Kings of Leon - Aha Shake Heartbreak (2004)

Label: RCA

1. Slow Night, So Long / Too Good to Tango (3:54)
  2. King of the Rodeo (2:25)
  3. Taper Jean Girl * (3:05)
  4. Pistol of Fire (2:20)
  9. Day Old Blues (3:32)
  10. Four Kicks (2:09)
  11. Velvet Snow (2:11)
  12. Rememo (5:52)
  13. Where Nobody Knows * (2:23)
avatar van DjFrankie
Vandaag gekocht samen met Youth and Young Hartmood en Because of Times voor 13,90 ?
En ik vind deze cd echt geweldig, vooral Milk en The Bucket.
Top cd!!

avatar van Leeds
Het blijft een schitterende plaat. Momenteel aan het beluisteren en het is genieten geblazen!!!

avatar van Co Jackso
Dit klinkt alweer een stuk beter dan de eerste cd van Kings of Leon. Dit album bevat veel meer afwisseling, vooral qua tempo. Ook zijn de nummers stukken beter opgebouwd en is de intensiteit wat beter verdeeld. Het album begint sterk met Slow Night, So Long. Andere favorieten zijn het fantastische Milk (doet mij altijd denken aan Knocked Up, het meesterwerk van het volgende album), en The Bucket, dat zich kenmerkt door zijn fantastische tempo. Op Day Old Blues en Rememo na, bevat de rest van het album vooral snelle en geslaagde rock-nummers. Echte missers kan ik dan ook niet opnoemen.

avatar van Booyo
Man, wat was ik een fan van Kings of Leon ten tijde van hun eerste twee cd's. Heerlijk vrolijke recht voor je raap rock, genieten. Wat vind ik het jammer om hun in mijn ogen negatieve ontwikkeling bij hun laatste 2 albums te zien. Weg zijn de lange haren, weg is de oprechte muziek die hier nog gemaakt wordt. En we verwelkomen de modieuze coupe, en de overgeproduceerde massa platen.

Heerlijke ongepoleiste cd van Kings Of leon . Een joekel van een southern rock plaat . Laat 'm nog even inwerken tot een definitief oordeel . Maar dit bevalt me goed .

avatar van sjinobi
Ik ben begonnen met luisteren naar de Kings of Leon toen het album Only by the Night uitkwam, wat voor mij een geweldige cd was. Deze is voor mij nog 3x zo goed met nummers zoals soft, pistol of fire en razz. Heerlijk!

Vooraslnog niet echt bekend met het werk van The Kings Of Leon . Aangezien het betere werk meestal in een priller stadium ontstaat , heb ik ongewongen , gewoon op de gok deze cd gekocht .
In de midprice voor een eurootje of 6 , wat heb ik te verliezen . Na meedere luisterbeurten , niets verloren . Geen spijt van deze impulsieve aankoop .
Een lekkere in intentie wat rauwe plaat . Sobertjes , afwisselend rockend en dan weer gas terugnemend . De groep leunt op het opmerkelijke ietwat vreemde stemgeluid van zanger/gitarist Caleb Followil . Je moet er van houden , maar het heeft wel iets , zeker in deze sitting .
Het is een plaat die lekker wegluistert . Echte southern rock is het niet . BIj vlagen hoor ik wat New Wave er in sluipen , maar de band schakelt net zo makkelijk over naar wat zweveriger werk .
Het is klein gehouden . Een eerlijke produktie die zo te horen spontaan op de band is geknalt . Het heeft iets '' live'' in zich . De opener Slow Night , So Long is gelijk prima en echt zwakke stukken kom ik nadien niet tegen . Milk is inderdaad top , maar ook Velvet Snow is uitstekend .
Een bondige plaat , geen langdradigheid , maar een band die snel tot de kern komt .

Wat zijn nog meer aanraders eigenlijk ? Zou ik graag willen weten .

avatar van TEQUILA SUNRISE
Klinkt na 1 luisterbeurt al beter dan voorganger Young & Youth Manhood.
Staat ook meer variatie/afwisseling op dit album.
Kom nog wel op deze plaat terug.

avatar van TEQUILA SUNRISE
3.5 sterren met uitzicht op meer.
Prima recht toe recht aan rock album die naarmate ik de plaat meer afspeel alsmaar beter ga vinden.
Vooral de eerste 5 nummers vind ik bijzonder sterk maar ik ontdek zowiezo geen zwakke broeders op het schijfje.

avatar van Gewoon Pim
zeer lekker album, ROCK & ROLL!!

