The Prodigy - Invaders Must Die (2009)

Electronic / Dance
Label: Take Me to the Hospital

1. Invaders Must Die (4:55)
  2. Omen (3:36)
  3. Thunder (4:09)

met Brother Culture

4. Colours (3:27)
  5. Take Me to the Hospital (3:40)
  6. Warrior's Dance (5:12)
  7. Run with the Wolves (4:24)

met Dave Grohl

8. Omen [Reprise] (2:14)
  9. World's on Fire (4:50)
  10. Piranha (4:04)
  11. Stand Up (5:30)

met Dave Grohl

12. The Big Gundown * (4:21)
  13. Black Smoke * (3:26)
  14. Wild West * (4:15)
  15. Fighter Beat * (3:32)
  16. Omen [Live at Rock am Ring 2009] * (4:12)
avatar van RogerV
Leuke plaat van The Prodigy maar wel erg beperkt. Het zijn vooral snoeiharde danceplaten die wel erg veilig klinken en zonder veel experimentele dingetjes die The Prodigy zo veel leuker maken.

Ook vind ik het jatwerk op deze cd iets te gemakkelijk. Die rip van Outlander - The Vamp was niet zo nodig geweest. En warrior's dance is ook eigenlijk gewoon Take me away van Final Cut with true faith (oud projectje van Jeff Mills)

Gemiste kans vind ik Omen Reprise. Dat had een geweldige plaat kunnen zijn als hij het had uitgewerkt tot een langere

RogerV schreef:

Helemaal mee eens, maar Prodigy heeft ook op de eerdere albums al aardig wat dingetjes gejat hoor. Het is niet zo dat het op dit album meer is dan op de oudere albums. Ik zeg altijd maar, beter goed gejat dan slecht verzonnen.

avatar van RogerV
Nee klopt maar ik vind het op oudere albums beter gejat.

avatar van Mr. B
In de herkansing en dat blijkt niet voor niets. Soms heb ik gewoon teveel muziek en te weinig tijd en als er dan niet gelijk een klik is, hup door naar de volgende. Maar dit is toch wel erg goed, lekker vet aangezet en teruggrijpend naar eerdere albums. Vooral Omen en Warrior's Dance zijn echt geweldig. Dus van 2* naar 4*!!

avatar van Guinness1980
Stem verhoogd van 3,5 naar 4.

Laatste tijd weer regelmatig geluisterd en bevalt steeds beter.

Pastichio Rocker
Laatst weer eens gedraaid, maar halfverwege uitgezet. Doet me nog steeds niks. Aardig geproduceerd, maar te gepolijst en de scherpe randjes zijn er duidelijk af.

avatar van Arrie
De plaat is lang niet zo sterk als de eerste drie, maar toch zeker een meevaller. Omen is een knaller van jewelste, en Take Me To The Hospital is ook een fijn nummertje, die The Prodigy en zijn verschillende stijlen naar mijn mening perfect samenvat. Het titelnummer vind ik echter maar een slap nummer.

avatar van FunkStarr
Van de week weer in de auto gedraaid, en ik kon het niet laten steeds nummers door te skippen, en dat voor een totale speelduur van pak hem beet nog geen uur...Afgezien van Omen, Thunder en TMTTH niets noemenswaardig meer. Wat mij betreft is de Prodigy dood, want dit is misschien wel beter dan Always Outnumbered, maar komt echt totaal niet in de buurt van al hun vroege werk en kan mij op enkele nummertjes na niet meer bekoren. Jammer, ik ga weer verlagen.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Dit is mijn ultieme sport-cd. Perfect om mee te nemen bij een rondje hardlopen, want hard lopen, dat ga je ervan. De opzwepende beats van The Prodigy zorgen voor de cadans in je passen en alle tempowisselingen worden feiloos overgenomen door je benen.

Thuis zal ik hem nooit gaan beluisteren, maar outdoors is dit een prima cd.

3.5*

fcdenhaag
Lekker energiek: raggen, knallen, een beetje 'rave oude stijl' zoals Charlie destijds. Prima CD wat mij betreft. Niet de beste, maar die zullen ze noooit meer overtreffen denk ik (Fat of The Land).

avatar van Darkzone
Om mijn album-verzameling compleet te maken heb ik vandaag deze cd toch maar besteld bij play.com voor €6,49! En dan zit er ook nog een bonus-cd bij met remixen van IMD, Omen, TMTTH, WD en Thunder. En als klap op de vuurpijl een dvd met alle 4 de promo-video's van dit album en 4 live-tracks.
Dan maakt het voor dit geld ook niet meer uit dat niet alles top is zoals bij de eerste 3 albums.

avatar van FunkStarr
Terwijl het vroeger juist omgekeerd was bij de Prodigy, wordt deze plaat alleen maar slechter en slechter. Houdbaarheidsduur van een paar maanden, daarna is alle lol eraf. Zelfs Omen vind ik nu niet eens boeiend meer. Live rockt dat nummer nog wel trouwens. Ik vraag me echt af wat me bezielde toen ik deze besteld heb. Misschien omdat ik alles van ze origineel wil hebben. Maar deze gaat binnekort gewoon weer op een marktplaats ofzo, helaas....
Ik weet niet wat er gebeurt is met Liam, maar het lijkt wel of hij na FOTL (wat ik toch nog steeds als absoluut hoogtepunt zie in de carriere van de Prodigy) echt totaal de kluts is kwijt geraakt en nooit meer in de buurt van dat niveau is gekomen. Al was het maar in de buurt was ik al tevreden geweest, maar helaas moet ik constateren dat het nu een vreselijke mix van flauwe samples met een beetje Pendulum is. Stuitend wat mij betreft...

avatar van Darkzone
Ik vind hem (afhankelijk van mijn bui) steeds lekkerder klinken. Wel geforceerd leunen op het succes van het verleden, maar als je een compilatie zou maken van het beste werk van The Prodigy, staan er hier snel een handje vol nummers van bij.

