U2 - Live from Paris (2008)

Alternatieve titel: Hippodrome de Vincennes, Paris, 4th July, 1987

Ierland
Rock / Pop
Label: Mercury

1. I Will Follow (3:58)
  2. Trip Through Your Wires (3:33)
  3. I Still Haven't Found What I'm Looking For (5:26)
  4. MLK (1:27)
  5. The Unforgettable Fire (4:40)
  6. Sunday Bloody Sunday (5:33)
  7. Exit (4:12)
  8. In God's Country (2:52)
  9. The Electric Co. (4:32)
  10. Bad (7:04)
  11. October (2:04)
  12. New Year's Day (4:44)
  13. Pride (In the Name of Love) (4:55)
  14. Bullet the Blue Sky (4:53)
  15. Running to Stand Still (4:07)
  16. With Or Without You (9:59)
  17. Party Girl (4:11)
  18. 40 (6:46)
avatar van Guinness1980
Kan gebeuren toch Ze hebben ook al zo vaak opgetreden

avatar van Guinness1980
Marty McFly schreef:

Er is nog altijd wel een verschil tussen een officieel beschibaar gestelde download en een bootleg Thuurke...

Die is volgens mij via i-Tunes te verkrijgen.
Dan mag hij toch ook op de site?

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Heb de prachtige doos laatst voor een prikkie op Ebay gekocht en alleen het artwork en de prachtige doos zijn het geld al waard. Dan krijg je er ook nog eens deze DVD bij en dan is het feestje helemaal compleet.

De DVD stamt uit een periode dat het U2 financieel en muzikaal allemaal goed voor de wind ging. De band was een stevig collectief en Bono zingt werkelijk fantastisch zuiver (zeker als je dat vergelijkt met hedentendage).

Het concert is op zichzelf vrij kort en de nummerkeuze kan 'verassend' worden genoemd. Sommige topper van hun recent gerealesde Joshua Tree album ontbreken, terwijl er wel ruimte wordt gelaten voor oudere nummers. Het concert heeft dan ook meer een 'rockshow' allure dan dat het een pop/rock concert is, zoals we ze vandaag de dag van U2 horen.

Al met al een zeer fijn concert en zeker goed voor een 4.5*.

Deze DVD is echt van enorm hoog niveau. Enige minpunt is dat Where The Streets Have No Name er niet op staat. Toch een toonaangevend nummer van het album zelf. Desalniettemin 5 sterren. Koop de DVD Rattle And Hum erbij en je hebt een mooi overzicht van U2 uit deze periode.

avatar van Johnny Marr
Wat zou ik veel over hebben om terug in de tijd te gaan en deze avond mee te maken...

Ziegler
Stort €1000 op rekening 64 28 34 786 en ik kijk wat ik voor je kan doen.

avatar van sierrra
Was dit nu een overwogen reactie of niet?

Ziegler
Ik ben impulsief crimineel. Kan het niet laten.

avatar van Running On Empty
Johnny Marr schreef:

De Kuip 10 Juli 1987, prachtige avond.

avatar van vielip
Dat interview met Adam Curry achter het podium is van die avond toch? Geweldig hoe je dat publiek al tekeer hoort gaan en toeleeft naar het concert!! En dan laten ze een stuk van I will follow zien met één kolkende massa voor het podium. Echt kippevel! Zulke dolle taferelen maak je hedentendage toch echt niet meer mee volgens mij.

avatar van buckingham
Werkelijk geen zwak moment, en een top setlist natuurlijk. Beter is het in mijn ogen niet meer geworden!!

avatar van TEQUILA SUNRISE
U2 in bloedvorm! Volle mep!