Eminem - The Eminem Show (2002)

Label: Aftermath (II)

1. Curtains Up (Skit) (0:29)
  2. White America (5:24)
  3. Business (4:11)
  4. Cleanin' Out My Closet (4:57)
  5. Square Dance (5:23)
  6. The Kiss (Skit) (1:15)
  7. Soldier (3:46)
  8. Say Goodbye Hollywood (4:32)
  9. Drips (4:45)

met Obie Trice

10. Without Me (4:50)
  11. Paul Rosenberg (Skit) (0:22)
  12. Sing for the Moment (5:39)
  13. Superman (5:50)

met Dina Rae

14. Hailie's Song (5:20)
  15. Steve Berman (Skit) (0:33)
  16. When the Music Stops (4:29)

met D12

17. Say What You Say (5:09)

met Dr. Dre

18. 'Till I Collapse (4:57)

met Nate Dogg

19. My Dad's Gone Crazy (4:27)

met Halie Jade

20. Curtains Close (Skit) (1:01)
avatar van BoordAppel
No way. The Marshall Mathers LP is veel beter. Hier zijn de meeste themas niet zo origineel meer en Eminem doet hier veel te veel productiewerk. Zo af en toe een Eminem nummertje kan ik wel waarderen maar hij moet het niet gaan overdrijven. The MM LP is veel gevarieerder qua productie en themas. Tel daar nog bij op dat hij zijn flow heeft verbeterd ten opzichte van zijn vorige album en je ziet dat The MM LP zijn beste album is. Niet dat ik dit een slecht album vind maar de positie in de top 100 is redelijk ridicuul.

[edit]IEK! Het staat zelfs hoger dan The MM LP, wat een waanzin![/edit]

busta_x
everlast everlast, dat is nog eens muziek ook al kan evelast niet zingen toch klinkt het als muziek en hij kan ook nog rappen, en eminem kan alleen maar janken en hij heeft met veel artiesten ruzie, ja rule, everlast, benzino en nog veel meer, em is niet slecht maar ook niet de beste blanke rapper, en trouwens zijn albums vind ik allemaal niks maar nummers die hij produceert of onverwacht uitbrengt op een samengestelde album zoals straight from the lab zijn wel goed, als cijfer krijgt ie 7 van mij als artiest

Music
V-R-E-S-E-L-I-J-K.

eminem is een goede lyrical MC maja kan ook wel dat hij TEE tmf,mtv is geworden??..het ging meer een show te worden dan Hip Hop maar beats maken ken die als geen ander...

wat gaan jullie allemaal negatief doen over deze cd?? volgens mij hebben jullie echt geen smaak....zijn beste sigles staan op deze cd..(Cleanin Out My Closet, Without Me en Sing For The Moment) ik snap jullie echt niet

Robin schreef:

Without Me een goede single? Haha!

jullie begrijpen er ook niet veel van he, deze cd komt vanuit zijn alter ego slim shady, logisch dat het anders is, maar ja dat wisten jullie zeker al he!

enotje schreef:

Eh, dat waren toch juist die ervoor...?

Lekker belangrijk ook. Het is toch gemaakt door 1 en dezelfde persoon? En dat Enotje er aanstoot aanneemt dat wij er niets van begrijpen is zijn probleem.

ik vind het album niet zo vreselijk. without me is een heel leuk nummer vind ik.

dit is een best goede CD, voor verdere uitleg lees men uitleg bij Encore, dit geef ik een 4.5*

avatar van Improvision
RELTAPURNO schreef:

dit album is echt zonde van je geld. In plaats van mensen dissen gaat eminem op dit album vooral over zijn dochtertje zeiken. Dieptepunten op dit album zijn till I collapse, say what you say, soldier en square dance nouja beter gezegd: de nummers zijn eigenlijk allemaal kut behalve without me en superman gaat ook nog wel. album niet kopen!

ik vond till I collapse net het prachtigste nummer van de cd, het zit vol energie en opgekropte woede zoals het hoord in een rap nummer

avatar van Gyzzz
Eminem gaat wat achteruit met dit album. Alles is aardig tot leuk, maar niets is maar van exceptionele kwaliteit.

