Eminem - The Eminem Show (2002)

Label: Aftermath (II)

1. Curtains Up (Skit) (0:29)
  2. White America (5:24)
  3. Business (4:11)
  4. Cleanin' Out My Closet (4:57)
  5. Square Dance (5:23)
  6. The Kiss (Skit) (1:15)
  7. Soldier (3:46)
  8. Say Goodbye Hollywood (4:32)
  9. Drips (4:45)

met Obie Trice

10. Without Me (4:50)
  11. Paul Rosenberg (Skit) (0:22)
  12. Sing for the Moment (5:39)
  13. Superman (5:50)

met Dina Rae

14. Hailie's Song (5:20)
  15. Steve Berman (Skit) (0:33)
  16. When the Music Stops (4:29)

met D12

17. Say What You Say (5:09)

met Dr. Dre

18. 'Till I Collapse (4:57)

met Nate Dogg

19. My Dad's Gone Crazy (4:27)

met Halie Jade

20. Curtains Close (Skit) (1:01)
Tyraelxy schreef:
Typisch eminem album, hij wil zijn albums altijd 20 nummers lang maken en daardoor moet hij er jammer genoeg ook wat mindere tussen steken met als absoluut dieptepunt het afschuwelijke 'Drips', dit doet echter geen afbreuk aan de grote schare geweldige nummers op de plaat zoals 'Soldier', 'White America', 'Without Me', 'Sing for the Moment'(wat een ongelooflijk nummer is dat toch), enz... als het album nu niet zo lang was geweest had dit absoluut in mijn top 10 gestaan maar helaas... toch een dikke 4 voor al de geweldige nummers die hierop staan, en het jeugdsentiment ^^

Drips vind'k zeker geen slecht nummer.. vette beat.. maar soldier is idd wel het zaligste nummer van 't album..

PriestMaiden
The Eminem Show
Eén van de beste hip-hop albums.
Spijtig van 'Drips', erg matig nummer.
Ik ben een Aerosmith-luisteraar, maar ik verkies Sing for the Moment boven het origineel.
Say What You Say, Till I Colapse, Sing for the Moment, Cleaning out My Closet (toch wel een diepe tekst), White America, Soldier en Business vind ik de beste nummers

avatar van KILLERBEE99
Drips een matig nummer en dan toch een 5? Op zo'n moment denk ik dat een 4,5 een betere keuze is.

PriestMaiden
Buiten dat schoonheidsfoutje 'Drips' is hij toch wel 5 sterren waard denk ik, ook één van mijn eerste albums dat ik had aangeschaft, ook goede herinneringen aan die tijden toen dit elke dag in de speler lag.

avatar van Snoeperd
Drips is geniaal, dat refrein vind ik fantastisch. Het hoort niet bij de beste nummers van het album maar ik vind het zeker niet vervelend. Til' I Collapse vind ik het beste nummer en ook één van de best geproduceerde en beste songs aller tijden. Maar wat ik het mooiste vind is die heerlijke ietwat donkere sfeer op het album.

avatar van niels94
De donkere sfeer is hier juist weer een beetje opgetrokken, de Marshall Mathers LP is stukken donkerder.

'Till I Collapse is mijn favoriete Eminem nummer, ziek geproduceerd en erg vette raps. Drips vind ik ook wat minder, ik zou hem niet direct skippen maar had er van mijn niet op gemogen.

Ik heb altijd iets vreemds bij dit album, als je de nummers los bekijkt staat er een belachelijk offensief aan geniale nummers op, als geheel vind ik dit toch minder dan de twee hiervoor.

avatar van KILLERBEE99
Er is een 4de hip-hop album dat nu een Diamond certificatie in de USA heeft, en ja dat is The Eminem Show van Eminem!!!

RIAA - Gold & Platinum - March 09, 2011

Dan konden ze The Marshall Mather LP net zo goed ook gelijk kunnen doen...

