Crosby, Stills & Nash - Demos (2009)

Country
Label: Rhino

1. Marrakesh Express (2:23)
  2. Almost Cut My Hair (5:26)
  3. You Don't Have to Cry (1:23)
  4. Deja Vu (6:37)
  5. Sleep Song (3:01)
  6. My Love Is a Gentle Thing (2:06)
  7. Be Yourself (2:58)
  8. Music Is Love (4:15)

met Neil Young

9. Singing Call (3:02)
  10. Long Time Gone (4:36)
  11. Chicago (2:52)
  12. Love the One You're With (3:13)
avatar van musician
Zo, ze krijgen er nog haast mee.

Ja, Nash is echt erg betrouwbaar in dit soort zaken. Als hij er maar geen haastklus van maakt.

Het maken gaat nog sneller dan bestellen, Down!

Maar ik heb er geen bezwaar tegen hoor, elk jaar een nieuwe cd. Dat doet me denken aan de goeie ouwe tijd. Eigenlijk hóórt dat ook. Elk jaar een schijf van 35 - 40 minuten.

musician schreef:

Lijkt me inderdaad een heel goed idee. En het liefst gewoon op een cd'tje met een leuk simpel hoesje, dat voor iereen betaalbaar is.

Down_By_Law
musician schreef:

Het maken gaat nog sneller dan bestellen, Down!

Inderdaad! Ik moest ook al weken wachten op "Reflections".

De oude CSN is de beste CSN, dus hoe meer archiefmateriaal hoe beter. Maar Stijn heeft wel gelijk dat het ook weer niet té veel moet worden. Na twee demo-releases hebben we denk ik wel genoeg uit de beginperiode. Graag zie ik livemateriaal verschijnen, bijv. van de CSNY tour uit '74 (ook al waren ze toen - eerlijk is eerlijk - niet altijd even sterk).

Stijn_Slayer
Ik denk dat er nog wel een keer wat wordt uitgebracht uit die tour. Door de jaren heen zijn daar al vaak plannen voor geweest. Inderdaad niet CSNY op hun sterkst, maar er zitten ook genoeg goede nummers tussen.

Stijn_Slayer
Ik citeer David Crosby: For this project, Crosby says choosing these 12 songs to include was easy, because "they were good." Diehard fans will be happy to hear that there's more where this came from. "We have millions of them," he says. "We probably have three more albums' worth, if people like these."

Crosby, Stills, and Nash Dust Off Old Recordings for 'Demos' Album - Spinner

avatar van IntoMusic
Kortom: kopen dit album... massaal graag . Dan merken ze dat dit succesvol is en krijgen we nog vele volumes te verwerken

avatar van musician
Ook zonder potentiële kopers wordt het ongetwijfeld uitgebracht.

Prettig om te weten, dat we voorlopig nog een lange reeks van uitgaven van CSN(&Y) mogen verwachten.

Neil Young moet nog aan zijn demo's beginnen. Hij denkt aan 22 boxen met 10 cd's per box, elk jaar één. Te beginnen in 2012.

Father McKenzie
Zàlig album deze demos. De beste close harmony stemmen met niets dan topnummers, acoustisch, niet opgesmukt, weinig orchestratie, erg naakt en doorleefd.
Een schot in de roos, zo mogen er méér uitgebracht worden voor mij, dit is puur genieten van ware schoonheid.
Hoogtepunten? Tja, zowat elke song is een hoogtepunt op zich, echt!
Thanks!

avatar van Bartjeking
Inderdaad een geweldig album! Wat hebben deze mannen toch een stem zeg. Ik wist niet zo goed wat ik van dit album moest verwachten, had eigenlijk demo's verwacht waar meerdere vocalen op te horen waren, maar dit is eigenlijk nog beter dan ik kon vermoeden. Deze versie van Deja Vu is echt ongelofelijk geniaal.

Stijn_Slayer
Eindelijk is Demos binnen. De muziek heb ik al uitvoerig beschreven, maar ook de vormgeving is schitterend. Wel jammer dat je door dit soort hoesjes snel krassen op je CD's krijgt. Bij deze dus de tip om een plastic of papieren hoesje om de CD te doen en hem dan in of tussen het oorspronkelijke hoesje te doen.

Ik ben wel ontiegelijk blij met deze release. Na 4 Way Street, Crosby, Stills & Nash en Déjà Vu is dit mijn favoriete CSN plaat.

