Brother Ali - Us (2009)

Label: Rhymesayers

1. Brothers and Sisters (1:27)

met Chuck D. en Stokley Williams

7. Breakin' Dawn (4:38)
  8. The Travelers (5:17)
  9. Babygirl (4:32)
  10. 'Round Here (3:55)
  11. Bad Mufucker Pt. II (3:33)
  12. Best@it (4:42)

met Freeway en Joell Ortiz

13. Games (3:42)
  14. Slippin' Away (4:58)
  15. You Say (Puppy Love) (4:16)
  16. US (2:41)

met Stokley Williams

Relax
Vind dit album zelfs slechter dan Undisputed Truth.
Alle beats liggen op hetzelfde niveau.. en ze bevatten allemaal dezelfde emotie.

Brother Ali rapt zelf ook niet echt interessant naar mijn mening.

avatar van Modder-Eter
Ik zal hem later deze week binnen krijgen en dan even lekker een flac ripje maken voor m'n mp3 speler. Hij is nog steeds heel goedkoop te krijgen bij de fifthelement store!

avatar van thomzi50
MJ_DA_MAN schreef:
Ik ga hem overigens reviewen voor HHL, dus jullie hebben ook weer iets om naar uit te kijken.

Zeker. Maak er wat moois van Ik zal deze extra streng nakijken, want dit moet natuurlijk een pareltje worden.

avatar van MJ_DA_MAN
Als de helft weer niet wordt weggelaten.

Relax schreef:
Vind dit album zelfs slechter dan Undisputed Truth.

Brother Ali rapt zelf ook niet echt interessant naar mijn mening.

Aldus de man die vreemdgenoeg de laatste albums van Raekwon en Jay-Z wel erg goed vind. Die zijn mijn inziens toch een pak eentoniger dan dit album. Hier is voldoende variatie, BA rapt regelmatig op een andere manier (helaas niet met de autotune, als dat het hem is). En ook de beats zijn vaak totaal verschillend, Breakin' Dawn is totaal niet te vergelijken met Tight Rope en noem maar op verder.

Heb je de moeite genomen om het album te beluisteren en het een kans te geven? Ik weet namelijk dat je Brother Ali niks vindt.

Rhythm & Poetry schreef:
Dan moet je hem origineel hebben (als alleen het beste goed genoeg is). Ik ga Us zeker in huis halen.
Dat klopt idd, maar ik koop nooit blind iets.

avatar van Rhythm & Poetry
Dat snap ik natuurlijk wel.

Maak er trouwens geen 12 alinea's van, dan voelen de andere schrijvers zich weer te min op hhl.

Rhythm & Poetry schreef:

Ik ben nog steeds bezig met het album uit luisteren.
Ben nu bij Babygirl..

En zoals ik zei.. Ali rapt heletijd in dezelfde emotie, ookal is zijn stem gebruik steeds anders.
Uiteindelijk komt het erop neer dat er iets slecht/negatief is of dat er iets verbeterd moet worden.

Uiteindelijk komt dat mijn strot uit en zet ik al gauw liever een Jay-Z of een Raekwon aan.

De beats zijn wel beter dan ik verwacht had, maar het is niet bepaald mijn ding.

Relax schreef:

Ik ben nog steeds bezig met het album uit luisteren.
Ben nu bij Babygirl..

Raekwon rapt niet eens met emotie, dus dat vind ik een beetje vreemd.

Maar zoals een wijs man ooit zei: Aan smaak valt niet te twisten.

avatar van thomzi50
MJ_DA_MAN schreef:
Als de helft weer niet wordt weggelaten.

*hint*

Al het relevante zal erin komen

Modder-Eter schreef:

Raekwon rapt niet eens met emotie, dus dat vind ik een beetje vreemd.

Maar zoals een wijs man ooit zei: Aan smaak valt niet te twisten.

Emotie kwa lyrics... heletijd zeikerig... vind ik dan.

avatar van Kill_illuminati
Slippin Away is erg mooi alleen word een beetje verpest door de sterk aanwezige brommende bas. Met de kale producties heb ik niet zo veel.

