Empire of the Sun - Walking on a Dream (2008)

Australië
Label: EMI

1. Standing on the Shore (4:23)
  2. Walking on a Dream (3:16)
  3. Half Mast (3:54)
  4. We Are the People (4:27)
  5. Delta Bay (3:12)
  6. Country (5:04)
  7. The World (4:36)
  8. Swordfish Hotkiss Night (3:55)
  9. Tiger by My Side (5:47)
  10. Without You (5:00)
  11. Breakdown * (2:37)
  12. Romance to Me * (3:25)
  13. Walking on a Dream [Van She Tech Remix] * (3:47)
  14. We Are the People [The Shapeshifters Vocal Mix] * (4:16)
  15. Walking on a Dream [Sam la More 12" Remix] * (7:52)
  16. Standing on the Shore [Losers Remix] * (6:39)
  17. Without You [New Version] * (3:32)
  18. Swordfish Hotkiss Night [Eron Mezza Remix] * (2:22)
  19. Standing on the Shore [Hey Today! Remix] * (4:46)
  20. Walking on a Dream [Ben Watt Remix] * (7:28)
  21. We Are the People [Shazam Remix] * (5:44)
  22. Girl * (3:58)
  23. Etude * (2:27)
avatar van WeZet
Heerlijke synthpop/electropop. MGMT is er wel wat in terug te horen natuurlijk. Walking on a Dream en We Are The People staan natuurlijk het meest aan, maar daarnaast doen Standing On The Shore en Half Mast het ook goed!

Waarschijnlijk zullen de andere tracks, net als bij The Killers (op Sawdust wat na), na wat nieuwe luisterbeurten ook tot hun recht komen.

(Zang klinkt vaak wat als zanger Martijn van dance/electro/rock bandje Diesel Disko).

Recensie volgt binnenkort.

Zeertjuh
Walking on a dream is echt een mooi nummer, ik ga de rest maar eens beluisteren

avatar van friday the 13 th
Zeertjuh schreef:
Walking on a dream is echt een mooi nummer, ik ga de rest maar eens beluisteren

Ik ken Walking on a dream ook al een tijdje en ben ook benieuwd naar hun overige tracks. Ik ga dit album zeker een luisterbeurt geven. Echt magisch nummer !!

avatar van Janhero
Gewoon een lekker album. Wel een beetje over de top gaysound maar wel goed te pruimen. Het is een erg aanstekelig album.
"We are the people" blijft in mijn kop zitten. Als ik het hoor gaat de volumeknop omhoog.

Lost Highway
3,25 gemiddeld? Dan moeten de andere songs echt wel een pak minder zijn dan Walking On A Dream en We Are The People. Vooral dat laatste is een poppareltje en nu al mijn favoriet van deze zomer.

avatar van friday the 13 th
Dat klopt Lost Highway. De hoogtepunten van dit album staan mooi achter elkaar, namelijk de eerste vier tracks. Met als walking a dream en we are the people als beste songs.

Ook nog om aan te horen zijn swordfish hotkiss night en het akoustische dromerige country.

Wat ik zo leuk vind aan deze band buiten de geweldige stem natuurlijk is hun respect voor de 80's muziek. De synthesizers en hun retrostijl zijn gewoonweg aangenaam om overal op te zetten.

Toch vind ik het niet meteen een album om volledig aan te schaffen. Zou eerder selectief zijn in de tracks die je download.

* Standing on the shore wordt de derde single. Is wel even wennen, maar ook deze is goed.

avatar van LucM
"Walking on a Dream" vind ik één van de beste hits van 2009 en ik was dan ook benieuwd of het album even goed is. Empire Of The Sun kun je inderdaad de Australische MGMT noemen, zij slagen er eveneens in om aanstekelijke popsongs in een synthipopjasje te brengen zoals ook "Half Mast" en hun volgende single "We Are the People". Hoogtepunt vind ik het instrumentale "Country", dat is 5 min. genieten. Nadien wordt het geleidelijk minder, maar dit album vind ik in zijn geheel toch 4* waard.

avatar van T.O.
We Are The People vind ik toch stiekem ook weer erg aardig. Vrij bijzondere en toch catchy melodie.

avatar van djarend
Vind We Are the People zelfs beter dan Walking on A Dream, meer catchy, gisteren een remix van binnengehaald op i-tunes door de Shapeshifters, die is helemaal top... (en dat is niet de versie die hier onderaan de lijst staat, die duurt 2 minuten korter zie ik)

