La Roux - La Roux (2009)

Pop / Electronic
Label: Polydor

1. In for the Kill (4:09)
  2. Tigerlily (3:25)
  3. Quicksand (3:05)
  4. Bulletproof (3:31)
  5. Colourless Colour (3:28)
  6. I'm Not Your Toy (3:18)
  7. Cover My Eyes
  8. As If by Magic (4:33)
  9. Fascination (3:41)
  10. Reflections Are Protections (4:21)
  11. Armour Love (5:53)
  12. Growing Pains (3:27)
  13. In for the Kill [Skream's Let's Get Ravey Remix] * (5:02)
  14. Finally My Saviour * (4:19)
  15. Bulletproof [Demo] * (3:26)
  16. Bulletproof [Tiborg Remix] * (3:29)
  17. Bulletproof [Zinc Remix] * (5:51)
  18. Bulletproof [Tepr TsunAimee Remix] * (5:35)
barrett schreef:
Moet mij toch bij de vorige aansluiten, live kan ze idd dit niet brengen...

Dat had ik ook. Maar toen dacht ik: 'nou, dan luister ik het toch lekker op CD?'. Ik heb daar eigenlijk nooit zo'n problemen mee. Sinds ik weet dat ze live belabberd zingt is mijn smaak over haar album niet verandert. Ik kan nog steeds genieten van 'Quicksand' en 'Bulletproof'.

BSound
Tot nu mijn nummer 1 van 2009: Bulletproof (toont wel aan wat een slecht muziek jaar dit is )

avatar van Johanv4434
Wat hier van te denken? Bulletproof vind ik een heel leuk nummer, maar de hele plaat kan nooit mijn aandacht houden. Benieuwd of deze in de toekomst nog veel in mijn cd-speler belandt.

avatar van stoepkrijt
Tja, die stem he... Klinkt nogal...uh, apart. Gelukkig voor mij kan ik haar stemgeluid wel waarderen. Voor een debuutalbum zeker niet verkeerd, maar tot nu toe kan ik nog geen duidelijk eigen stijl ontdekken. Allemaal op zich staande nummers op een schijfje gegooit. Neemt niet weg dat t best aardige muziek is.

avatar van Urbanoetang
1,5
Wat een vervelende neppe muziek. En dat is nog nieteens het ergste. Dat is die inspiratieloze, verkeerde (past totaal niet bij de muziek) stem en manier van zingen van de zangeres. Totaal, maar dan ook totaal geen power, overtuiging of kracht. Saai gewoon.

Amen.

Wie een album verwacht in de stijl van Bulletproof is eraan voor de moeite vrees ik. De andere songs kunnen in de verste verte niet tippen aan Bulletproof en dat is te merken met een saai en eentonig album. Kan beschouwd worden als een ééndagsvliegje. Slechts 2/5!

avatar van kroketje
Een absoluut lekker album. Heb er afgelopen zomer op pukkelpop gehoord en was zeker één van de betere optredens daar!

Dit album heb ik de afgelopen tijd al meerdere keren gedraaid en luistert heerlijk weg. Super stemgeluid, wat mij betreft.

Natuurlijk is Bulletproof de knaller van deze plaat, toch komen 'In for the kill' en 'Quicksand' ook in de buurt. Helaas verliest het album wat kracht tegen het einde.

het is een album dat je niet achter elkaar moet luisteren, maar om hem op je ipod te zetten in de shuffle stand word ik telkens weer blij als ik la roux voorbij hoor komen!
bulletproof, fascination, colourless colour en natuurlijk in for the kill zijn favoriet!

avatar van Orange
Geweldige cd en ook live een aanrader (ze kan wél zingen)!

Hoe geweldig goed ik Bulletproof ook vind, het album stelt toch enigzins teleur met veel te oppervlakkige popdeuntjes, die na enkele luisterbeurten al aan vervanging toe zijn.

avatar van Svennheiser
I'm not your toy is naar mijn idee wel de beste track van haar cd.
In for the kill en tigerlilly zijn ook heerlijk.
Ik raak verslaaft aan haar deuntjes.

BSound schreef:
(toont wel aan wat een slecht muziek jaar dit is )

Neen, 2008 was gewoon een geweldig jaar. Maar dat maakt 2009 niet perse slecht. La Roux is ook mijn favoriet van dit jaar. En dat terwijl ik het maar een 3,5 geef Dat is trouwens ook om dat ik de nummers één voor één een vier waard vind, maar ze achter elkaar niet kan beluisteren. Omdat je dan gewoon keyboard-ziek wordt.

LoveStoned
In "Tigerlily" komt trouwens een enge mannenstem voor, die me sterk laat denken aan "Thriller" van Michael Jackson.

avatar van VanDeGriend
Bericht verwijderd

Ah leuk, deze is ook eindelijk uit Ben wel benieuwd maar ik verwacht er niet veel van. Ik denk dat het allemaal wel wat op elkaar lijkt. Maar wie weet..

avatar van Mjuman
Nu drie weken in huis, meermalen gedraaid, maar dit is echt niet mijn ding; de synthipop fietst er nog wel in, maar die stem - de klank ervan gaat zo enorm tegenstaan: veel te vlak, geen enkele emotie of diepgang.

Vind ik andere debutantes van dit jaar uit de UK, Little Boots en Florence and the Machine - om er twee te noemen - meer in huis hebben. Ook ook van de concurrentie bij Mercury Award van dit jaar (o.m. Glasvegas, Horrors) sla ik een aantal hoger aan, Bat for Lashes m.n.