"following Eminem's The Marshall Mathers LP (10,341,000)"

Week Ending Jan. 30, 2011: Albums: Good News & Bad News - Chart Watch - new.music.yahoo.com

avatar van patenpac
Het 2de beste album van Eminem.
De grote uitschieters zijn natuurlijk Cleanin' Out My Closet en Till' I Collapse.
De andere zijn van een iets minder niveau maar nog altijd geen skip waard!

Heerlijke album met zeer redelijke nummers. Waaronder Cleaning out my closet waar hij echt zijn woede en frustratie eruit woedt. Daarnaast vind ik ook nice dat hij geen blad voor zijn mond neemt.

avatar van CosaNostra
Drips slecht? Super nice track! Wel wat minder dan andere maar sowieso tof!

Beste album van eminem. Alle nummers zijn van hoog niveau vind ik. Till I Collapse, Cleanin' Out My Closet, White America, Sing For The Moment en Without Me zijn de beste nummers van dit album.

GCITY050
Eens, dit is tevens het eerst album ooit wat ik luisterde, en een van de betere.
Sing for the moment is heerlijk, en zeker de clip, kippenvel!

avatar van Illmaticly Ill
Zeker een goede plaat van Eminem. Nummers als Soldier, Cleanin' Out My Closet, Till I Collapse, Sing For The Moment, White America: allemaal zeer goed. Maar bijna alle andere nummers zijn weer wat minder, of het is gewoon dat de plaat wat te lang duurt, waardoor het wat minder wordt.

Hmm hoeveel sterren zou ik geven, voor SSLP 3,5* en voor MMLP 4* en MMLP vind ik z'n beste. The Eminem Show is natuurlijk heel anders dan SSLP, maar ik denk dat ik ze allebei even goed vind. 3,5* dan maar.

avatar van party
me favorite album van eminem . mischien ook het album waar de meeste hits van eminem er op zit..hier is eminem totaal veranderd ik denk dat hij hier wat persoonlijker is geworde dan zijn twee voorgaande albums. af en toe zijn de skits wel iritant. maar ik geef er toch een 4 voor.

Ulfat-e-Zulmat
Het is pijnlijk om te zien hoe Eminem is afgegleden. Zeker als je White America terughoort:

Who would of thought, standing in this mirror bleachin' my hair, with some peroxide,
reaching for a t-shirt to wear, that I would catapult to the forefront of rap like this..

Forefront of rap... Een.. oorlog? Waartegen, waarvoor? Tégen hen die onze en hun eigen duistere kant verzwijgen, tégen hen die anderen, zij die hun duistere geheimen op de straten als dwazen aan iedereen vertellen, het zwijgen opleggen? Vóór dat wat verzwegen wordt, dat wat in het donker blijft aan het licht te brengen, zodat we zien wie wij werkelijk zijn?

Hoe pijnlijk om te zien hoe deze leeuw getemd is door het lot; van koning van de woestijn teruggebracht tot angstige huiskat. Maar de brul van de leeuw echoot na, tot op de dag van vandaag. Horen jullie het? Doet deze oerkracht jullie sidderen? Huiveren jullie? Of doet het de leeuw in jullie verrijzen uit zijn slaap? Zal ook hij het aandurven zijn tanden te laten zien?

Het enige wat van ons wordt gevraagd is om in stilte te.. luisteren..
om vervolgens ónze kreten de wereld in te sturen.
Iemand zal ze horen, iemand zal huiveren en misschien zal iemand ontwaken..

Een van de weinige rappers die me enigzins boeit, ik heb echter niet naar dit album geluister, ken alleen nummers als Toy Soldier, My Name is en nog wel wat.
Mogelijk had dit album een 3* gekregen als het hetzelfde niveau heeft van eerder genoemde nummers.

avatar van Holla
Een album wat me goed kan boeien, veel hits op dit album. Kan goed genieten van White America, Without Me, Cleanin' out my closet, Business, Square Dance, Superman, Till I Collapse, Soldier en My dads gone crazy. De rest is van een iets lager niveau in mijn optiek

avatar van DarkoMarco
Eminem zijn 3e studio album bij aftermath!
En natuurlijk weer top!
Wie anders dan Slim Shady die weer komt met een geweldig genaamd: The Eminem Show!

