Julian Casablancas - Phrazes for the Young (2009)

Label: RCA

1. Out of the Blue (4:43)
  2. Left & Right in the Dark (4:59)
  3. 11th Dimension (4:05)
  4. 4 Chords of the Apocalypse (5:02)
  5. Ludlow St. (5:45)
  6. River of Brakelights (5:13)
  7. Glass (5:25)
  8. Tourist (5:03)
  9. Old Hollywood * (4:33)
  10. 30 Minute Boyfriend * (3:31)
  11. I Wish It Was Christmas Today * (3:11)
avatar van Lennonlover
Out of The Blue is het enige nummer dat Strokes-achtig is. Het is dan ook meteen het beste nummer van het album.
Andere sterke punten op dit album zijn 11th Dimension enLeft & Right in The Dark . Leuke synthesiserdeuntjes en lekkere drive.

Ludlow en River of Brakelights maken verpesten het dan weer voor het album. Deze nummers zorgen ervoor dat het album een 3 ipv 3,5 krijgen van mij. De ongenoemde liedjes zijn leuk maar niets speciaals.

btw: Wat een héérlijke stem heeft deze man toch. Zijn stem mààkt de nummers volledig. zie: Left & Right en Out of The Blue

avatar van Benthe Krolle
Als we de spreiding van de stemmen mogen geloven is dit een album waar de meningen sterk over verdeeld zijn, en dan vraag ik me af hoe dat komt; zouden mensen het willen vergelijken met The Strokes...? Want Casablancas legt een paar ijzersterke en hier en daar gewaagde songs op de mat (zeker gewaagd als we zijn Strokes-verleden bekijken). Hier en daar is het inderdaad iets minder, maar over het algemeen is het een album wat meer waard is dan de 3,39 die het momenteel krijgt: een kort, fijn en ondergewaardeerd werk, waar ik graag een vervolg van zie komen.
Hoogtepuntje is Ludlow St., prachtnummer.