Rihanna - Rated R (2009)

met Young Jeezy

4. Stupid in Love (4:01)
  5. Rockstar 101 (3:58)

met Slash

6. Russian Roulette (3:47)
  7. Fire Bomb (4:17)
  8. Rude Boy (3:42)
  9. Photographs (4:46)

met will.i.am

10. G4L (3:59)
  11. Te Amo (3:28)
  12. Cold Case Love (6:04)
  13. The Last Song (4:16)
avatar van NewYorkCityLight
Russian Roulette vind ik ronduit slecht.

Promo single Wait You Turn vind ik wel erg leuk. Ben beniewd hoe de rest is.

avatar van Waste Management
Ik vind Russian Roulette wel iets hebben maar het is niet zo bijzonder.

avatar van Jeroen65
Ik kan niet wachten op dit album. Haar vorige albums vond ik leuk, maar dit wordt haar eerste echt persoonlijke album. Ze heeft veel invloed gehad in dit project. Ze heeft veel meegeschreven en heeft veel gebeurtenissen kunnen uiten in de muziek. Ze heeft laatst ook gezegd dat het haar niet uitmaakt als de cd niet veel verkoopt, omdat het album voor haarzelf heel persoonlijk en een stukje kunst is.

Te Amo van dit album lekte al een half jaar geleden, toen vond ik het een erg lekker nummer. Ben benieuwd of er nog wat verandert aan het nummer.

Haar eerste single Russian Roulette vind ik geweldig. Erg dapper van haar om met zo'n eerste single te komen na een album als Good Girl Gone Bad....maarja dat laat wel haar artistieke groei zien vind ik.

Promo/Buzz single Wait Your Turn klinkt ook erg lekker. Ook leuk om haar accent weer eens te horen.

Haar 2e single is onlangs ook al op de radio te horen geweest. De 2e single is Hard ft. Young Jeezy. Ook dit is een heel lekker nummer, een up-tempo.

Ben benieuwd hoe de rest van het album gaat klinken. Tot nu toe klinkt het allemaal veel rauwer, edgier, darker......I like her new style!

Relax
Faut hoesje..

Its the 80's all over again.

avatar van Stapler
En daarom vind ik hem juist weer vet haha.
En inderdaad de 80s zijn weer helemaal in. Check bijv. Lady Gaga.

elrayo
Russian Roulette is echt 10x niets, maar dat nummer op haar website is redelijk gaaf. Jammer dat er blijkbaar weer eerst een balled moet worden uitgebracht...

avatar van LucM
Rihanna? Neen, dank u! Haar vorige album viel mij danig tegen dat ik geen behoefte heb om daar iets van te horen. Al mag je donder op zeggen dat dit album wordt uitgemolken door allerlei nummers op single uit te brengen die dan veelvuldig gedraaid worden waardoor er niet te ontkomen valt.

avatar van Arrie
Niet dat ik zo'n fan van Slash ben, maar ik vraag me wel af wat ie op dit album doet...

avatar van kaztor
LucM schreef:

Vergeet niet de onvermijdelijke her-uitgave met daarop weer 3 hits...

avatar van GrafGantz
Vreemde keuze qua hoes, het lijkt wel of ze weer afgetuigd is.

SPAROOD
Denk dat ik dit maar eens aan mij voorbij laat gaan.

0ptimUs
Klinkt wel lekker op het eerste gehoor!

sanquin
Oei, deze wordt overal afgekraakt! toch ben ik erg benieuwd en ga m eerst luisteren voordat ik mijn mening geef....

avatar van NewYorkCityLight
Hij is dus gelekt... arme Rihanna .

Volgens mij gaat dit album lang niet zo'n succes worden als Good Girls Gone Bad.

SPAROOD
Inderdaad gelekt, en wat een verschrikkelijk album is dit. Geen goede zet.

Hoe bedoel je geen goede zet? Gaat ze hiermee een andere muzikale kant op?

avatar van Maximusic
Een nieuwe Rihanna? Met een nummer met Slash! Het zou me benieuwen

avatar van HungUp
Ze gaat zeker een andere muzikale kant op, de nummers zijn qua beats veel meer hiphop, met een vleugje rock. Daarnaast zijn de meeste nummers erg donker, zelfs wel lichtelijk depressief. Als geheel klopt dit album gewoon. Verwacht geen Good Girl Gone Bad part 2 , want dat is deze plaat (gelukkig) niet.

avatar van Arrie
HungUp schreef:

Het is dat het een album van Rihanna is, anders was ik nog geïnteresseerd geweest ook.

Toch uit nieuwsgierigheid eens Russian Roulette bekeken, en tot mijn verbazing is het toch wel een mooie stijlvolle clip! Wat betreft het nummer zelf, qua tekst is het inderdaad wat minder vrolijk, en wat volwassener. Het nummer zelf vind ik eigenlijk wel een typisch Rihanna-nummer. Zeurderig enzo, zoals Unfaithful. Dus dat is niet al te positief. En de muzikale aankleding, mwah, een beetje kaal. Niet zo bijzonder. Maar Rihanna speelt niet op safe, en dat juich ik toe.

madonnagirl3
Ben benieuwd wat dit gaat brengen,
Over Russian Roulette ben ik zeker te spreken, in het begin was ik niet zo gecharmeerd van het nummer, maar het moet even paar keer geluisterd worden en nu is het groot favoriet van mij.
Wat me op valt is, dat de 1ste 2 albums van Rihanna heel veel op elkaar lijken en totaal niet verassend was, Good Girl gone Bad gaat ze duidelijk meer de Popkant op. En nu vernieuwd ze zich weer door meer hiphop/ rock achtige sound te gebruiken. Ik ben van mening dat dit album in het begin niet zo zal bevallen, maar de meer je er naar luisterd de meer je het gaat waarderen, ook omdat je hier weer aan moet wennen, denk ik dan...

avatar van realmadrid23
ze kan voor geen meter zingen. ze zeurt alleen maar. of noemen ze dat zingen tegenwoordig ??

elrayo
Nou, ze kan best zingen, al heeft ze inderdaad een wat zeurderige stem. Met de ballads van Rihanna heb ik ook niets, maar Umbrella vind ik bijvoorbeeld een uitstekend nummer.

avatar van realmadrid23
elrayo schreef:

ja, want het 2de gedeelte van het nummer " cold case love " klinkt de beat heerlijk ( met de beatbox op de achtergrond ).. maar zij verpest het weer. echtt zonde .

avatar van Djinx
ze ownt met dit album

Dat is het nare als je iemand met haar achtergrond weet, je kan er niet meer serieus naar luisteren.

Deranged
Wie zat hier nou niet op te wachten.

avatar van kaztor
Ik ken een ander album genaamd Rated R en dat is wel even andere koek...

Erg lekker album, heb em vandaag gekocht

avatar van samslam
ja, ik had gehoopt op een plaatje queens of the stone age gecovered door Rihanna, slaat dat lelijk tegen.

avatar van Lovekellycl
Ik had hoge verwachtingen aangezien Wait your turn en Russian Roulette mij wel aanstonden. Misschien wat te hoog..
Na 1x te luisteren heeft deze plaat me wel wat teleurgesteld, maar ik ga hem nog niet beoordelen.
De nummers die ik tot nu toe goed vind zijn Russian Roulette, Wait your turn, Stupid in love, Fire bomb en The Last Song. Niet veel dus, hopelijk komt hier nog verandering in.