DOOM - Born Like This (2009)

Label: Lex

1. Supervillain (Intro) (0:55)
  2. Gazzillion Ear (4:11)

met Tony Starks

10. Cellz (4:21)
  11. Still Dope (2:39)

met Empress Stahhr Tha Femcee

12. Microwave Mayo (2:26)
  13. More Rhymin' (1:38)
  14. That's That (2:15)
  15. Supervillainz (2:48)

met Kurious, Slug, Mobonix, Posdnuos en Prince Paul

16. Bumpy's Message (1:36)

met Bumpy Knuckles

17. Thank Yah (1:14)
  18. Gazzillion Ear [Thom Yorke Remix] *
avatar van Snoeperd
panjoe schreef:

Mee eens.
Verder blijft dit toch een uniek album. DOOM wil het graag erg moeilijk doen, maar gelukkig kán hij dat ook gezien de teksten (Gazzilion Ear!!!). De beats - vooral zijn eigen - vind ik bij tijd en wijle slechter dan van z'n eerdere werk (zeker vergeleken met Viktor Vaughn en het werk wat hij deed met Madlib en Danger Mouse), maar we moeten ons er maar bij neerleggen dat DOOM niet zo goed beats maakt als dat 'ie rapt.

De beste beats van MM..FOOD vond ik bijvoorbeeld ook die van Hoe Cakes (van Subroc) en die van Potholderz (van Count Bass D).

Ik vind Microwave Mayo, Gazzillion Ear en Ballskin de lekkerste tracks.

Niet mee eens. Het instrumentale verzamelalbum van Metal Finger (0 t/m 9) staat vol parels. Lavender Buds bijvoorbeeld. Op dit album niet bepaald in vorm maar dit vind ik redelijk kort door de bocht.

"who needs trees?"

avatar van Johnny Marr
Glacius schreef:
"who needs trees?"

De papierindustrie.

avatar van Slowgaze
De casual homofobie van 'Batty Boyz' heeft de tand des tijds niet erg goed doorstaan, maar verder ben ik positief verrast door deze laatste solo-DOOM; er staan veel mooie dingen op. Vind het ergens ook wel tof dat sommige nummers klinken alsof DOOM de beat aan heeft gezet op zijn laptopspeakers en zijn raps vervolgens heeft opgenomen met zijn mp3-speler; dat lo-fi karakter past mooi bij zijn eerdere werk, zeker nu hij de tekenfilm- en Godzilla-samples achterwege heeft gelaten.

avatar van Silky & Smooth
Eens wat betreft Batty Boyz. Voorheen nooit veel aandacht aan besteed, maar het is best wel cringe. Verder gewoon een heel sterk album. Het is verbazingwekkend hoe DOOM met zijn lome flow zo soepel en dynamisch rapt. Echt genieten!