Moss - Never Be Scared / Don't Be a Hero (2009)

Label: Excelsior

1. Never Be Scared (1:48)
  2. I Like the Chemistry (3:42)
  3. Apparatos (4:50)
  4. The Comfort (3:21)
  5. Angry Young Man (4:29)
  6. I Apologise (Dear Simon) (3:19)
  7. Don't Be a Hero (4:42)
  8. New Arms (3:50)
  9. The Brick Moon (5:46)
  10. Silent Hill (5:32)
  11. Sing Along (2:25)
avatar van Slowgaze
Ik vind het ook het beste nummer hoor. Ik bedoelde er meer mee dat het qua geluid al erg naar Ornaments neigt, naar nummers als 'Tiny Love' bijvoorbeeld. Heb je toevallig een beter, duidelijker woord? Hmm...

avatar van pim556
Oh, mijn fout. Ik had niet goed gelezen (blijft een vak apart he ) en dacht dat je het een overgangsnummer op dit album vond.
Ik denk niet dat er een beter woord is (zo'n slecht woord was het ook niet), maar je kunt in zo'n geval natuurlijk wel spreken van een "voorbode voor de stijl op de opvolger" (alhoewel dit een wel erg lelijke zin is) of van een "zichtbare trend richting de stijl van het nieuwe album". Maar dit zijn natuurlijk geen woorden.

avatar van Slowgaze
Ik heb 't maar zo geprobeerd, is dit wat? (En ik heb er gelijk maar 'Apparatos' van gemaakt, bedankt dat je me daar even op hebt gewezen.)

Slowgaze schreef:
‘Apparatos’ is van bedwelmende voorloper op Ornaments-nummers als 'Tiny Love', of eigenlijk ook de koers van dat derde Moss-album in het algemeen.
Het idee is goed, maar volgens mij klopt de zin niet. Ik denk dat je iets bedoelt in de trant van:

‘Apparatos’ is de bedwelmende voorloper van Ornaments-nummers als 'Tiny Love', of eigenlijk van de koers van dat derde Moss-album in het algemeen.

Goed om te weten trouwens: ik twijfelde nog of ik de nieuwe ga proberen, maar nu ik dit weet ga ik hem zeker luisteren.

avatar van pim556
Tsja, het is best goede kwaliteit voor een amateuropname, maar toch kijk ik hier (en dus naar amateuropnames in het algemeen) niet graag naar vanwege het matige geluid en beeld.

avatar van Ronald5150
"Never Be Scared/Don't Be a Hero" is een fraai popalbum als je het mij vraagt. Niet direct het soort muziek waar ik veel naar luister. Ik hou meer van de wat traditionelere muziek als blues en roots, maar Moss laat op "Never Be Scared/Don't Be a Hero" een mooi palet aan geluidsklanken horen. Melodieus en er heerst een soort mysterieuze sfeer dat mij als luisteraar in ieder geval geboeid houdt. Dus ondanks dat deze muziek wat verder van me afstaat, qua smaak, vind ik "Never Be Scared/Don't Be a Hero" behoorlijk genietbaar.

Deze plaat recent op vinyl aangeschaft. Klinkt het nog beter. Na inmiddels meer dan 10 jaar vind ik dit nog steeds de beste plaat van MOSS. Dit is gewoon (h)eerlijke popmuziek.

avatar van galleryplay
Nederpop klassieker. Hoort zeker thuis in het rijtje met beste platen van Nederlandse bodem.

avatar van Slowgaze
De opvolger is beter tho.