Rene1979
Ik heb dit album geluisterd. Ik verwachtte dat dit het album van het jaar ging worden.. En dat wordt het naar mijn mening ook. Er zal wel een heel goed album uit moeten komen om dit te verslaan. Van de opmerking ik zet liever een Raekwon of jay-Z album op snap ik dan ook niks.. Het kan zijn dat Ali niet je ding is maar Jay-Z en Raekwon hun albums liggen qua kwaliteit en kwantiteit ver onder dit album. Ik ga nog niet stemmen maar dit wordt denk ik een 4.5 met uitloopmogelijkheden. Alle beats zijn meer dan prima en Ali rapt gewoon weer met erg veel overtuiging. Freeway en Ortiz zijn niet negatief vervelend op dit album maar worden wel gekilld door Ali.

avatar van Kill_illuminati
Rene1979 schreef:

Nee hoor Rae' album had meer nummers.

Rene1979 schreef:

Het is altijd leuk wanneer dat gebeurd, rappers die worden "gekilld".

avatar van MJ_DA_MAN
Ik zal hier (denk ik) niets meer plaatsen tot ik de plaat heb gehoord, maar één vraagje voor degenen die hem al hebben beluisterd: klinkt het meer als de EP uit dit jaar of tUT?

Kill_illuminati schreef:

Nee hoor Rae' album had meer nummers.

Ok nou ja kwantieteit dan

Maar dit album is gewoon geniaal Ant en Ali voelen elkaar prima aan op deze plaat!

@MJ: Dan toch de EP.

avatar van MJ_DA_MAN
Hm, op voorgevoel jammer, maar ik houd hoop op een dikke plaat.

MJ_DA_MAN schreef:

Nee klinkt niet zoals de Ep is mijn mening....
Deze sound is dikker..
Laat Rob maar lullen MJ ik denk dat jij dit een vette plaat gaat vinden

avatar van Rhythm & Poetry
Het is niet echt te vergelijken met de EP omdat je hier veel meer het gevoel krijgt naar een Brother Ali te luisteren onder begeleiding van een bigband. Maar het heeft meer weg van de EP dan van zij vorige reguliere album. En dan doel ik toch voor een groot deel op de manier van rappen.

Rhythm & Poetry schreef:

Dat is wel waar.. Maar dit is velen malen dikker qua sound

avatar van Stapler
Vandaar de bigband .

avatar van Rhythm & Poetry
Ik denk dat Rene wil zeggen dat Brother Ali is aangekomen.

Rhythm & Poetry schreef:
Ik denk dat Rene wil zeggen dat Brother Ali is aangekomen.

Eindelijk iemand die het snapt....
Brpther Ali is wat dikker geworden

P-DawG
Damn. Dit album klinkt echt heel goed, Brother Ali is weer op stoom en de beats van Ant zijn heerlijk.

Babygirl

avatar van prodi9y9
zit nu pas bij fresh air en vindt het zeker niet tegen vallen. zijn albums zijn meestal groeiers bij mij zoals de meeste top albums...zijn flow/delivery/stem blijven me imponeren. maarjah daarom is hij ook nog steeds mijn favoriete rapper!

heeft iemand enig idee wanneer deze man weer eens een showtje komt weg geven in de buurt?

avatar van Modder-Eter
Hij zit momenteel in Londen voor een Europese headlinertour, dus het zal heel snel zijn.

Edit: Laat maar, hij komt alleen naar Londen, Berlijn, Parijs en Stockholm.

RedLightCityBoy
Je kunt vast wel een last-minute naar Berlijn of Londen kopen?

Vergo
Ik ga dit zo snel mogelijk checken en mij voorbereiden op zijn concert van 9 october in Vancouver Beoordeling volgt straks

avatar van Rhythm & Poetry
Brother Ali heeft mijn inziens toch niet de juise balans gevonden op dit album. Aan de ene kant laat hij zien een preker te zijn (en ja dat kan wat zeikerig over gaan komen) en aan de andere kant laat hij zijn softe kant zien. En nu komt het: beide rollen vertolkt hij lang niet altijd even goed.

Nu lijkt het net of ik plots heel negatief over Brother Ali en zijn nieuwe album ben. Dat is niet helemaal het geval. Ik geniet nog steeds het grootste gedeelte van Us. Er staan veel fraaie nummers op en de producties zijn van een erg hoog niveau.

Ik weet het nog niet echt met Us. De kans zit er dik in dat ik het 'maar' 3,5* ga geven. Het is toch niet het album dat ik verwacht had dat het zou worden. Wat Ant doet is geweldig, wat Brother Ali doet is een beetje tegenvallend.