Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)

Rock / Pop
Label: Virgin

1. Someone, Somewhere in Summertime (4:37)
  2. Colours Fly and Catherine Wheel (3:49)
  3. Promised You a Miracle (4:27)
  4. Big Sleep (5:00)
  5. Somebody Up There Likes You (5:00)
  6. New Gold Dream (81-82-83-84) (5:39)
  7. Glittering Prize (4:33)
  8. Hunter and the Hunted (5:55)
  9. King Is White and in the Crowd (7:02)
  10. Promised You a Miracle [Extended Version] *
  46. Hunter and the Hunted [Alternative Take] *
  47. King Is White and in the Crowd [Monitor Mix] *
  48. In Every Heaven [Early Version] *
lennon schreef:
Vandaag promised you a miracle nog maar eens heel hard gedraaid. Ik begrijp echt niet wat daar mis mee kan zijn.

Lelijke 80-er jaren synthesizergeluiden en drumsounds, commerciële bagger, Kerr klinkt als Rick Ashley, het had een nummer van Human League kunnen zijn, gatver.

avatar van vigil
vigil schreef:
Ashley? Wie 's dah?

Ik weet het nog steeds niet

avatar van teus

Hupie schreef:

Rick AsTley was toen helemaal nog niet aan de orde, dus dat kan al niet. Dan klinkt Astley als Kerr volgens jou op Never gonna give you up?
Maar als je dat lelijke synths vind, waarom vind je de rest van de album dan wel mooi? Want die sound is echt niet zo heel anders?

O is het AsTley? Ja, i.d.d. Never gonna give you up, brrrrrr. Ik heb ook niet gezegd dat ik de rest wel zo geweldig mooi vind, maar dit spant de kroon. Ik ben in tegenstelling tot de meeste die-hard SM-fans helemaal niet van de oude SM t/m deze plaat. Ik ben helemaal lijp van Good News, totaal andere muziek, niet te vergelijken. Maar ook een aantal nummers van 050505, Big Music en Graffity Soul zijn helemaal te gek. Néapolis vind ik niks.

vigil schreef:

Ik weet het nog steeds niet

AsSLey, dan

avatar van goldendream
Dat Hollands taaltje, na 'puin' krijgen we 'lijp'.
Dus kan het ook zo: "Ik ben helemaal lijp van New Gold Dream en bijgevolg vind ik Hupies mening puin."
Gelukkig dat meningen mogen verschillen.

goldendream schreef:
Dat Hollands taaltje, na 'puin' krijgen we 'lijp'.
Gelukkig dat meningen mogen verschillen.

'bijgevolg' , JONGUH

Hupie schreef:

Dat kan natuurlijk! Kwestie van smaak. Jij bent duidelijk niet zo van de synthpop denk ik?

lennon schreef:

Het is idd zo dat Good News wel meer een gitaaralbum dan een synthalbum is. Maar op Big Music staan ook wel redelijke synthnummers toch? Maar noem eens wat dingen die jij mooi vindt als zijnde synthpop?

avatar van Chameleon Day
Begin eens met deze, voor zover nog niet bekend voor jou: Tears for Fears - The Hurting (1983) - MusicMeter.nl

Hupie schreef:

Big music ken ik eerlijk gezegd (nog) niet.
Ik hou van heel veel Synthpop uit de 80's. Depeche Mode, OMD. Duran Duran, Gary Numan teveel om op te noemen

lennon schreef:

Big music ken ik eerlijk gezegd (nog) niet.

Ik ben echt een 70-ties man. Wat jij opnoemt is i.d.d. absoluut niet mijn kopje thee maar het goede nieuws is dat ik bijna zeker weet dat Big Music bij jou in de smaak zal vallen. Ik ben benieuwd (je moet m wel een paar keer horen, denk)

Ik ga m zeker proberen, heb veel postieve reacties gehoord.