MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)

mijn stem
3,92 (3362)
3362 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: Parlophone

  1. Politik (5:18)
  2. In My Place (3:48)
  3. God Put a Smile upon Your Face (4:57)
  4. The Scientist (5:09)
  5. Clocks (5:07)
  6. Daylight (5:27)
  7. Green Eyes (3:43)
  8. Warning Sign (5:31)
  9. A Whisper (3:58)
  10. A Rush of Blood to the Head (5:51)
  11. Amsterdam (5:19)
  12. Clocks [Edit] * (4:13)
  13. Crest of Waves * (3:40)
  14. Animals * (5:35)
  15. Murder * (5:37)
  16. In My Place [Live] * (4:03)
  17. Yellow [Live] * (5:13)
toon 6 bonustracks
totale tijdsduur: 54:08 (1:22:29)
zoeken in:
avatar
Mojo Pin
Dat is inderdaad waar.

avatar van Yak
2,5
Yak
Ontopic weer graag.

avatar van Music4ever
5,0
Beste plaat van Coldplay, 5 sterren!


avatar van HiLL
2,0

He hier zijn we het wel eens!

avatar van avdj
4,5
Zal de laatste keer zijn vandaag...

avatar van HiLL
2,0
avdj schreef:
Zal de laatste keer zijn vandaag...

Voor altijd denk ik.

avatar
4,5
Mooi album, door mij erg gewaardeerd omdat alle nummers gewoon "goed" zijn. De uitschieters op dit album vind ik Clocks, Warning Sign, In My Place en het fabuleuze nummer The Scientist
4,5*

avatar van Kikuichimonji
Voor degenen die meteen begonden te zeiken over mijn bericht effe wat cijfertjes ter verduidelijking:

Deze CD heeft 858 stemmen. De meeste CD's in mijn top 10 zitten ergens tussen de 100 en 400 stemmen, met wat uitschieters. Oftewel: 2 keer zoveel mensen luisteren naar deze CD.

Met 'muziek voor de massa' bedoelde ik dat iedereen Coldplay lijkt te omarmen, wat voor muzieksmaak ze ook hebben. Ik vind dat Coldplay best aardige nummers heeft, maar dat ik het verder niet zo bijzonder vindt. Als ik het echt helemaal niks had gevonden had ik gewoon een halve ster gegeven.

Voor degene die het nodig vond om te zeiken over Californication: ik zou zeggen ga eens bij dat album kijken, dan weet je waarom het bij mij op 1 staat.

Wat de rest van mijn top 10 betreft staan er inderdaad wat bekendere platen in, maar als ik eens even in de top 10 kijk van degenen die het nodig vonden om commentaar te leveren is dat niet veel anders. Lever aub alleen commentaar als je het zelf beter doet.

En als laatste moet ik toch nog even kwijt dat het afzeiken van de muzieksmaak van iemand anders echt zo ontzettend laag is. Als je daarmee begint, dan heb je er dus echt helemaal niets van begrepen. Als je niet begrijpt dat smaak persoonlijk is dan moet je je mond houden.

Ik dacht net dat er hier fatsoenlijk gediscussieerd kon worden, maar schijnbaar worden mensen meteen pissed als je hun favoriete CD afkraakt. Jammer.

En ga nou aub niet weer hier op reageren, dat is nergens voor nodig.

avatar van Niek
4,0
Aan Kikuichimonji:

Waarom gebruik je het aantal luisteraars als argument voor je lage waardering. Ik zie dat niet echt als een factor die ertoe doet, en als dat wel zo zou zijn, dan is een brede interesse toch juist positief?

Bovendien zeiden de reacties op jouw eerste bericht niet dat ze bekende platen niet goed vonden, ze wezen je erop dat jij jezelf tegensprak door dat zélf te zeggen terwijl je 'massa-muziek' in je top10 hebt staan... Deze mensen (Paalhaas en KampF) hadden dus zeker recht van spreken, gezien het feit dat zij bekende platen níet afkeuren.

Verder heb ik alleen bij jouw slechte argumentatie voor je numering gehoord, dus als er iemand niet fatsoenlijk discusseerd ben jij het denk ik.. Het feit dat je liever niet hebt dat er op je gereageerd wordt bevestigd dat.

PS Ik zou graag een reactie zien...

avatar van Kikuichimonji
Kijk, dat zijn tenminste normale berichten. De reacties op het vorige bericht sloegen mijns inziens echt helemaal nergens op en hadden gewoon geen inhoud.