Relax
Sterk Album maar sommige nummers zijn nu wat minder vanwege er al 6 (ofzo) er al op TV zijn uitgebracht.
Meteen in het begin White America, Business en Cleaning out my Closet.
Die 3 zijn op TV uitgebracht en moet ik weer doorspoelen want die nummers heb ik al bijna grijs gedraaid.
Maar #14, Hailie's Song vind ik persoonlijk wel een mooi liedje.
Als hij dit echt zingt, zonder Computer programmeer is het wel mooi gezongen.
Niet verbazend mooi maar gewoon.
Het is wel een liedje dat in m'n hoofd blijft zitten.
Of #7, Soldier, zeker een mooi liedje.
Het zijn wel de droevige nummers of stoere nummers die altijd wel een goede indruk hebben van Eminem.
Zeker wel een 4.0 waard.

echt vet album ,,

avatar van Lola3
OOk al ben ik niet zo'n fan van Eminem, ik vind dit album wel heel geslaagd. En ook zijn laatste single When I'm gone' is niet slecht maar verveeld toch op de duur.Without me is ook lekker.3,5

IK vind dit al weer een geslaagd Album en dat het meer entertainment is geworden is toch een soort van evolutie kijk naar al die rappers van nu en alsnog het is toch leuk en toch als jullie het niks vinden besteed je er toch geen aandaxcht aan.

Ik vind dit al weer een super geslaagd nummer .
De meeste zeggen dat het meer entertainment is(ik vind van niet)dat is toch bij meer dere rappers(floyd,Ja Rule, Faza ,Fockit ,Spacer W , WEp.Om.I .
en voor iNFO Faza ,Fockit ,Spacer W zijn dood.

En dan alsnog is hij gewoon THA HIP-HOP KING punt klaar game over

matig album, die 2e was beter, maar de nummers 5 en 14 vind ik toch wel toppertjes

eazyfan
'Till I Collapse,Say What You Say gingen nog maar goed zijn ze niet ben egt geen eminemFan maar deze vielen nog mee ik luister ze ook niet meer.ze staan gewoon op mijn pc

I love this album.
Heel uitgebalancerd met weinig 'skippers'.

Dit is in mij ogen eminem op zijn best.
4 sterren !!

Relax
Jonguh20 schreef:
I love this album.
Heel uitgebalancerd met weinig 'skippers'.

Dit is in mij ogen eminem op zijn best.
4 sterren !!

2,3,4 en 10 skip ik toch, (TV Singles) en dan is het album opeens veel te kort.
Maar toch wel lekker.

avatar van Ali Chemicali
Ik heb precies hetzelfde, de singels vind ik minder, maar er staan tcfoh zeker lekkere nummers op, ik vidn het z'n beste album, omdat het niet meer rauwe rap is, maar meer R&B en dan gaat Encore op sommige net wat te ver die richting in 3,5*

Eminem is te respecteren, deze man heeft een zieke flow, back to business is zo'n rlxte song, al heeft bv Cleanin' my closet meer inhoud, ik zou zeggen hy wisselt serieus en blij wel raar en veel af maar hy is Goed , Echt Goed.

Marshall Matters destijds grijsgedraaid, deze was een heel pak minder, en bij het horen van single 'just lose it' heb ik de volgende van eminem maar helemaal aan mij voorbij laten gaan.

avatar van psychonaatje
stevie schreef:

Zeer verstandig. Die is, in vergelijking met The Eminem Show waar nog enkele zeer behoorlijke liedjes opstaan, echt een verschrikking. Dat het dezelfde man is als die van The Marshall Mathers LP en The Slim Shady LP, is onvoorstelbaar.

Tsja, ik zluit me aan bij het bovenstaande,
Toen deze uitkwam heb ik em meteen gehaald, 2 keer geluisterd en hop Marshall Mathers Lp terug erin.

Echt waar, er staan denk ik 6 of 7 goede / redelijke tracks op ( dat wil zeggen, tracks waar ik naar kan luisteren), met Cleanin out My Closet asl topper.

Ma verder dan een 2,5 komt ie niet voor mij. hij werd te commercieel vanaf dit album en had nooit Slim Shady Records op moeten richtten, ma gewoon bij Aftermath moeten blijven en lekker underground met realistische teksten moeten blijven.

Mense die segge da The Eminem Show slegter is dan de MMLP moete nog maar een keer luistere dit is beste album van eminem (ook met de beste nummers op i think my dads goes crazy sijn allemaal goede liedjes!!)en daar verandert Encore en Curtain Call nix aan en MMLP is ook een hele goed album maar Eminem show beste en encore slechste

Peace

avatar van Yak
Yak
Beheers je ook gewoon Nederlands?

avatar van Conway Twitty
.::Montana::. schreef:

Peace

Hier heeft iemand echt moeite voor gedaan geloof ik.

Msn laat diepe indrukken in landschappen achter, wanneer het gebruik ervan niet beheerst wordt door 12-jarigen.

Misty44 schreef:
Tsja, ik zluit me aan bij het bovenstaande,

Ken jij een artiest bij aftermath die nog underground is?