Eminem - The Eminem Show (2002)

Label: Aftermath (II)

1. Curtains Up (Skit) (0:29)
  2. White America (5:24)
  3. Business (4:11)
  4. Cleanin' Out My Closet (4:57)
  5. Square Dance (5:23)
  6. The Kiss (Skit) (1:15)
  7. Soldier (3:46)
  8. Say Goodbye Hollywood (4:32)
  9. Drips (4:45)

met Obie Trice

10. Without Me (4:50)
  11. Paul Rosenberg (Skit) (0:22)
  12. Sing for the Moment (5:39)
  13. Superman (5:50)

met Dina Rae

14. Hailie's Song (5:20)
  15. Steve Berman (Skit) (0:33)
  16. When the Music Stops (4:29)

met D12

17. Say What You Say (5:09)

met Dr. Dre

18. 'Till I Collapse (4:57)

met Nate Dogg

19. My Dad's Gone Crazy (4:27)

met Halie Jade

20. Curtains Close (Skit) (1:01)
avatar van Tommeh
Ik, als Eminem fan, vind dit helemaal geweldig. Naar mijn mening is dit tot nu toe zijn beste CD. Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld, omdat ik naar z'n concert in de ArenA ben geweest, waar hij vooral liedjes van dit album speelde. En dat concert was echt top.

Een van de weinige artiesten die ik met ieder album beter vind worden. De vorige twee albums zaten een paar nummers op die ik immer doorspoel, maar hier enkel square dance.

avatar van Tommeh
Bij Square Dance luister ik altijd alleen het begin, echt een gaaf stukje. De rest van het nummer spoel ik ook door.

avatar van Jordy
Dezelde beats, dezelfde onderwerpen, het wordt hoog tijd dat Eminem met iets nieuws komt. Z'n eerste 2 albums vond ik heel erg leuk, maar dit deed me erg weinig, op een paar tracks na.

ja het concert was super

Deze plaat is eminem op zijn hoogtepunt. Alle songs op deze cd van erg hoge kwaliteit , ze ziten vol humor en leuke beats perfect ingezongen door meesterrapper eminem. Deze cd verdient een 5 * en is zodoende nog veel beter dan zijn vorige twee cd's. Als je zijn muziek goed bekijkt is het erg simpel allemaal , maar de melodieen , de beats en de ongelooflijke goede rapkwaliteit van eminem maken van deze cd zoveel meer.

avatar van Kos
Kos
sn@ke schreef:

de ongelooflijke goede rapkwaliteit van eminem
Waar baseer je dat op?

Nou gewoon , ik baseer me op zijn cd's. Op die cd's laat hij toch wel tonen dat hij een erg goede rapper is .

da's wel een beetje een non-argument, vind je niet?

Een non - argument ? Ik heb gewoon mijn persoonlijke mening en ik vind de cd's van eminem van erg goede kwaliteit. Het staat voor mij vast als een feit dat eminem veel intonatie in zijn zang legt , snelheid weet te houden en met perfecte beats werkt. Ik ben geen " echte" kenner maar ik vind hem top.

avatar van Kos
Kos
sn@ke schreef:

Nou, da's toch een goed argument? Ben het er niet mee eens overigens, maar oke.

Dat je het geweldig vind geloof ik grif. Maar als jij dit zegt:

sn@ke schreef:

Dan kun je net zo goed zeggen 'dat is gewoon zo'. Wellicht (en dat is niet alleen bij dit album) moet je wat duidelijker aangeven dat 't jouw mening is. Je hebt wel vaker berichten dat je je mening geeft waarbij 't overkomt als "En heb 't gore lef eens om 't er niet mee eens te zijn!" snap je?

Niet kwalijk bedoeld (ik heb wel door dat 't je mening is), maar als je iets meer nadruk legt op je mening en iets minder dingen als feiten stelt kun je een hoop gedonder voorkomen

Just trying to help ya out dude

OK, ik snap je punt perfect nu. inderdaad misschien liet dat bericht de indruk na dat die mening geldt voor iedereen. Wat natuurlijk niet waar is , ik snap perfect dat er vele mensen zijn die eminem niets vinden en respecteer volkomen hun mening. Ik zal er in het vervolg op letten.

Als je nu nog 'laatte' aanpast naar 'liet' dan ben je helemaal spekkoper

Lol , ok veranderd.

zal ik het zeggen...?

( Offtopic) ok , ok, veranderD. Ik ben echt niet scherp vandaag, ( offtopic )

Hij gaat lekker

Waardeloos album, alles wat hij met eerdere albums heeft opgebouwt aan respect trekt hij in een ruk door de wc heen. 2*

Meesterwerk !!

0,5
dit album is echt zonde van je geld. In plaats van mensen dissen gaat eminem op dit album vooral over zijn dochtertje zeiken. Dieptepunten op dit album zijn till I collapse, say what you say, soldier en square dance nouja beter gezegd: de nummers zijn eigenlijk allemaal kut behalve without me en superman gaat ook nog wel. album niet kopen!

Ja stel je voor dat een rapper niet andere rappers uitscheldt. Waar zou het dan heengaan met de wereld!

avatar van Jordy
RELTAPURNO schreef:
Dieptepunten op dit album zijn till I collapse (...) square dance

De twee beste tracks van het album, vind ik. Vooral de tweede, waar Eminem eindelijk eens wat serieuze stof behandelt.

Waarom staat het minste Eminem-album het hoogst in de top 100?

avatar van BoordAppel
Ja, dat vraag ik me ook af. Zijn 2e is toch duidelijk beter want: veel gevarieerder. Qua teksten en beats.

helemaal mee eens!

0,5
Ik vind dit helemaal niks, komt zeker dat ik enn ouwe ... ben

De teksten hier ( over zijn dochter , Kim ...) komen volwassener over dan bij vorige albums. Toch weet eminem weer een paar erg over the top songs af te leveren. Een gezond evenwicht in inhoud overlopen met erg goede beats maken dit eminem's beste album.