Nirvana - MTV Unplugged in New York (1994)

Label: DGC

1. About a Girl (3:37)
  2. Come as You Are (4:13)
  3. Jesus Doesn't Want Me for a Sunbeam (4:37)
  4. The Man Who Sold the World (4:20)
  5. Pennyroyal Tea (3:40)
  6. Dumb (2:52)
  7. Polly (3:16)
  8. On a Plain (3:44)
  9. Something in the Way (4:01)
  10. Plateau (3:38)

11. Oh, Me (3:26)

12. Lake of Fire (2:55)

13. All Apologies (4:23)
  14. Where Did You Sleep Last Night? (5:08)
avatar van MDRAIJER
King of Dust schreef:
Nirvana - MTV Unplugged In New York

Nogmaals complimenten voor dit stuk.

avatar van SirPsychoSexy
Funky Bookie schreef:
De covers zijn erg leuk en ik vind het eigenlijk schitterend dat Smell Like Teen Spirit gewoon niet gespeeld wordt, alhoewel de poppy opbouw van dat nummer wel zeer geschikt zou zijn.
Ik denk dat dat vooral ligt aan de afkeer die Kurt kreeg voor het feit dat zoveel mensen Nirvana enkel kenden (kennen) omwille van dat ene nummer. Live zou hij ook bewust fouten maken en vals zingen wanneer ze het voor de zoveelste obligate keer moesten spelen.

avatar van Hoedijk
Na al het gitaargeweld van de 80s (Sonic Youth, Pixies, Big Black, Dinosaur jr., Swans etc) kwam Nirvana, ondanks al m’n interesse voor “US guitar”, voor mij uit de lucht vallen. Zo onverwacht dat ik “de eerste act” op Pukkelpop 91 maar links lieten liggen. Gelukkig (achteraf gezien) nog tijdig een kaartje bemachtigd voor Paradiso bij de plaatselijke VVV. Nirvana live was een revelatie. Een stel “jonge honden” die er zin in hadden. Het geluid was echter maar zozo, veel gepiep er gekraak. Des te meer viel mij op dat de band op dit Unplugged album in korte tijd zo’n enorme progessie had gemaakt. Lang was ik Nirvana echt beu (Nevermind compleet grijsgedraaid), maar anno 2018 kan ik er voorzichtig weer naar luisteren.

Eigenlijk geen flauw idee waarom ik dit album origineel maar 4.5 sterren had gegeven en niet meteen de volle 5. Niks op aan te merken, dit is een meesterwerk. Zo puur als dit krijgen we niet meer.

avatar van gastheerg
Onder druk van m'n dochter vandaag pas aan m'n collectie toegevoegd.
Uiteraard de vinyl versie.

Wat een ongelooflijke misser dat ik deze NU pas heb

Dit is zo'n plaat die je keer op keer kan draaien. Authentiek, puur, eerlijk.............

avatar van Erikpol
88scythe schreef:
Eens ook opgehoogd naar de max. Ik denk best vaak aan dit album met een kriebel. Dat zegt genoeg.