Phil Collins - Both Sides (1993)

Label: Virgin

1. Both Sides of the Story (6:43)
  2. Can't Turn Back the Years (4:40)
  3. Everyday (5:43)
  4. I've Forgotten Everything (5:15)
  5. We're Sons of Our Fathers (6:24)
  6. Can't Find My Way (5:09)
  7. Survivors (6:04)
  8. We Fly So Close (7:33)
  9. There's a Place for Us (6:52)
  10. We Wait and We Wonder (7:01)
  11. Please Come Out Tonight (5:49)
  12. Take Me with You * (5:22)
  13. Both Sides of the Story [Live] * (8:11)
  14. Can't Turn Back the Years [Live] * (6:54)
  15. Survivors [Live] * (6:42)
  16. Everyday [Live] * (6:03)
  17. We Wait and We Wonder [Live] * (7:42)
  18. Can't Find My Way [Demo] * (4:48)
  19. I've Been Trying * (5:01)
  20. Both Sides of the Story [Unplugged] * (5:20)
  21. Hero [Demo] * (4:47)
totale tijdsduur: 1:07:13 (2:08:03)
avatar van meneer
Ach, moeilijk, moeilijk om als buitenstaanders dit te claimen.

De Engelse Wikipedia zegt het bv weer wel : Bron 2 bij de gegevens van het album zelf. " Collins' second marriage to Jill Tavelman was also failing around the time that Both Sides was written " En jij en ik waren er niet bij.. Uiteindelijk gaat het om de muziek, nietwaar ?

Cured
Gaat dit over een scheiding ?....Aan elke scheiding zit natuurlijk 2 kanten.

avatar van meneer
bij Collins wel 6 kanten. Hij heeft ooit (na zijn 1e huwelijk) gezegd blij te zijn dat hij geen Elizabeth Taylor was..

avatar van musician
vigil schreef:
Ik vind een aardig album maar te veel een herhaling van ...But S. Vaak deed hij wat anders met z'n albums maar dit is veel van het zelfde en dat hadden we eerder al gehoord en dan was het nog beter ook in 1989/90.

Vind je het echt?
Voor de opnametechniek en productie geef ik je gelijk.

Ik heb het album met moeite maar weer eens uitgezeten, maar wat een mager album is het eigenlijk.
Er is juist een volstrekt gebrek aan de mooie herrie van ...But Seriously, het is alles bij elkaar een slaapverwekkend geheel dat z'n weerga niet kent.

Het album is zonder problemen voor te schrijven bij slaapproblemen, succes gegarandeerd.
Het kabbelt en het kabbelt maar voort, het is echt bedroevend.

Er zijn drie uitzonderingen op het hele album, de tracks Both sides of the Story, Survivors en We wait and we Wonder. Als je dat toch afzet tegen But Seriously of No Jacket required.

Het zijn mooie uitzonderingen, laat ik dat voorop stellen.
Maar ik kan me voorstellen dat iemand gillend afhaakt na tracks 2 t/m 5.
En al die nummers duren voor je gevoel uren en uren.

Nu zijn er ballads en ballads. En met een beetje goodwill zijn er 2 die er nog een klein beetje bovenuit steken. Dat zijn dan Can't find my way en We fly so close.

Dan heb ik 5 tracks en 32 minuten aan muziek. Had hij het daar maar bij gelaten en wellicht nog gewacht op een track er bij.

Misschien was hij goed gemutst op ...But seriously en had juist de depressie toegeslagen ten tijde van de opnames van Both sides. Ik heb ook zomaar het gevoel dat dit niet meer goed gaat komen.

Both Sides of the Story is wel een heerlijk nummer; mooi die elektrische percussiesamplers uit het kastje van deze meesterdrummer.

Keramiek
Prachtig rustig en oorstrelend plaatje. Ik draai hem vaak tijdens het fietsen op mijn walkman.

Keramiek schreef:

En je speelt dan muziek af op je fiets ?....

avatar van Arrie
Ik vroeg me vooral af waar hij zo'n robuuste walkman vandaan heeft!

Tja Arrie, Three Sides of a Story.
Een walkman van keramiek, die zijn waarschijnlijk extra sterk.
Maar het album is inderdaad helemaal niet verkeerd, vooral het titelnummer is behoorlijk goed.

avatar van berken
Dit albums heeft ervoor gezorgd dat ik slechter hoor. En toch... Als ik het nu weer draai heb ik weer de neiging aan de volumeknop te zitten, ik zou beter moeten weten. We fly so close is erg mooi. Had eigenlijk zo op We can't dance kunnen staan.

avatar van DeWP
Er staan wel een paar prachtige nummers op Both Sides, maar het wordt op een gegeven moment wel langdradig. Niet het beste album van Phil.

avatar van vigil
berken schreef:

Tja, helaas heeft Phil dezelfde problemen