Julian Casablancas - Phrazes for the Young (2009)

Label: RCA

1. Out of the Blue (4:43)
  2. Left & Right in the Dark (4:59)
  3. 11th Dimension (4:05)
  4. 4 Chords of the Apocalypse (5:02)
  5. Ludlow St. (5:45)
  6. River of Brakelights (5:13)
  7. Glass (5:25)
  8. Tourist (5:03)
  9. Old Hollywood * (4:33)
  10. 30 Minute Boyfriend * (3:31)
  11. I Wish It Was Christmas Today * (3:11)
mathieudc
Oei, dat belooft voor de tweede luisterbeurt...van een bijna 3,5 naar een 2. Ouch. Ikzelf vind River of Brakelights dan wél een goed nummer ten gepaste tijde.

avatar van Lennonlover
Ik zit al aan meerdere luisterbeurten hoor Deze stem zal niet snel veranderen vrees ik.

avatar van musicman13
Heel goed album! Goede nummers, aparte zang en geweldige productie....

avatar van lauradance
-Jan- schreef:
Goede CD. Julian Casablancas heeft een eigen sound weten te creeren en het lijkt daarom ook niet erg op the Strokes. Tourist en Glass springen er voor mij het meest uit. Op het begin luisterde ik deze cd echt heel vaak, nu luister ik af en toe nog een nummer. Het is een goede cd, maar geen blijver.

Hier ben ik het mee eens, luister de plaat zo nu en dan. Had in het begin een piek qua luisteren want ik vind zijn stem heerlijk om te horen echter kan dit album me nooit de hele speelduur boeien.

mathieudc
Op weg van en naar Parijs van dit album gaan houden. Leuke cd, vooral de eerste vier songs en nummer 6. (4)

mathieudc
Die teksten zijn één en al quotebare pracht in my humble opinion.

avatar van OlivierL
mathieudc schreef:
Die teksten zijn één en al quotebare pracht in my humble opinion.

Vind ik ook, ik vind deze plaat steeds beter worden!
Ik denk wel dat het geen plaat is om dagelijks af te spelen, één keer op drie weken in mijn geval
Vind Casablancas heel stiekem beter solo dan in the strokes..