Vampire Weekend - Contra (2010)

Label: XL

1. Horchata (3:27)
  2. White Sky (2:59)
  3. Holiday (2:18)
  4. California English (2:30)
  5. Taxi Cab (3:56)
  6. Run (3:53)
  7. Cousins (2:25)
  8. Giving Up the Gun (4:46)
  9. Diplomat's Son (6:01)
  10. I Think Ur a Contra (4:26)
  11. Giant * (2:50)
  12. California English, Pt. 2 * (2:57)
  13. Contramelt A * (6:11)
  14. Contramelt B * (4:36)
  15. Cousins [Toy Selectah Mex-More Remix] * (3:20)
  16. Ottoman * (4:02)
avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
gerre schreef:
muziek en nut :s
fijn dat niet iedereen doet hoe het "hoort", zelfs al is het maar 1 seconde
Ik snap je punt, maar voor mij lijkt het een foutje te zijn.

avatar van OscarWilde
Vampire Weekend is op z’n best wanneer het zich volledig stort op het Paul Simon-oeuvre. Opener Horchata is misschien nog net iets te exotisch om echt de gelijkenis te doorstaan, maar het tweede nummer White Sky zou zo op Graceland kunnen staan. Meer zelfs, de gelijkenissen met Crazy love, vol II zijn net iets te groot om toeval te zijn. Akkoord, na deze twee nummers blijft de Simon-invloed wel aanwezig, maar nergens meer zo onsubtiel. Helaas zijn het net deze twee nummers die echt kwalitatief opvallen op het album. Een derde topnummer is Run, waar de elektrische klanken werkelijk origineel worden gebruikt.

Men kan Vampire Weekend doorgaans niet verwijten dat het niet origineel genoeg is, en een zekere eigenheid geeft aan een op wereldmuziek geïnspireerde elektro-pop, maar helaas is het vaak net iets te flauw om echt een klassieker à la Graceland te zijn.

Vampire Weekend – Contra (2010) | Project Benno - projectbenno.wordpress.com

avatar van ArthurDZ
Lange tijd was dit mijn minst favoriete VW-plaat, maar sinds deze zomer is het kwartje toch heel hard gevallen hier. Consistenter dan het debuut, en ongrijpbaarder dan Father Of The Bride. Wat mij betreft moet Contra alleen onderdoen voor Modern Vampires, die is nog een paar tandjes beter.

avatar van PeterSchus
Voor mij hèt album van de 'jaren tien'.

avatar van Bobbejaantje
Leuk doorslagje van Graceland zoals hierboven al vermeld, maar op de duur heb je het wel gehoord. Verder een lelijke hoes, beetje contra, dus het plaatje klopt.