Pere Ubu - The Modern Dance (1978)

Label: Blank

1. Non-Alignment Pact (3:18)
  2. The Modern Dance (3:28)
  3. Laughing (4:35)
  4. Street Waves (3:04)
  5. Chinese Radiation (3:27)
  6. Life Stinks (1:52)
  7. Real World (3:59)
  8. Over My Head (3:48)
  9. Sentimental Journey (6:05)
  10. Humor Me (2:44)
avatar van Chameleon Day
Ataloona schreef:
Deze band ken ik nog niet.
Waar kan ik mee rekening houden?(Hoe is dit?)

Zie mijn bericht van 16 april 2008 hierboven.

Oké thnx. Ben benieuwd.

En ook meteen het bericht van Paalhaas.

Eerst lezen, dan posten. Mensen schrijven hier niet voor niets die berichten....

avatar van Ataloona
Soms lees je weleens ergens over heen

avatar van Paap_Floyd
Ja, over dat bericht van Paalhaas lees je al gauw heen inderdaad..

avatar van Ataloona
Die was alleen een beetje lang. En als je weinig tijd hebt...

Als je weinig tijd hebt? Ik zie deze vraag van jou (deze band ken ik nog niet? hoe klinkt het?) bijna dagelijks langskomen. Volgens mij ben je gewoon te lui om te lezen.

Mensen doen moeite op dat soort berichten, beetje jammer dat je ze gewoon negeert.

avatar van perrospicados
Echt een beetje jeugdsentiment de heer Thomas. Heb hem begin jaren 80 gezien in de Melkweg en (ik geloof) in 2007 in Den Bosch. Dezelfde energie en rariteitenkabinet. Alleen.....gaat het wel goed onze David? De hoeveelheid bier die tijdens (en na) de show door hem werd geconsumeerd was meer dan de door postbus 51 aanbevolen hoeveelheid. Nou mag David een feestje geven, graag zelfs maar laten we zeggen dat ie er in de loop der jaren niet magerder op is geworden en de oogopslag niet scherper. Maar goed, het was wel weer leuk dat ie na afloop t-shirts ging verkopen. Gezellig

avatar van Leeds
Die hoes ken ik al heel lang. Toen opalief me dikwijls meenam naar de platenzaak zag ik deze lange tijd op de toonbank staan. Door de jaren heen volledig vergeten tot voor kort. Nu ik me wat verdiep in het jaar 1978 kwam ik deze plots weer tegen. Met enige nieuwsgierigheid gaan opzoeken en nu voor de aller eerste keer beluisterd. Experimenteler dan andere Post Punk groepen uit die tijd. Ik weet begod niet wat ik er van moet denken. Vreemd in ieder geval wel. Toch nog een paar keer beluisteren.

avatar van fatima
Dit album is overigens het debuut van Ubu (op het Datapanik - minialbum na dan), niet Dub housing.

fatima schreef:

Is bekend, maar op de site worden albums uit hetzelfde jaar gewoon alfabetisch gerangschikt, vandaar dat Dub Housing bovenaan staat.

avatar van musicfriek
Volgens mij als je ze op volgorde van releasedata zet, dan staan ze wel goed. Maar van beide op de site dus niet bekend.

k.grubs
De band Rocket from the tombs is de voorganger van Pere Ubu, waarin gitarist Peter Laughner een duidelijk geluid laat horen. Op dit debuut staan nog enkele nummers van zijn hand. Hij leeft al niet meer als het album uitkomt. Op 390 Degrees Of Simulated Stereo speelt hij nog enkel nummers mee.
In 2004 is een verzamelaar van Rocket From The Tombs uitgekomen, met onder andere oerversies van enkele Pere Ubu-nummers.

Overigens speelde Pere Ubu in maart van dit jaar het gehele album nog thuis in Cleveland, te zien op youtube: Modern Dance

avatar van Paap_Floyd
12 mei a.s. wordt dit album in zijn geheel gespeeld in De Patronaat te Haarlem. 13 en 14 mei worden respectievelijk Brussel en Diksmuide (Bel) aangedaan.

Ich bin dabei (in Haarlem)

avatar van fatima
Echt waar? Waar is info daarover te vinden?

Want if so, ich auch...

avatar van fatima
Dat wordt een sentimental journey. Swell!!

avatar van korenbloem
Wanneer ik vrij ben en ik kan, kom ik ook even richting Haarlem, dit lijkt me wel wat. Wat denken jullie, zullen de kaartjes hardlopen?

Ps. Vandaag "Pere Ubu - The Modern" Dance gekocht.

korenbloem schreef:
Wat denken jullie, zullen de kaartjes hardlopen?

Nee, die blijven wel gewoon rustig liggen waar ze zijn.

avatar van korenbloem
fatima schreef:

Nee, die blijven wel gewoon rustig liggen waar ze zijn.

Paalhaas schreef:
Helemaal in Haarlem, en dan ook nog op mijn vaders verjaardag...
Haarlem is niet het einde van de wereld Teun Voor jou nog geen 1,5 uur met de trein

avatar van Cygnus
Paalhaas schreef:
Helemaal in Haarlem, en dan ook nog op mijn vaders verjaardag...

Dan gaan wij toch naar Dusseldorf, Teun?

k.grubs
Leuk familieuitje, staat genoteerd!

Cygnus schreef:

Dan gaan wij toch naar Dusseldorf, Teun?

Haha, da's nog 60 km verder weg, mij niet gezien. Misschien dat ik Haarlem dan toch maar aandoe. Maar misschien ook niet, heb die gezellige dikkerd al 2x gezien.

avatar van fatima
Kaarten zijn nu beschikbaar (20 euro). Ik denk toch dat er meer belangstelling is voor het optreden dan normaal bij ubu - vanwege de programma-inhoud - dus ik zou niet al te lang wachten...

avatar van fatima
Tot vanavond in Haarlem allemaal. Leuk om jullie weer eens te zien. Verslag volgt morgen.

k.grubs
De grote dikke man is een stuk minder dik en was gekleed als mijn opa vroeger. Ik dacht eerst dat ie het eerste kwartier niet zou halen en met zakflacon en al om zou vallen in het pubiek. Maar de oude baas viel niet om, hij kwam gewoon langzaam op gang. Bij de eerste klanken kwam er een grijns over mijn gezicht die er niet mee af wilde. De nummers waren van begin tot eind goed, de verbale intermezzo's werden steeds leuker.
'The annotated Modern Dance' was een overzicht van de eerste jaren Pere Ubu ('75 - '77) en het was verbazingwekkend: de nummers klonken als de originele nummers, met de vitaliteit van toen. Geweldige drummer die als een beest het tempo erin hield.
For the record: behalve de integrale Modern Dance speelden ze eerst krakers als Heart of Darkness en Final Solution, en als toegift een paar nummers van Dub Housing.

avatar van perrospicados
Wat? Is david bij de weight watchers??? Goed om te horen dat ie zich nog steeds geen ene reet aantrekt van wat in popmuziekland hoort als het gaat om modieuze presentatie
Was er graag bij geweest maar helaas, andere prio

avatar van wibro
Dit album van Pere Ubu vanavond voor het eerst beluisterd, maar is dit wel muziek Van een nummer zoals Sentimental Journey kan ik dit nu niet bepaald zeggen. Er wordt wat kapot gesmeten tijdens dat nummer of behoort het geluid van het kapotgooien van flessen en het opvegen van de scherven ook tot de muziek? En dit album wint zo maar met 5-0 van Bruce Springsteen in de album KO 1978. Het moet niet gekker worden.