In mijn vorige bericht heb ik duidelijk gemaakt wat ik onder massa-muziek versta. Noem het van mijn part top-40 muziek, dan komt het redelijk in de buurt.

Californication is top-40 muziek, dat is me bekend. Daarom verwees ik dan ook naar mijn bericht bij dat album.

Van Nirvana en Pearl Jam zou je ook nog kunnen zeggen dat het top-40 muziek is (Queen ook, maar dat was vroeger), maar je kan het toch geen mainstream muziek noemen (Queen wel, maargoed, we dwalen af).

Artiesten als Interpol, Placebo en The Mars Volta behoren op deze site misschien tot de hoog gewaardeerde artiesten, maar kunnen toch echt niet onder top-40 muziek worden gerekend.

Nog even over de reacties: ik vind het prima als mensen me erop wijzen dat ik mezelf tegen spreek (waar ik het dus niet mee eens ben), maar doe dat dan op een normale manier. De manier waarop er gereageerd werd vond ik onbeschoft, alsof ik gebruikt werd om lol te hebben. Bovendien wordt mijn smaak zonder argumenten afgekraakt. Over gebrek aan argumenten gesproken.

De cijfers heb ik gebruikt om het top-40/massa-muziek gehalte van deze plaat ten opzichte van de platen in mijn top 10 te ondersteunen. Het was niet de bedoeling om het als argument tegen deze CD te gebruiken. Brede interesse is inderdaad positief.

Om nog even terug te komen op mijn waardering voor dit album: ik vind het simpelweg niet veel bijzonders. Het probleem wat ik met Coldplay heb is dat het erg snel allemaal op elkaar gaat lijken. Bovendien slaat in het geval van Coldplay bij mij al snel de verveling bij me toe. Daarmee bedoel ik dat ik nummers echt maar 1 of 2 keer kan horen en dat ik ze daarna zat ben.

Nummers als Clocks en The Scientist zijn echt wel goede nummers, maar als je een goed nummer kunt blijven luisteren wordt het een geweldig nummer. Dat heb ik niet bij Coldplay, waardoor het voor mij allemaal erg middelmatig (dus 2,5*) blijft. Het gebrek aan meer goede nummers op deze CD haalt er dan nog een halfje af en brengt het totaal op 2 sterren.

Laten we nu dan maar weer gewoon verder praten over deze CD, want anders krijgen we weer een ellenlang offtopic verhaal.

avatar
1,0
Grappige plaat, maar het valt me op dat een paar jaar opvalt hoe oppervlakkig en matig de muziek begint te klinken. Het haalt het eenvoudigweg niet bij Parachutes.

avatar van The Scientist
2,0
Berichten verplaatst naar Radiohead

avatar van Neotic
4,0
gerb schreef:
Grappige plaat, maar het valt me op dat een paar jaar opvalt hoe oppervlakkig en matig de muziek begint te klinken. Het haalt het eenvoudigweg niet bij Parachutes.


Inderdaad, en volgens mij heeft dat maar één enkele reden; namelijk het feit dat de groep nog vrij onbekend was wanneer 'Parachutes' werd gelanceerd, aangezien ze zo snel wereldwijd succes verworven hebben, krijg je nu eenmaal van die albums als 'A Rush of Blood to the Head'. Waar een heleboel geweldige nummers opstaan, akkoord! Maar dan ook van die 'opvullertjes' ... Nummers die ze er vlug nog tussengepropt hebben om toch maar aan voldoende tracks te geraken en zo snel mogelijk hun album op de markt te brengen. Da's (volgens mij dan) het grote verschil: Beide zijn platen waar verdomd goeie nummers opstaan, maar bij 'Parachutes' heb je het gevoel dat het af is, dat het compleet is. Bij 'A Rush of Blood to the Head' heb je een hoop nummers, zoals er dertien in een dozijn zitten, die de hits aan elkaar plakken.

avatar van Tsjo-Wi
4,0
Neotic schreef:
(quote)


Inderdaad, en volgens mij heeft dat maar één enkele reden; namelijk het feit dat de groep nog vrij onbekend was wanneer 'Parachutes' werd gelanceerd, aangezien ze zo snel wereldwijd succes verworven hebben, krijg je nu eenmaal van die albums als 'A Rush of Blood to the Head'. Waar een heleboel geweldige nummers opstaan, akkoord! Maar dan ook van die 'opvullertjes' ... Nummers die ze er vlug nog tussengepropt hebben om toch maar aan voldoende tracks te geraken en zo snel mogelijk hun album op de markt te brengen. Da's (volgens mij dan) het grote verschil: Beide zijn platen waar verdomd goeie nummers opstaan, maar bij 'Parachutes' heb je het gevoel dat het af is, dat het compleet is. Bij 'A Rush of Blood to the Head' heb je een hoop nummers, zoals er dertien in een dozijn zitten, die de hits aan elkaar plakken.


dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Alleen Daylight en A Whisper zou ik als opvullertjes kunnen zien, de rest is gewoon goed. En bij parachutes vond ik ook niet alle nummers even geweldig

avatar
4,0
A Whisper ben ik het wel een heel klein beetje mee eens maar Daylight vind ik toch wel klasse hoor. Green Eyes noem ik eerder een opvullertje.

avatar
4,0
Door die zogenaamde 'opvullertjes' (Daylight en A Whisper) geen 5, maar 4,5*

Desondanks bevat dit album toch wel een paar meesterwerkjes, goede afwisseling van wat rustige en wat hardere nummers.

avatar
4,0
A Whisper en Daylight vind ik idd ook een stuk minder dan het niveau van de overige nummers

avatar
1,5
Har
Dit album had best iets kunnen worden, als er enig gevoel en inspiratie in was gelegd door de bandleden. Maar daartoe zijn zij blijkbaar niet in staat - of ze mogen het niet van de platenmaatschappij. Wat rest is een uitermate vlak, oppervlakkig, nietszeggend, saai album. Jammer.

avatar
4,0
Har schreef:
Dit album had best iets kunnen worden, als er enig gevoel en inspiratie in was gelegd door de bandleden. Maar daartoe zijn zij blijkbaar niet in staat - of ze mogen het niet van de platenmaatschappij. Wat rest is een uitermate vlak, oppervlakkig, nietszeggend, saai album. Jammer.


Verwar je dit album nou niet met X&Y?

avatar
1,5
Har
patro88 schreef:
Verwar je dit album nou niet met X&Y?

Nee, want X&Y heb ik nog nooit gehoord.

avatar van Tsjo-Wi
4,0
als je dit al niet goed vind zou ik dan al helemaal niet beginnen aan X&Y. vergeleken met dat album is dit echt een meesterwerk

avatar van Droid
4,5
Prachtig album. Net een tikkie beter dan Parachutes, vanwege de wat meer rock invloeden op dit album. Maar weten ze die sound van het vorige album te behouden.
Nummers zoals "Clocks" en "God Put a Smile upon Your Face" zijn geweldig, maar "Amsterdam" is helemaal briljant.
Alleen "The Scientist" vind ik wat minder, dat nummer houdt m'n score van de 5* af.
4,5*

avatar van Tsjo-Wi
4,0
Droid schreef:

Alleen "The Scientist" vind ik wat minder, dat nummer houdt m'n score van de 5* af.
4,5*


Wat?! The scientist is veruit het beste nummer van dit album!

avatar van Droid
4,5
Tsjo-Wi schreef:

Wat?! The scientist is veruit het beste nummer van dit album!

Mooi he, die verschillende smaken op MuMe? Tja, ik vind 'm wat traag en zeurderig...

avatar van KampF
4,0
De titeltrack is de absolute topper, wie vindt dit nog meer?

avatar
5,0
Wat een prachtig album toch! Ik heb Coldplay pas leren kennen toen 'Speed of Sound' op de radio was. Na 'Fix You' was 'Clocks' het derde nummer dat ik van ze luisterde.

Ik heb veel nummers die ik mooi vind, maar het nummer 'Clocks' is één van de weinige nummers die ik constant wil luisteren. Samen met 'The Scientist', 'Amsterdam' en 'God Put A Smile Upon Your Face' vormt het een prachtig album.

4,5*, net geen 5 omdat ik X&Y nog een stukje beter vindt.

avatar
4,0
Mooi album, Coldplay dat is hedendaagse popmuziek op niveau. Alleen... een beetje overschat naar mijn mening. Zo baanbrekend en ongeëvenaard is het toch niet...
Ach ja de muziek gaat er wel niet op achteruit op, dus toch 4*.

avatar van timhardt
3,0
Zeer fijn album, om het nu de tweede plaats all time toe te kennen is overdreven vind ik, maar goed, zeer fijne plaat. 4*

avatar van bloempje24
4,0
KampF schreef:
De titeltrack is de absolute topper, wie vindt dit nog meer?


avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 23:17 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 23:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.