La Roux - La Roux (2009)

Pop / Electronic
Label: Polydor

1. In for the Kill (4:09)
  2. Tigerlily (3:25)
  3. Quicksand (3:05)
  4. Bulletproof (3:31)
  5. Colourless Colour (3:28)
  6. I'm Not Your Toy (3:18)
  7. Cover My Eyes
  8. As If by Magic (4:33)
  9. Fascination (3:41)
  10. Reflections Are Protections (4:21)
  11. Armour Love (5:53)
  12. Growing Pains (3:27)
  13. In for the Kill [Skream's Let's Get Ravey Remix] * (5:02)
  14. Finally My Saviour * (4:19)
  15. Bulletproof [Demo] * (3:26)
  16. Bulletproof [Tiborg Remix] * (3:29)
  17. Bulletproof [Zinc Remix] * (5:51)
  18. Bulletproof [Tepr TsunAimee Remix] * (5:35)
Ok al ken ik de helft al, ik ga hem zeker kopen

avatar van Justinx
In for the Kill blijft echt een geweldig nummer. Ik heb de EP beluisterd, maar de liedjes waren lang niet zo goed als eerder genoemd nummer. Toch ga ik hier binnenkort achteraan!

avatar van Zwammer
Hier kijk ik best wel naar uit!

Single Quicksand vond ik één van de betere nummers van 2008 en ook de derde single Bulletproof vind ik geweldig. In For The Kill luistert natuurlijk ook lekker weg, al vind ik de dubstep remix van Skream toch wat beter.
Verder klinken de al gelekte tracks I'm Not Your Toy, Fascination en Reflections Are Protections ook zeker niet verkeerd. Gewoon lekkere popsongs met uitstekende producties, daar houd ik van

Zwammer schreef:

Gewoon lekkere popsongs met uitstekende producties, daar houd ik van

Same here

avatar van MusicFreak
In For The Kill is wel een irritant nummer, Bulletproof vind ik een stuk beter.

Een van de meest gehypete albums van het jaar stelt verre van teleur!
Erg goed album met lekkere synth-hooks erin! Elk nummer is goed! ook de rustigere nummer (Colourless Color, As If By Magic, het prachtige Cover My Eyes en Armour Love) zijn erg mooi!
Geen enkel nummer is slecht! Ik ga hem morgen halen!

tuktak
ohh wat is ze eigenlijk lelijk

wel erg catchy en cheesy allemaal, erg leuk voor even dus.

en die skream remix is erg dik (dik is het goede woord) trouwens, zo ken ik skream amper zo zonder wobbles.

avatar van Manuel
tuktak schreef:
ohh wat is ze eigenlijk lelijk .

Inderdaad, check die video van Bulletproof even, ze ziet er op de cover een stuk beter uit..

Klinkt toch best aardig, gezien ik niet in het genre zit..

avatar van Zwammer
Jongens, het gaat toch om de muziek ?

avatar van Manuel
Daarom geef ik ook geen cijfer

Maar toch, bij een clip gaat er ook om hoe alles eruit ziet?

tuktak
daarom kan je nog wel iets vinden van degene die de muziek voortbrengt. over hoesjes wordt ook vaak gesproken bij albums, en hoesjes maken bij mijn weten nog minder muziek dan een zangeres.

avatar van gherdt
Heb hier bar weinig aan kunnen ontdekken. Een nogal schelle stem die vlug gaat irriteren en fantasie- en dynamiekloze en behoorlijke lompe deuntjes die het niveau draaiorgel maar zelden ontstijgen. Beklijft niet en gaat dat ook niet doen.

gherdt schreef:

Het is gewoon clippen ofzo van de stem, replaygain van -12-5! het klinkt nergens meer naar, dynamiekloos zoals je zegt. Jammer omdat er veel meer in had gezeten, maar hier kan ik niet lang naar luisteren.

Heb je wel de originele cd/lp beluisterd?

avatar van MusicFreak
Prachtig, die cover. Mooie kuif.
Dat is niet helaas wat ik van de muziek kan zeggen. Het pakt me totaal niet en werkt al snel irriterend.

Ik vind het maar mwah.
Tigerlily, In For The Kill & Bulletproof vind ik geweldig, maar de rest pakt me totaal niet. Ik ga het zeker nog vaker beluisteren, maar voor nu; *2,5

avatar van Shinobi
1,5
Op het eerste gehoord klinkt het wel oké, maar ik denk dat dit een groeiplaat is. Dus tijd om 'm meer te gaan beluisteren.
Bulletproof blijft toch wel de beste track.

Voor nu 3, 0 sterren.

avatar van CD-Recensies
La Roux of het meisje met het rode haar

In Engeland blijven ze maar bezig met het lanceren van nieuw vrouwelijk talent. Nu is het de beurt aan La Roux met een gelijknamige CD.

