabee' guy zoals jou verpest de hele muziek industrie, ga je diep schamen. En wacht tot dat ie te koop is!

avatar van Facedown
scar13 schreef:

Dus zelfs als je een album download, en daarna gaat kopen, verpest je de muziekindustrie... Zware beschuldiging.

avatar van Filibie
Toen ik enkele weken geleden Love lockdown en Heartless hoorde, kon ik het echt bijna niet geloven :s

Ik ben een groot Kanye West-fan , was ik al van het moment dat ik als 14jarig jochie The College Dropout kocht, maar toen ik dit hoorde was ik eigelijk beschaamd in Kanye zijn plaats...

Ok , die vocoder is een leuk ding maar we hebben het allemaal al gezien en gehoord ondertussen, hoe komt hij erbij om een volledig album (naar wat ik vernomen heb) op te nemen waar hij deze vocoder in haast elke track gebruikt..

Ok , dit is misschien een (zeer) innovatieve zet van Kanye, maar ik vond hem al vernieuwend genoeg toen hij bij rap bleef.
Hij wou waarschijnlijk een nieuwe doelgroep aanspreken, zal waarschijnlijk wel gelukt zijn maar ik vrees dat hij een groot deel van zijn fans ook kwijt is...

Ik hoop alleen maar dat dit éénmalig is en dat hij nadien weer verdergaat met pareltjes van albums te maken die mij niet doen huiveren

Stem volgt nog als ik het album gebootlegd heb (ja srr jongens , deze ga ik echt niet kopen)

One

avatar van TheFunkyM
Doet hij ook, van de zomer komt een nieuw album uit, in de trend van dropout, late registration, graduation

avatar van TheLegacy
In de trend van gewoon Hip-hop en zonder die k** vocoder.

avatar van Niek
Vond Graduation al niet meer in de trend van CD en LR. Ja, qua naam wel. Qua sound al minder en qua kwaliteit kwam het niet in de buurt.
Heb mn hoop een beetje verloren. Ik denk dt hij nog af en toe verantwoordelijk zal zijn voor lekkere hitjes van hetzij hemzelf of Jay-Z of wie dan ook. Maar een goede plaat zal hij niet meer neerzetten helaas.

IIB
Niek heb al naar de gelekte tracks geluisterd? Gewoon een vraagje