Shady is on fire en killt weer elke track. Hoewel dit keer een paar nummers wat lager scoren dan de andere (bv. Drips, my dad's gone crazy & Say goodbye Hollywood)

Top nummers als:

- White America
- Business
- Without Me
- Superman
- Till I collapse
- Sing for the moment
- cleanin'out of my closet

zijn echt de 5 sterren waard.

Jammer dat business & Till i collapse geen video hebben.
Eminem heeft wat minder humor dan op zijn vorige albums, en laat zien dat hij wat volwassener is geworden (en daar is niks mis mee)

leuke credits (behalve voor cannabis) op squire dance

Dr. Dre., wants to square with me,
Nasty Nas, wants to square dance with me,
X to the Z, wants to square dance with me,
Busta Rhymes, wants to square dance with me,
Cana-bitch won't square dance with me,
Fan-a-bitch, won't square dance with me,
Canada-bis, don't want no parts of me,
Dirty Dozen wants to square dance with you-----YEE-HAW!!!

*4.5

avatar van Stickman10
lekker album dit!!!!
volgens mij zelfs voor de niet hiphop fan.
cleanin' out my closet is mijn favoriet!!!

avatar van DarkoMarco
Wat is 'White America' toch echt een krachtig nummer damn, deed me altijd ook denken aan 'Mosh'

avatar van JustMike
White America behoort zeker tot mijn favorieten van Eminem!!

Beste Eminem album naar mijn mening, zullen velen niet mee eens zijn denk ik zo

Gucci-Mane
Beste album van Eminem. Dit is hij aan top , en in zijn vorm en in zijn prime.

Alle nummers zijn van goed tot perfect. Dit album is een klassieker. Het verandert hip hop totaal.

avatar van Bedorvenkebab
In zijn prime.

avatar van Wardsteiner
Zeker een tof album dit, met een paar pareltjes ertussen. Tegelijk ook nummers die naar mij idee wat te aanstellerig zijn, zoals Sing For The Moment en Till I Colapse. Sing For The Moment is in essentie een goed nummer, goede teksten en een strakke beat, maar dat refrein is naar mijn mening wat te dramatisch. Bij Till I Colapse snap ik het doel van het intro niet echt, valt een beetje uit de toon met het vervolg van het nummer. Verder een prima tekst.

Er zitten aan de andere kant ook veel nummers op dit album die simpelweg erg goed zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan White America, Without Me en When The Music Stops. De laatste heeft een geweldige featuring van de Dirty Dozen. Verder viel het mij op dat veel mensen Drips zoveel minder vinden dan de rest van het album, terwijl dit in mijn ogen juist een humoristisch, vrij eenvoudig nummer was. Ik zie de charme van het nummer wel in, met het eerste couplet en tweede couplet die samen het verhaal compleet maken.

Dit album is vrij goed, staan een paar hele goede nummers op. De beats vindt ik niet altijd geweldig, niet heel spannend, en de teksten zijn ook niet altijd van hetzelfde niveau, maar dit wordt op andere momenten weer ruimschoots gecompenseerd. Album is zeker het luisteren waard.

Holla schreef:
Beste Eminem album naar mijn mening, zullen velen niet mee eens zijn denk ik zo

Hier kom ik op terug. MMLP is toch net ietsjes beter nu in mijn ogen

avatar van Holla
Sing For The Moment, Say What You Say en White America vind ik het minst, en die vind ik alledrie niet eens verkeerd. Alleen de tweede vind ik wat dat betreft wat minder

avatar van FunkStarr
Klassieker van Em. Hoogtepunten voor mij zijn White America, Soldier en Till I Collapse.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Inhoudsloze berichten verwijderd.

avatar van Johnny Marr
Wat is het drieluik When The Music Stops - Say What You Say - 'Till I Collapse toch geniaal!!
Toch echt wel het hoogtepunt, de ultime climax van dit zeer goede album. Jammer dat het gevolgd wordt door het zwakste nummer van dit album, het idiote doch licht grappige 'My Dad's Gone Crazy'.