LoveStoned schreef:

Is de stem van haar vader

madonnagirl3
Heb hem 1 x gedraaid, zeker zeer orginiele sound. Allemaal liggen ze wel lekker in gehoor, alleen het lijkt allemaal iet wat te veel op me kaar, heb het ook pas 1 x geluisterd dus het kan zo zijn dat ik er misschien toch nog beter gaat klinken.
Ik vind zeker prima plaat om naar te luisteren.

avatar van barrett
Deze plaat toch verlaagd tot een 3 omdat deze plaat gewoon simpel weg te weinig variëert de nodige hits staan er zeker op en de sound staat mij aan. Jammer alleen dat deze plaat mij niet van begin tot einde kan blijven boeien...

Niet overtuigend album, de bekende plaatjes zijn leuk maar meer ook niet.

Ik heb het album aangeschaft, maar ze weten me er niet mee te overtuigen. Colourless Colour is wel een mooi nummer vind ik zelf, de bekende & Tigerlily vind ik ook nog steeds leuk, maar de rest is het gewoon niet. Het pakt me niet, ik vind het allemaal eigenlijk vullers. Ik blijf bij 2,5 *

avatar van NewYorkCityLight
I'm Not Your Toy vind ik eigenlijk leuker dan Bulletproof.

De hoes is wel een beetje erg over-geretoucheerd.

Dazzled Kid schreef:

Is de stem van haar vader

Als 't een grap is, snap ik 'm niet. Als 't geen grap is... SERIEUS?

avatar van tom-r
Leunt alleen op bulletproof en in for the kill. Voor de rest echt crap...

avatar van jeewee*
Hmm... op de een of andere vreemde manier krijgt deze muziek mij te pakken. Waar ik normaal nooit - ik herhaal: nooit - er ook maar aan zou denken om hier twee seconden van te luisteren, heeft deze schattige maar scherpe stem toch een gek effect op mij.
Ik snap er niks van, maar ik vind deze muziek gewoon leuk. Hoogstaand is het zeker niet, hier en daar zelfs slecht, maar leuk blijft het. Lekker catchy, simpel... Ja zo af en toe zou ik dit wel kunnen draaien. Het heeft wat te maken met Rock Werchter: deze naam stond als een van de eersten op de lijst. Benieuwd als ik was keek ik even op Youtube. Daarna cdtje geleend van bieb. En bam! Verkocht.
Ik sta verbaasd van mezelf. Neem maar een kijkje in mijn top 10, dan zul je zien dat dit absoluut afwijkt van mijn reguliere pad. Nou, toch leuk om iets nieuws te proeven in een gebied waarvan ik dacht nooit iets leuks tegen te komen.

Eigenlijk vind ik dit best nog wel een goed album. Leuke muziek, degelijke composities en lekker dansbaar.

Vooral "In for the Kill", "Tigerlily", "Quicksand", "Bulletproof", "Colourless Colour" en "I'm Not Your Toy" zijn gewoonweg goeie nummers.

Eigenlijk heb ik maar één probleem met dit album (en iemand die mijn post aandachtig las, kon het al gemerkt hebben): de tracklist. De nummers die ik zonet genoemd heb zijn immers gewoon de eerste zes. De tweede helft van het album komt naar mijn idee nergens in de buurt van de eerste. Niet op musicaal vlak, niet op vlak van de lyrics. Zo wordt bijvoorbeeld het constant irritant rijmen op "-ions" in twee opeenvolgende nummers ("Fascination" en "Reflections Are Protections") na een tijdje ver-schrik-ke-lijk irritant.

Volgens mij had een andere volgorde van de tracks beter geweest en dan hadden de minpunten, die nu allemaal op het einde samengepakt zitten, wat minder hard opgevallen. Als dit een LP was, zou ik hem zelden of nooit omdraaien en ook nu betrap ik me er regelmatig op dat ik enkel de eerste helft van de CD speel.

Daarom heb ik besloten dit album in 2 stukken te beoordelen:

* Eerste helft: 2.5 / 2.5
* Tweede helft: 1 / 2.5

Totaal: 3.5*

En ohja, ik heb La Roux live gezien, en ik kan jullie verzekeren dat ze wel degelijk een potje kan zingen.

jeewee* schreef:

Ik kijk naar je top 10 en ik zie daar inderdaad heel wat geweldige muziek tussen staan (waar ik ook naar luister), maar qua stijl inderdaad min of meer gerelateerd aan mekaar. Daarom vind ik het ook geweldig dat je dit album zo kan appreciëren en dat je het een eerlijke kans hebt gegeven. Verbreding kan enkel maar leiden tot verrijking.

Een vriend van me luisterde vroeger enkel maar naar de Bob Dylans, AC/DCs en Radioheads van deze wereld. Een paar jaar (en heel wat uren op studentenkamers van mezelf en andere elektrojunkies) later is de elektronische muziek zwaar doorgedrongen in zijn last.fm, zonder zijn oude gevestigde waarden echt weg te dringen.

De tijden van haat tussen verschillende genres liggen lang achter ons. Als je nog tips wil inzake dit soort lichte elektro, zelfs van wat hoger niveau als La Roux, je geeft maar een seintje.

avatar van NewYorkCityLight
Toch een lekker CD'tje. De eerste helft is wel een stuk interessanter dan de tweede helft.

Quicksand springt er voor mij echt uit.

avatar van Emile93
Vreselijke tegenvaller: alleen Bulletproof en I'm not your toy vallen nog wel mee. De rest vind ik vreselijk!

avatar van gherdt
Toch wel erg vet die hitjes! Zal de rest ook nog eens beluisteren en eventueel mijn nogal lage score ietsje bijstellen. Deze nieuwe inspiratie kwam tot mij door beluistering van het erg leuke samenwerkingsverband met Major Lazer.