"In de perfect gearrangeerde synthpop geeft behalve een drumcomputer vooral een hevig bonzend hart het ritme aan: met haar hoge, wat bevreemdende stem zingt Jackson liedjes over verlangen en/of hartenpijn". (Bron: Humo)

La Roux is een Londens elektropop bandje rondom de zingende en synthesizerspelende piepjonge en roodharige Elly Jackson (21). Voornamelijk achter de schermen is er nog een grote rol weggelegd voor co-schrijver en producer Ben Langmaid. In 2006 werden beide aan elkaar voorgesteld door een wederzijdse vriend en vervolgens zijn ze aan de slag gegaan. Na hun eerste single Quicksand in december 2008 werd al snel een platencontract bij Polydor getekend met een debuutalbum als gevolg.

In alle recensies wordt steeds maar weer de nadruk gelegd op de invloeden uit de jaren-80, zoals Yazzoo, Human League, Heaven 17 en vooral the Eurythmics. Maar eigenlijk leiden deze vergelijkingen alleen maar af. Het is veel fijner om onbevangen te luisteren en zelf te ontdekken dat de stem uit Thriller in het nummer Tigerlily ‘verstopt’ zit.

Het grote succes van La Roux in Engeland blijkt uit de hoge chart-noteringen van de singles en het album en haar concertserie in het najaar bleek in 5 minuten te zijn uitverkocht. Reeds 500.000 albums gingen al over de toonbank en dat is in deze tijd van (illegaal) downloaden een enorm aantal. Nederland kan nu ook met haar kennismaken op onder andere Lowlands waar zij vrijdagmiddag haar opwachting zal maken. Elly’s aandacht voor bijzondere haarcoupes (kuif), make-up en eigengemaakte kleding zal er voor zorgen dat er ook wat te zien is al levert het niet de grootste schoonheid op.

Persoonlijk luister ik erg graag naar een beperkt aantal nummers. Zo zijn het de singles met vooral In For The Kill (…I do it for the thrill) en de ballad Almost Love die ik graag hoor langskomen in de afspeellijsten op mijn iPod. Een heel album vol is echter iets teveel van het goede.

tekst overgenomen van mijn weblog: cd-recensies.nieuwslog.nl

avatar van barrett
Klinkt alvast zeker niet slecht.... ga deze zeker nog heelwat opleggen...

avatar van Darkzone
1,5
In Engeland mateloos populair, dus ik dacht vandeweek: dit wil ik wel horen. Zeker omdat ik opgegroeid ben met 80s muziek.

En toen bleef het lang stil.
Wat een vervelende neppe muziek. En dat is nog nieteens het ergste. Dat is die inspiratieloze, verkeerde (past totaal niet bij de muziek) stem en manier van zingen van de zangeres. Totaal, maar dan ook totaal geen power, overtuiging of kracht. Saai gewoon.

Gewoon negeren en vergeten dit.

Harco
Bulletproof is toch wel een leuk plaatje.

Darkzone schreef:

En toen bleef het lang stil.

Gewoon negeren en vergeten dit.

Deze plaat vind ik zeker niet mis, tuurlijk je moet het ook in zijn context zien. Het ligt duidelijk meer in de trend van MGMT en Empire of the Sun ipv Eurythmics en co. Deze band is catchy maar kan daarom nog niet zo virtuoos met de stem.

avatar van pascal83
Ik hoor ook liever La Roux gemixt door Skream.

avatar van realmadrid23
Manuel schreef:

Klinkt toch best aardig, gezien ik niet in het genre zit..

ze is echt lelijk idd.

Zwammer schreef:
Jongens, het gaat toch om de muziek ?

avatar van Braam502
In for the kill is echt zo'n nummer dat je de rest van de dag niet meer uit je hoofd krijgt.

De rest van de cd bestaat uit een zelfde soort muziek.
Na een nummer of drie wordt ik helemaal gek van die stem. Ik heb de cd op mijn mp3 speler staan op de jukebox mode. Af en toe een nummer van la roux is meer dan genoeg.......

avatar van indie-nerd
Het begint ijzersterk, maar na verloop van tijd verslapt mijn aandacht wat...maarja het is ook pas de eerste luisterbeurt. 3,5*

Berichten over Lowlands verplaatst naar La Roux

avatar van barrett
Moet mij toch bij de vorige aansluiten, live kan ze idd dit niet brengen...

avatar van Braam502
Rectificatie van mijn vorige bericht.

Heb het album nog eens aan een grondige luisterbeurt onderworpen. Als je even door die stem heen bijt ontdek je eigenlijke goede synthesizerpop. Was toch iets te snel met mijn oordeel...