Jij zal wel de extended version hebben binnen gehaald, denk ik.

avatar van djarend
precies, en die vind ik erg leuk

Persoonlijk vind ik dit echt een zeer verrassende plaat! Het viel me op dat momenteel veel van hun muziek terug komt in tv shows.

avatar van Devoo
Best een lekker plaatje, waar We Are The People mijn absolute favoriet is. Wat een geweldig nummer is dat zeg!

avatar van monique
Lekker album,moest hem wel een paar keer beluisteren '
'' We are the people'' en ''Standing on the shore'' zijn mijn favorieten
Swordfish Hotkiss Night neigt een beetje naar Justin Timberlake,maar klinkt zeker niet slecht.

avatar van jeroen1904
De zomer van 2009 = Empire of the sun. Heerlijke, gekke popmuziek die deze mannen maken. De clips bij beide singles (We are the people en Walking on a dream) zijn ook echt af. Enigste minpuntje van dit album is dat alle sterke nummers in het begin staan. Tot en met de instrumental Country is het echt een perfecte plaat, nadien wordt het toch iets minder. Maar al bij al een zeer goed zomers album.

avatar van Mindshifter
Een album wat ik meteen al leuk vond toen ik het hoorde. Meestal bij dat soort albums is de leukigheid er snel af. Ik ben benieuwd maar voor nu een *4.

avatar van Devoo
Mja, ik denk ook dat deze best snel zal gaan vervelen. Maar voorlopig beleef ik er voldoende plezier aan, toffe nummertjes. Hoe meer je luister, hoe beter ze worden. Ik vraag me af hoelang het zal duren voor die opwaardse pijl weer naar beneden zal zakken.

avatar van barrett
1,5
Bij mij verveelt deze nog niet, maar zo brillant vind ik deze ook nu niet...

avatar van djarend
ook jammer dat ze niet op Lowlands komen, had ik stiekem beetje verwacht en gehoopt, zou live best eens leuk kunnen zijn

barrett schreef:
Bij mij verveelt deze nog niet, maar zo brillant vind ik deze ook nu niet...

Ik vind ze ook niet brilliant, schitterend of geniaal, maar gewoon een tof plaatje die best wel goed in elkaar zit.

avatar van jeroen1904
djarend schreef:

Heb enkele maanden geleden in Humo gelezen dat ze geen festivals willen doen omdat dit voor hen vrij moeilijk is (kostuums, decors, enz) Ze zouden wel een zaalshow in elkaar aan het steken zijn, dus hopelijk spelen ze dit najaar zowel in de Nederlandse en Belgische zalen.

avatar van oruiz
Lekkere hoes

avatar van Skandolphus
Mindshifter schreef:

Aardig plaatje, maar eerlijk gezegd ben ik het na drie luisterbeurten voorlopig weer even zat. Ik kom helaas niet verder dan 3*

avatar van De Daniël
Kan dit album nog steeds erg goed aanhoren.

avatar van Mindshifter
Skandolphus schreef:

Aha, maar je heb het in ieder geval geprobeerd en dat is belangrijk! Ik moet zeggen dat dit album mij verbaasd, ik vind het nog steeds leuk! Die *4 blijft staan.

avatar van DennisGTI
Eerste vier/vijf nummers zijn super, daarna vind ik hem wat minder. Daarom 3,5*, vooral voor de eerste paar tracks. We are the people is echt geniaal!

avatar van Kill_illuminati
Dus dit is de groep die Jay-Z vroeg voor The Blueprint 3.

dit is dus de groep die het hardst op mgmt trekt:) which is a good thing. i love the sound of mgmt

X-man
Kill_illuminati schreef:
Dus dit is de groep die Jay-Z vroeg voor The Blueprint 3.

Inderdaad, en ik vind de invloed van Luke Steele vrij beperkt gebleven (helaas). Had wel een nummer willen horen met meer Empire Of The Sun-invloeden.

Blijft echt een heerlijk album. Een hele aparte stijl met veel variatie en een aantal erg catchy nummers als We Are The People en Swordfish Hotkiss Night. Erg vermakelijk album dat gelukkig niet al te lang duurt, want het is precies lang genoeg.

avatar van barrett
1,5
Sinds kort weer eens naar geluisterd en de magie blijkt tohc over te zijn...