Go-Go's - Beauty and the Beat (1981)

Label: I.R.S.

1. Our Lips Are Sealed (2:48)
  2. How Much More (3:05)
  3. Tonite (3:34)
  4. Lust to Love (4:05)
  5. This Town (3:19)
  6. We Got the Beat (2:31)
  7. Fading Fast (3:39)
  8. Automatic (3:10)
  9. You Can't Walk in Your Sleep (If You Can't Sleep) (2:53)
  10. Skidmarks on My Heart (3:07)
  11. Can't Stop the World (3:18)
  12. Skidmarks on My Heart[Live] * (3:00)
  13. How Much More [Live] * (2:55)
  14. Tonite [Live] * (3:45)
  15. Fading Fast [Live] * (3:19)
  16. London Boys 2:31 [Live] *
  17. Cool Jerk [Live] * (3:20)
  18. Automatic [Live] * (2:42)
  19. Lust to Love [Live] * (3:48)
  20. Can't Stop the World [Live] * (4:05)
  21. This Town [Live] * (2:03)
  22. You Can't Walk in Your Sleep (If You Can't Sleep) [Live] * (3:14)
  23. Our Lips Are Sealed [Live] * (3:17)
  24. Let's Have a Party [Live] * (1:25)
  25. We Got the Beat [Live] * (3:06)
  26. Surfing and Spying / Beatnik Beach [Live] * (3:17)
  27. (Remember) Walking in the Sand [Live] * (3:06)
  28. Vacation [Live] * (4:10)
avatar van FunkStar
Een heerlijke Feel Good-CD!
De hit Our Lips Are Sealed (Fun Boy Three cover) is een erg lekker 80's nummer. Dat geld ook voor We Got The Beat!

avatar van musicfriek
Deze muziek ken ik dus helemaal niet. Wel veel over gelezen destijds. Wat voor soort muziek is dit? Bubblegum of gewoon pop?

fredpit
musicfriek schreef:

net iets meer...beetje punk. Ik heb deze lp nooit echt bestudeerd of zo maar van die paar luisterbeurten weet ik wel dat ze slechts een popie sausje hadden met een soort donkere onderlaag....hmm... madonna true blue...zoiets.

maar perfecte liedjes.!!...

edit : allmusic omschrijft het goed..iets te veel sterren,maar dat is persoonlijk.

avatar van Guerrilla
lekkere uptempo popliedjes staan er op dit album!

3.5* (maar kan nog 4 sterren worden)

avatar van Crush
FunkStar schreef:
Een heerlijke Feel Good-CD!
Our Lips Are Sealed (Fun Boy Three cover)

Geschreven door Jane Wiedlin (The Go Go's) en Terry Hall (Fun boy three) en later ook door Fun boy three opgenomen.

avatar van Chungking
Jaren 60 'girl-pop' zoals the Supremes, the Ronettes, the Shangri-La's, the Shireless, the Marvelettes... maar met een iets meer punky attitude.

Up-tempo, vrolijk, catchy, zomers,... Leuk
(maar beetje teveel van hetzelfde voor een hele cd misschien)

avatar van Germ
Germ (crew)
Heerlijk album, vol met lekkere powerpop met (zoals Chungking hierboven ook al opmerkt) 60's girlband invloeden.

avatar van spinout
How Much More heeft wat van (Marie's The Name Of) His Latest Flame geleend.

avatar van Nevele
Ik vind dit geweldige poppy new wave, waaronder een duister laagje punk hangt, wat helemaal klopt met hun oorsprong in het LA van de eind jaren 70.

Tekstueel ook zeker veel interessanter dan de bubblegum uit die tijd. Zal dit nog een aantal maal luisteren in de komende tijd, maar heb dit album na 3 luisterbeurten behoorlijk hoog zitten.

Is ook een geweldige band. Vind Talkshow hun 3e album het beste.4 studioalbums totaal. Paar jaar geleden single uitgebracht Club zero naar aanleiding van de musical op broadway.