La Roux - La Roux (2009)

Pop / Electronic
Label: Polydor

1. In for the Kill (4:09)
  2. Tigerlily (3:25)
  3. Quicksand (3:05)
  4. Bulletproof (3:31)
  5. Colourless Colour (3:28)
  6. I'm Not Your Toy (3:18)
  7. Cover My Eyes
  8. As If by Magic (4:33)
  9. Fascination (3:41)
  10. Reflections Are Protections (4:21)
  11. Armour Love (5:53)
  12. Growing Pains (3:27)
  13. In for the Kill [Skream's Let's Get Ravey Remix] * (5:02)
  14. Finally My Saviour * (4:19)
  15. Bulletproof [Demo] * (3:26)
  16. Bulletproof [Tiborg Remix] * (3:29)
  17. Bulletproof [Zinc Remix] * (5:51)
  18. Bulletproof [Tepr TsunAimee Remix] * (5:35)
avatar van Collaborator
leuk als je van de early 80's depeche mode houd. Ik vind het in ieder geval geweldig de stem is ook uniek, vooral live hoor je hoe subtiel ze er mee om kan gaan.

Inderdaad knap hoe ze subtiel over een bandje heen zingt. (op de afgelopen Lowlands dan)

LoveStoned
Dazzled Kid schreef:

Is de stem van haar vader

Als 't 'n grap is, vind ik 'm niet grappig.

avatar van NewYorkCityLight
Ik krijg een déjà lu.

avatar van sergifornia
diesel64 schreef:
Eigenlijk vind ik dit best nog wel een goed album. Leuke muziek, degelijke composities en lekker dansbaar.

Vooral "In for the Kill", "Tigerlily", "Quicksand", "Bulletproof", "Colourless Colour" en "I'm Not Your Toy" zijn gewoonweg goeie nummers.

Eigenlijk heb ik maar één probleem met dit album (en iemand die mijn post aandachtig las, kon het al gemerkt hebben): de tracklist. De nummers die ik zonet genoemd heb zijn immers gewoon de eerste zes. De tweede helft van het album komt naar mijn idee nergens in de buurt van de eerste. Niet op musicaal vlak, niet op vlak van de lyrics. Zo wordt bijvoorbeeld het constant irritant rijmen op "-ions" in twee opeenvolgende nummers ("Fascination" en "Reflections Are Protections") na een tijdje ver-schrik-ke-lijk irritant.

Volgens mij had een andere volgorde van de tracks beter geweest en dan hadden de minpunten, die nu allemaal op het einde samengepakt zitten, wat minder hard opgevallen. Als dit een LP was, zou ik hem zelden of nooit omdraaien en ook nu betrap ik me er regelmatig op dat ik enkel de eerste helft van de CD speel.

Daarom heb ik besloten dit album in 2 stukken te beoordelen:

* Eerste helft: 2.5 / 2.5
* Tweede helft: 1 / 2.5

Totaal: 3.5*

En ohja, ik heb La Roux live gezien, en ik kan jullie verzekeren dat ze wel degelijk een potje kan zingen.

hier sluit ik me dus helemaal bij aan. Het eerste deel bevat alle liedjes die ik al had voor het gehele album te luisteren. (''Bullelproof'', ''in For The Kill'', ''I'm not your toy'' en ''Quiksand''
Bij mijn favorieten zijn nu de nummers ''Tigerlilly'' en Colourless Colour bijgekomen. Het 2e deel is gewoon veel minder en met een betere verdeling had het waarschijnlijk niet zo eentonig geklonken.

avatar van NewYorkCityLight
Ben het er ook mee eens. De eerste 6 zijn zoveel beter dan de rest (en met uitzondering van het mooie Cover My Eyes dan wel voor mij ).
Dus eigenlijk de eerste 7 .

Kadafi
Collaborator schreef:

Dit klinkt als een mix van Depeche Mode en The Veronica's lol. Ik was meteen enthausiast bij het horen van de stem en aanstekelijke deuntjes. Vooral 'In For The Kill' is heel leuk.

De gameboygeluidjes doen me weer denken aan The Human League - Don't you want me.

Ik begin voorlopig op 3* voor In For The Kill en Bulletproof.

Heerlijk album. Heb eigenlijk geen problemen met de 2e helft van het album. As if by magic was mijn favoriete 2009-nummer.
Niet elk nummer vind ik even sterk, maar het in geheel vind ik erg sterk. Wacht nu al op de opvolger

avatar van sergifornia
Het is bij mij toch ook wel gegroeid, Cover My Eyes, As if by Magic en Reflections Are Protections kan ik nu ook zeer waarderen. Echt een goede plaat

avatar van xMilennx
Whaa, ik ben toch echt in de wolken met deze cd hoor!

Bulletproof is natuurlijk het bekendste nummer, dat had ik al eerder gehoord van mijn broer. Hij heeft mij vorige maand nog wat andere La Roux-dingen laten horen en toen had ik echt een nieuwe 'muzikale interesse' gevonden!

Het is vooral Elly Jacksons stijl die mij eerst echt aansprak, da's toch wel een jonge vrouw met personality hé! Daarbij kwam dan haar handelsmerk, haar hoge stem.
(Stiekem een voorbeeld voor mij, want ik heb zelf een nogal hoge stem en was daar tot voordien niet echt tevreden mee!)

Ik heb dus de cd in huis gehaald en heb ontdekt dat La Roux eigenlijk toch nog net iets anders is dan ik dacht. Bulletproof is eigenlijk wat anders dan de andere nummers, zo lijkt het voor mij toch. Ik heb ontdekt dat Elly ook lage dingen ontzettend mooi kan zingen. En eigenlijk houd ik nog altijd het meeste van lagere zang.
Verder is de muziek bijna altijd heel vrolijk, de teksten best wel mooi en eigenlijk vaak minder vrolijk als het op het eerste gehoor klinkt.

Ik durf mijzelf zeker een fan noemen en vooral As If By Magic vind ik een wondermooi nummer!

avatar van xMilennx
Hm, nu moet ik toch even een update geven van mijn mening: na het album tien keer beluisterd te hebben, vind ik het nog altijd goed, maar beginnen sommige nummers toch wat te vervelen... Terwijl er op andere van mijn 'favoriete albums' nummers staan die ik volgens mij over 10 jaar nog niet beugehoord ben.
Ik ben nog steeds een fan, maar mijn vijf sterren verander ik toch naar een -nog steeds hoge- score van 4.
Ben benieuwd naar het nieuwe werk van La Roux, gaat naar het schijnt wel iets helemaal anders zijn...

avatar van Pittaman
Ik vind deze toch ook heel sterk. Super plezante nummers en zeer aangenaam om naar te luisteren, zowel in de auto om eens luid te zetten, als met de koptelefoon op.

Er zitten een aantal mooie details in de nummers die ze het echt wel waard maken. Algemeen mooie teksten, goede muziek, sterke stem, ... kan alleen maar goedgekeurd worden