Ik heb de cd met The Big Gundown, Wild West en Omen Live als extra's. The Big Gundown is wel erg lekker. En de remix-cd is zo verkeerd nog niet. Misschien kon het geen kwaad de nummers te husselen, want 4x Hospital achter elkaar is te veel van het goede natuurlijk.

Forzarob2
echt een lekkere plaat, ik krijg altijd veel energie van hun muziek, deze vind ik beter dan Fat of the land, waar ik maar 3 nummers goed vind. Bij deze vind ik alles eigenlijk wel 4* waard. Geen uitschieters zoals op Fat of the land maar als totaal gewoon erg goed.

avatar van FunkStarr
Wat vind je dan de uitschieters van FOTL?

avatar van Arrie
Smack My Bitch Up! Narayan!

avatar van GijsV
Erg goede plaat, het is niet mijn genre maar ik vind het fijne muziek om naar te luisteren. Favorieten zijn Warrior's Dance, Omen, Invaders Must Die en de bonustrack Black smoke.

Ik had het liedje Omen gehoord en dit vond ik heel goed. Dus dacht ik maar van eens een heel album van deze artiest te beluisteren. Goed album vond het allemaal wel iets minder dan dat nummer.

Ik heb het een paar keer beluisterd, toen niks meer mee gedaan. Laatst beluisterde ik het weer en dacht ik:"Wat is dit toch een vies commercieel rotalbum in vergelijking met de reguliere muziek die zij verspreiden."

Ik moet toegeven, Warrior's Dance is een erg goed nummer, maar dat is ook het enige goede nummer op het album. Invaders Must Die is leuk voor een paar keer, Omen is een overgewaardeerd album. Een paar remixes van Take Me To The Hospital zijn wel goed, maar het origineel ligt ver onder de middenmode.

Diep triest album, jammer. .

haveman
Arrie schreef:
Smack My Bitch Up! Narayan!

Bericht wellicht bij verkeerde album geplaatst.

Wat mij betreft het beste Prodigy album. Geen absolute hoogtepunten, maar wel het meest constant in kwaliteit.

avatar van brooklyn
1,5
haveman schreef:

Bericht wellicht bij verkeerde album geplaatst.

Hij antwoordt op de user boven hem

Ponty Mython
Ik heb dit album gelijk gekocht, een paar keer gedraaid en verder nooit meer naar omgekeken. Vroeger waren de mannen van The Prodigy vernieuwers, nu zijn het meelopers. En ik ben ze een beetje zat, want waar andere bands zichzelf opnieuw uitvinden blijft The Prodigy veilig bij het geluid van toen rave helemaal hip was. Maar het is nu 2011, niet 1994. The Prodigy mag er van mij wel mee stoppen. Dat hadden ze al na The Fat of The Land moeten doen eigenlijk... Een twee, meer kan ik er niet van maken.

avatar van FunkStarr
(Helaas) ben ik het met bovenstaande eens, al blijven het voor mij zeker wel helden. Maar van mij hadden ze ook mogen stoppen na FOTL.

Ponty Mython
Het is me een raadsel waarom Howlett zich nooit aan side projects heeft gewaagd. Er zal ongetwijfeld wel een podium zijn voor zijn experimentelere kanten?

avatar van GijsV
Wat een energie zit hier toch in, heerlijk!

avatar van UK-Choonz
Deze vond ik wat onorgineel en simpel gedaan. De tracks gaan heel snel vervelen en het mist gewoon de inspiratie die het eerder had.

avatar van RogerV
Ik moet ook bekennen dat dit album me is gaan vervelen. Hoewel enkele tracks goed blijven zet ik hem vrijwel nooit meer op als geheel.

Enkele tracks vind ik maar een beetje gemakzuchtig in elkaar is geflanst. Sommige dingen zijn net iets te gemakkelijk gejat ook. En Run with the wolves vind ik zelfs ronduit slecht.

Wat k een beetje mis is dat beetje extra diepgang dat Liam er in andere albums wist in te stoppen Geniale creaties en experiment. Hetgene tracks als Wheather experience, The Weather experience en Narayan opleverde.

ff wat anders than Always Outnumbered (wat ik overigens ook wel een lekkere plaat vind), maar spreekt mij als ik-kan-nooit-stil-zitten persoon wel aan, flinke knipoog naar hun oudere werk kan ik wel waarderen. Lekker op tempo ook.

Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat dit een plaat is voor het juist moment, is dat er niet ligt ie ook zo weer heel lang in de kast.....

EDIT: Als ik heel eerlijk ben had ik liever de bonus tracks allemaal op de plaat gehad, die zijn iets minder safe, soms een beetje crappy maar dat maakt het ook wel weer apart

Hij viel mij mee. Nooit eerder echt als geheel geluisterd en alleen in losse fragmenten tot me genomen.
Is een beetje vuig en punky, inderdaad weinig diepgaand maar de tracks zelf zijn overwegend OK.
3,25 met dan even doorslag naar boven vanwege het zojuist ervaarde luisterplezier.