Marianne Faithfull - Broken English (1979)

Label: Island

1. Broken English (4:36)
  2. Witches' Song (4:46)
  3. Brain Drain (4:15)
  4. Guilt (5:10)
  5. The Ballad of Lucy Jordan (4:07)
  6. What's the Hurry (3:05)
  7. Working Class Hero (4:41)
  8. Why'd Ya Do It (6:48)
  9. Broken English [Original Mix] * (4:42)
  10. Witches' Song [Original Mix] * (5:00)
  11. Brain Drain [Original Mix] * (4:10)
  12. Guilt [Original Mix] * (5:05)
  13. The Ballad of Lucy Jordan [Original Mix] * (4:16)
  14. What's the Hurry [Original Mix] * (3:17)
  15. Working Class Hero [Original Mix] * (4:41)
  16. Why'd Ya Do It [Original Mix] * (8:42)
  17. Sister Morphine [12" Version] * (6:04)
  18. Broken English [7" Single Version] * (3:08)
  19. Broken English [7" Remix Version] * (3:00)
  20. Broken English [Long Version] * (5:47)
  21. Why'd Ya Do It [12" Remix Version] * (6:35)
avatar van musicfriek
Dat dit album zo onbekend is hier, ongelooflijk eigenlijk. Zit er nu weer eens naar te luisteren en dit is toch echt wel een classic moet ik zeggen. Ook voor folkliefhebbers is dit wel een must. Haar stem past daar wel tussen, een love it or hate it-stem

Net de video van Ballad of Lucy Jordan toegevoegd en man, man, man, wat een plaat blijft dat toch!

zojuist dit album beluistert, en moet toegeven dat dit album prima in orde is, niet alle songs zijn even goed, zoals het belabberde "What's The Hurry" en de titelsong van het album. Gewaagd nummer qua lyrics is toch wel het mooie "Why D'Ya Do It. Mooiste nummer in mijn ogen van het album is toch wel "Guilt.