Down_By_Law
Ik heb 'm zojuist ook eindelijk op de deurmat gevonden, en ik moet zeggen dat ik geen spijt heb van het feit dat ik er 20 euro voor neer moest tellen.

De geluidskwaliteit is vele malen beter dan die van Stills' "Just Roll Tape", en de uitvoeringen zijn vaak bijna net zo goed als de uiteindelijke albumversies.

Crosby's nummers zijn de hoogtepunten. 'Almost Cut My Hair' is een uitzondering, omdat het meer geschikt is voor een rocksong, maar de versie van 'Deja Vu' is prachtig. 'Music Is Love' klinkt minstens zo goed als de albumversie met overdubs op "If I Could Only Remember My Name". 'Long Time Gone', tenslotte, is geweldig gezongen, en Stills laat horen dat hij ook een prima drummer (!) was geweest.

De nummers van Nash zijn ook prima. Alleen 'Chicago' vind ik echt veel minder dan de albumversie. Dat hij geen geweldige pianist is wist ik al, maar hij heeft hier duidelijk moeite om tegelijk te zingen en te spelen. De zang is (ongebruikelijk voor Graham) dan ook niet altijd even zuiver. 'Marrakesh Express' heeft de prachtige samenzang van David & Graham, dus ben ik al snel tevreden. 'Be Yourself' en met name 'Simple Man' zijn allebei prachtig, ongeveer even geweldig als de versies op "Songs For Beginners".

En dan Stills. Jammer dat zijn nummers zo kort zijn, maar 'You Don't Have To Cry' en 'Singing Call' zijn erg mooi, en laatstgenoemde zelfs beter dan de versie op "Stephen Stills 2". 'My Love Is A Gentle Thing' versbaasde mij, omdat het een compleet andere melodie heeft dan de 1975 demo in de Crosby, Stills & Nash box set uit 1991. Het is ook nog eens een betere take, en het nummer had best op "Crosby, Stills & Nash" gepast. Bij de laatste track, 'Love The One You're With' kreeg ik een glimlach op mijn gezicht: de zang van Stills was in die tijd echt geweldig, en deze demo is Stills op zijn best (ook al is de melodie hier nog wat rommelig).

Toen ik hoorde dat CS&N een demo-release zouden uitbrengen, had ik mijn twijfels: het leek mij een overbodige release. Omdat dit mijn favoriete band is heb ik hem gelukkig wel gekocht. Het is een prachtige luisterervaring en "Demos" mag bij de fan niet in de collectie ontbreken.

Laat vol. 2 maar komen!

avatar van IntoMusic
Deze gelijk met de Crosby-box 'Voyage' ontvangen en ik ben werkelijk vlebberguested .

Het is een ware unplugged-beleving, alleen dan zonder publiek. Ook al ben je geen fan, maar vind je de sound van hun lekker klinken, dan is deze cd een must-have. Ik was eerlijk gezegd een beetje huiverig voor de titel 'demos', want tja... hoe is de kwaliteit en hoe wordt het gebracht?
Geen zorgen, want de kwaliteit is subliem en de uitvoeringen zeer subtiel. Persoonlijk vind ik de songs van Nash en Stills (solo) het mooist met als favorieten Sleep song en Singing call.

Ik ben voorzichtig en geef een 4,5... Wat ik eigenlijk wel jammer vind is dat het niet minimaal een dubbelaar is geworden. Oké het is zeiken, maar 41 minuten lang orenstrelende muziek is zo voorbij. Nu ben ik de laatste weken wat verwend met de boxen van Nash, Crosby en de aankomende Young

avatar van Hans Brouwer
IntoMusic schreef:
Iedere cd speler heeft een repeat knop .

das waar.

avatar van harm1985
Leuk schijfje, maar niet heel bijzonder. Een CD met alleen demo's werkt niet voor mij. Het is zo'n schijfje dat je na een paar keer draaien in de kast zet, zoals de Just Roll Tape van Stills. Music is Love is wel interessant, maar de rest heb ik live akoestisch al beter gehoord, op bootlegs en en 4 way street bijvoorbeeld.

3 sterren voor de moeite. Kopen zal ik em niet, die vergissing heb ik al met de Just Roll Tape gemaakt. Geen replay value voor mij.