Porcupine Tree - The Incident (2009)

Label: Roadrunner

1. Occam's Razor (1:55)
  2. The Blind House (5:47)
  3. Great Expectations (1:26)
  4. Kneel and Disconnect (2:03)
  5. Drawing the Line (4:43)
  6. The Incident (5:20)
  7. Your Unpleasant Family (1:48)
  8. The Yellow Windows of the Evening Train (2:00)
  9. Time Flies (11:40)
  10. Degree Zero of Liberty (1:45)
  11. Octane Twisted (5:03)
  12. The Séance (2:39)
  13. Circle of Manias (2:18)
  14. I Drive the Hearse (6:41)
  15. Flicker (3:42)
  16. Bonnie the Cat (5:45)
  17. Black Dahlia (3:40)
  18. Remember Me Lover (7:28)
avatar van Tijmennn309
Richard-x schreef:

En we zien nog niets..

De dag is nog lang........

Op het PT forum weten ze het ook niet, en bij roadrunner staat ook geen info, afwachten maar.

avatar van charlezzz
half puntje erbij. staan toch wel de nodige erg sterke nummers op en ook de vier bonustracks zijn erg mooi. ze neigen wat richting stupid dream / lightbulb sun en doen soms aan america denken. hier had ik graag de drums van maitland bij gehoord ipv die van harrison, maar dat terzijde.

benieuwd wanneer ze meer informatie gaan geven over de waanzinnige mooie special editions

avatar van THEMARSVOLTA
Het is dus weer wat dromeriger? Zitten er nog een paar echt harder stukken op?

Richard-x
Ik blijf staan bij mijn score.

Flicker is goed!

Schei toch uit.

Schei toch uit.

Wat is er loos?

Niks

Wel zou je misschien de tracktijden kunnen vertellen van disc 2

Niks

Wel zou je misschien de tracktijden kunnen vertellen van disc 2

The Incident (album) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org en scrollen naar onder maar!

avatar van THEMARSVOLTA
What:? 20 minuten maar voor disc 2, had makkelijk allemaal op 1 CDtje geplaatst kunnen worden.

avatar van jellylips
THEMARSVOLTA schreef:

Dat is 'to stress their independence from the 55-minute song cycle 'The Incident'', volgens SW.

avatar van THEMARSVOLTA
Had ik gelezen, alsnog vindt ik het vreemd om dan dan maar een 2de disc met maar 20 min erbij te plaatsen met maar 20 min als er 80 max opkunnen, had wel verwacht dat de 2de disc minstens 40 min duurde.
Ik heb ook minder snel de neiging om een disc met dit aantal minuten in mijn blu-ray te gooien. Dit is gewoon niet waard om het een dubbel cd te noemen.

jellylips schreef:

dat klopt inderdaad. zie de 2e cd als een soort van bonus ep.

nijme255@adsl
Aardig bedoeld die preview op MySpace maar ik kan er nog niets mee. Alles wat de muziek van Steven Wilson c.s. zo bekoorlijk maakt komt voorbij maar bij mij vallen de puzzelstukjes nog niet in elkaar. En die link naar RoadRunner werkt bij mij niet. Nog even geduld derhalve.

Luister hier naar Time Flies (Edit 5:25) :

[moderator knip]

Dit is gewoon een vervolg op Trains zou je bijna denken, ongeveer hetzelfde geluid

avatar van Bluebird
Lekker nummer! Doet wat (behoorlijk zelfs) denken aan ''Dogs'' van Floyd. Dit is weer PT ten voeten uit!

Wat een mooi lied

ik geloof niet dat musicmeter nou bedoeld is als downloadplatform.

Als er nog een nummer lekt, zal ik hem uiteraard weer aan de fans laten horen hier. Een echte PT-fan koopt ook alles origineel, dus dit is leuk als opwarmertje

Je kiest er tenslotte zelf voor om het te luisteren, ja of nee.

In mijn ogen bereikt de grens pas als ik hier het hele album in een .Rar file neer ga plempen.

Richard-x schreef:

Je kiest er tenslotte zelf voor om het te luisteren, ja of nee.

als ik het goed begrijp mag ik dan bij een diefstal wel twee gevulde koeken jatten, maar niet het hele pak.

charlezzz schreef:

Als je 2 koeken van mij ''jat'', moet je er wel weer 2 teruggeven.

In mijn geval doe ik hetzelfde.

avatar van vigil
tja dat is ook een manier van denken....

Maar eehh hoe kwam je halverwege juli al aan deze plaat?

avatar van THEMARSVOLTA
Misschien is ie recensist, journalist...

avatar van vigil
THEMARSVOLTA schreef:
Misschien is ie recensist, journalist...

Toen waren er echt nog geen promo's beschikbaar.

overigens zou een goede en integere journalist niet download links van zijn eerder verkregen promo op het net zetten, laat staan er zo mee te koop lopen

vigil schreef:

Toen waren er echt nog geen promo's beschikbaar.

Dit is toevallig een nummer dat gelekt is via een ander PT-Forum. Ook op Last.FM heb ik die linkjes voorbij zien komen. Dat is min of meer de redenen waarom ik hem hier ook deel. Ik zie deze versie van Time Flies ook maar als promo-materiaal omdat het origineel anders is als deze versie.

Wat ik uiteraard niet doe is The Incident is z'n geheel op internet uploaden.
Daar ben ik me wel van bewust dat het strafbaar is off course.

Trouwens,
Ik vind het best vreemd dat dit album überhaupt nog niet gelekt is op het I-net, zie namelijk dat opvallend veel mensen het al hebben op Last.FM

ik geloof niet dat musicmeter nou bedoeld is als downloadplatform.

Inderdaad, het posten van downloadlinks is niet toegestaan op Musicmeter. Staat duidelijk in de regels.

Heb de links hierboven dan ook weggehaald.

avatar van Tha)Sven
Waarom maken ze zulke prachtige LE's niet voor vinyl ?

avatar van THEMARSVOLTA
Wel vreemd inderdaad dat er geen vinyl van komt, hij vertelde zelf nog in het interview hoe fantastisch ie het vond om een vinyl te kopen en alles wat erin zit rustig te gaan bekijken.

avatar van Kasperbert
Op youtube staat Time Flies eindelijk. Klinkt toch wel erg veelbelovend.

nicoot
"Pre-Order now and you will receive the entire album digitally one full day prior to street date on September 14th."

Beuh, Steven Wilson zegt zelf in bijna elk interview hoe leuk hij het vindt om een cd met doosje en boekje vast te hebben ipv digitale versies of gedownloade stuff...

Ik wacht ook wel tot 14 september op een special edition 2CD set met boekje, artwork en al (in de Fnac!). Voor PT heb ik dit zeker over!