Nas - The Lost Tapes (2002)

Label: Columbia

1. Doo Rags (4:03)
  2. My Way (3:55)
  3. U Gotta Love It (3:18)
  4. Nothing Lasts Forever (3:52)
  5. No Idea's Original [Original Version] (3:04)
  6. Blaze a 50 (2:49)
  7. Everybody's Crazy (3:35)
  8. Purple (3:39)
  9. Drunk by Myself (4:03)
  10. Black Zombie (3:35)
  11. Poppa Was a Playa (3:49)
  12. Fetus (3:20)
  13. My Worst Enemy * (4:11)
avatar van MAS
MAS
Lekker album! Jammer dat doordat het allemaal lefovers zijn geen geheel is.

avatar van ThingMan
Dit album is zeker goed. Ben benieuwd wat hij nu nog over heeft aan Lost Tapes.

avatar van TheLegacy
Nas heeft me hiermee echt omver geblazen. Wat een krachtige teksten en met de rustige en wat simpele beats komt Nas het beste tot zijn recht. Ik heb alles van Nas nu bijna beluisterd op Nastradamus na.. wegens de negatieve reacties. Ben van plan om binnenkort alles van Nas te kopen.

grimy_jason
Zeker geen slechte cd, maar dat iedereen hier zo tript over Doo rags en Purple snap ik niet, vind ik maar saaie tracks.

avatar van 'State Of Mind'
Dan zal jij wel van wat snellere en hardere tracks houden.

avatar van J.M.
Doo Rags en Purple zijn focking geniaal. 2 van Nas beste imo.

TheLegacy schreef:

Zo hoort dat

Dj2Jelle
My way is werkelijk een geniale track

avatar van Outblasty
Erg lekker album .

Ik vind alleen dat het album direct na de geweldige openingstrack "Doo Rags" een beetje in kakt. Vanaf Purple vind ik het weer geweldig.

Ik laat mijn 4* staan, mijn favoriete nummers zijn Doo Rags, Purple en Poppa was a playa.

avatar van Kill_illuminati
Ik heb het nummer My Worst Enemy effen toegevoegd. Dat nummer is alleen op een Japanse uitgave gereleased.
Dat nummer btw erg goed, dat maakt er zelfs ernaar dat ik nog hoger zou stemmen

avatar van nopro
Jammer dat het geen geheel vormt en de tracks "leftovers" zijn. 4.5*

avatar van Rudie
nopro schreef:
Jammer dat het geen geheel vormt en de tracks "leftovers" zijn. 4.5*

Die onsamenhangendheid is eigenlijk ook de enige zwakte van het 'album'. Het schijfje bevat echter wel een aantal van zijn tofste tracks. Ik luister het altijd om me voor te stellen hoe gaaf albums als Nastradamus en I am hadden kunnen zijn, had hij toentertijd de juiste keuzes (en album samenstellingen) gemaakt.

avatar van Pooiertje
Ik kom er net achter dat ik vergeten ben om op deze stemmen
Bij deze dus

avatar van hiphopisntdead
Nas' een na beste album.

avatar van Golden_Bird
Vind My Way de beste track van dit album. Het moment dat hij over Ill Will begint te rappen is simpelweg geniaal!

Never knew murder till I seen my man get popped
No blood soaking, laying there, eyes still open
I got a little closer, put my hand in his palm
He was looking right through me, Yo staring beyond
I wonder what he saw, the limoes, movies and tours
Did he die in vain and represent for the cause
Now I put his name on everything I'm involved
And that's the game, Ya'll can't relate, fuck ya'll (Ill Will)

avatar van StrangeFruit.
Vind het een heerlijk album ! Had er niet super hoge verwachtingen van maar die heeft Nas hier zeker mee overtroffen, Purple en My Way staan hier op repeat. Happiness!

avatar van Outblasty
Blijft een erg goed album. Het is inderdaad niet erg samenhangend maar er zitten een paar hele sterke nummers tussen die dat wel goed maken. Al komt het niet in de buurt van Illmatic, goed is het zeker.

Favoriete tracks zijn Doo Rags, Purple en Poppa was a playah

avatar van Shelter
Purple is echt dope...

festus
Ben het eens met Outblasty
Een leuke cd in mijn collectie.
Vooral door Doo Rags & Purple

Doo Rags is idd echt geniaal! Op Blaze A 50 na een erg sterk album

avatar van Flipm0de
Na Illmatic mijn favoriete Nas album. Dit zijn de producties waarop hij los kan gaan!

Als ik dit dan hoor, dan bedenk ik me hoeveel beter I Am had moeten worden.

Doo Rags en My Way zijn echt geniaal!

avatar van BZN
BZN
'k heb hier wel eens een goed spliffie op gedampt!
niks mis mee ook al is dit normaal gesproken niet iets waar ik van houd; dan bedoel ik vooral de beats enz.

dikke 4,5 vind k wel terrecht

Lost Tapes 2 komt uit in December! Dit heeft NaS bevestigd op zn Twitter

avatar van UmindC
Geweldige plaat van een van de beste MC's die er zijn. Vooral de opener Doo Rags en de track Purple zijn meer dan geniaal, deze nummers hadden zeker niet mis gestaan op zijn studio-albums. De beat van Poppa Was A Playa kende ik trouwens al van I Love The Hood van The Game en Young Buck, meen ik, erg leuk om dat hier terug te horen.

Een mooie 4 sterren.

J.M. schreef:
Doo Rags en Purple zijn focking geniaal. 2 van Nas beste imo.

wat is er zo geniaal aan purple dan??
ik vind het ook wel een vette track hoor

maar ik begrijp niet echt die message van Nas weetje?
ik begrijp neit echt wat hij met die track ebdoeld en waar het over gaat.
kan jij mij dat uitleggen?

UmindC schreef:

Een mooie 4 sterren.

wat is er zo geniaal aan purple dan??
ik vind het ook wel een vette track hoor

maar ik begrijp niet echt die message van Nas weetje?
ik begrijp neit echt wat hij met die track ebdoeld en waar het over gaat.
kan jij mij dat uitleggen?

avatar van Reint

He was looking right through me, Yo staring beyond
I wonder what he saw, the limoes, movies and tours
Did he die in vain and represent for the cause
Now I put his name on everything I'm involved
And that's the game, Ya'll can't relate, fuck ya'll (Ill Will)

Oh wauw, ik moet echt achter dit album aan!

avatar van thgryda
Damn dit is samen met stillmatic en it was written het beste materiaal van nas op illmatic na natuurlijk

avatar van ThingMan
Ben erg benieuwd naar deel 2. Als deze nog gaat komen uiteraard. Gister nog Blaze a 50 gedraaid. Vet nummer en gave tekst.

avatar van matn
Ill Will zou trots zijn moest hij dit horen,
Nasty Nas smooth on tape