Toch jammer dat niemand bonus track 'Taper Jean Girl' noemt. Wat een ongelofelijk lekker nummer is dat toch! (paste in mijn ogen ook precies in de scène van Entourage waarin het is gebruikt:p)

avatar van Ronald5150
Mijn kennismaking met Kings of Leon begon met "Because of the Times". Dat vind ik echt een geweldige plaat. Pas later ben ik naar de eerste platen van Kings of Leon gaan luisteren. Ik moet zeggen dat ik de muzikale richting op "Because of the Times" beter kan waarderen dan op deze "Aha Shake Heartbreak". Ik vind de stem van zanger Caleb helemaal niet zo goed op deze plaat. Wat dat betreft zingt hij op "Because of the Times" veel beter. "The Bucket", "Razz" is een goed nummer, maar over de gehele linie vind ik dit album te wisselvallig.

avatar van Screenager
Dit is zeker niet slecht, maar Day Old Blues werkt me eerlijk gezegd wel op de zenuwen. Because Of The Times is inderdaad voor mij ook hun beste plaat.

avatar van Metalhead99
Deze is eigenlijk net zo vermakelijk als het debuut. Lekker Rock album zonder al teveel poespas. Ik ben nu naar "Because of the Times" en die klinkt alweer heel anders, meer de stijl die ze tegenwoordig aanhouden.

avatar van JVT
JVT
wereldplaat!!

Metalhead99 schreef:

Because of the Times is echt zo'n kruising tussen deze hier en hun laatste 2 uitgebrachte platen. Maar om eerlijk te zijn, alles wat na Because komt vind ik een stuk minder.

avatar van hadiederk
Als alleen de eerste twee albums van Kings of Leon je kunnen bekoren zou je eens naar de eerste EP van de Argentijnse band Blak Lyons moeten luisteren. Deze is in z'n geheel te beluisteren op de site van deze band.

avatar van Thin Air!
Tweede plaat van deze moderne Kelly Family.
Lekkere southern rock met warme gitaarklanken geflankeerd door de kenmerkende stem van Caleb.
Helemaal niet verkeerd.

Dat KOL logo op de drums... Echte oldschool. Hulde.

avatar van Leeds
Lol, moderne Kelly Family.

1,0
Dit album opgevist uit een kringloopbak.

Heeft lang geduurd voor ik de Kings enigszins kon waarderen (dat overdreven zang stemmetje irriteert me nog al eens) maar de laatste 3 albums vind ik wel aardig te doen.

Dus voor dit geld was het een no brainer om deze mee te nemen... Nou, die gaat linea recta retour kringloop zeg... wat een rotzooi is dit zeg..

Kan nu duidelijk merken dat de heren een goede producer en marketing nodig hadden om wat hoger te scoren dan ze voorheen deden... Nee, dit vind ik echt helemaal niks.

Lennon moeten we maar even niet serieus nemen.

malkovich schreef:
Lennon moeten we maar even niet serieus nemen.

Nee, want kritiek is verboden op dit forum blijkbaar. Ik mag dit geen slecht album vinden..... terug naar het communisme!! Alleen maar positief nieuws accepteren en naar buiten brengen, en als iemand kritisch is, meteen verbannen naar Siberië nadat er eerst een hetze is geweest tegen die persoon natuurlijk.

avatar van Shelter
ik vind dit album wel een van de minste van Kings Of Leon, maar 1* is wel heel weinig naar mijn mening. Lijkt mij een overstatement (no communism intended)...
3* van mijn kant, eens kijken wat ik over mijn dak heen krijg als het echt zo erg gesteld is met kritiek.

1,0
Ik vind werkelijk geen één nummer van dit album boeiend. Dan is 1 ster toch niet zo heel raar?

avatar van rafke pafke
Ik vind dit vooral totaal geen southern rock, een term die ik hier regelmatig zie opduiken.

avatar van galleryplay
Het blijft altijd lastig om een band te beluisteren nadat zij een Jumping the shark moment hebben beleefd. Dat moment was voor KoL Use Somebody, en de eindeloze reeks covers daarvan.

Maar toch, deze plaat man! Wat is ie nog lekker! Die versnelling in Pistol of Fire, kom daar nu nog eens om..