Alicia Keys - The Element of Freedom (2009)

R&B / Soul
Label: J

1. Element of Freedom (Intro) (0:13)
  2. Love Is Blind (3:50)
  3. Doesn't Mean Anything (4:33)
  4. Try Sleeping with a Broken Heart (4:09)
  5. Wait Til You See My Smile (4:00)
  6. That's How Strong My Love Is (4:05)
  7. Un-thinkable (I'm Ready) (4:09)
  8. Love Is My Disease (4:02)
  9. Like the Sea (4:13)
  10. Put It in a Love Song (3:16)

met Beyoncé

11. This Bed (3:45)
  12. Distance and Time (4:27)
  13. How It Feels to Fly (4:43)
  14. Empire State of Mind (Part II) Broken Down (3:36)
  15. Stolen Moments * (4:53)
  16. Through It All * (4:28)
  17. Pray for Forgiveness * (4:44)
  18. Heaven's Door *
  19. Lover Man * (3:17)
  20. Almost There * (3:37)
  21. No One [Live] *
  22. Like You'll Never See Me Again [Live] *
  23. If I Ain't Got You [Live] *
  24. Karma [Live] *
  25. Fallin' [Live] *
avatar van lauradance
Ik weet niet wat het is met mij en Alicia Keys, ik ga naar haar concert, koop haar cd's, kan helemaal verliefd worden op bepaalde nummers (Try sleeping with a broken heart, Wait til you see my smile) maar op de een of andere manier is het het net niet. Ze heeft een prachtige stem maar de liedjes blijven niet hangen.

avatar van Emile93
lauradance schreef:

Een beetje een haat-liefde verhouding dus?

avatar van Snowblood
Mijn versie van dit album heeft 16 tracks.
In ieder geval knap hoe het niveau over 16 tracks voortdurend goed blijft.
Dikke 4*

avatar van vigil
NewYorkCityLight schreef:
, omdat Try Sleeping with a Broken Heart dat verdiend omdat het een prachtig nummer is. En omdat het bijna niets dan positieve reacties krijgt.

Ook van mij een positieve reactie want het is idd een erg goed nummer!

Ik weet het een late reactie maar ik moest het nog even kwijt

TimZor
Dit blijft toch wel mijn favo studio album van Alicia vooral ook vanwege try sleeping & Empire state ...

avatar van tbouwh
Op dit album staat de mooie versie van Keys´ wereldhit Empire State of Mind ( Part II ). De versie met Jay-Z vind ik maar niks, maar met deze pianoballad heeft Keys een waar anthem geproduceerd.
Ook single Try Sleeping with a Broken Heart is erg geslaagd, maar verder is dit het allemaal net niet.
De nummers op dit album laten overwegend Keys´ mooie stem horen, en getuigen van een grote professionaliteit. Het is echter zo dat deze nummers nooit echt de middenmoot ontstijgen, waardoor het op den duur wat gaat vervelen. Leuk dat een track samen met Beyonce is gedaan. Beyonce heeft echter iets dat Keys heeft: ze blijft interessant. Dit album is degelijk, maar weet niet over de gehele breedte te boeien. Een loyale voldoende, 3*

avatar van Twinpeaks
Stapje terug weer . De songs beklijven niet zo als eerder . Das jammer want met Empire State Of Mind heeft ze wel een enorme troef in handen . De rest van het album haalt dat niveau bij lange na niet.Toch nog een 3 en halve ster , want slecht is dat natuurlijk allerminst

avatar van MIAB
Try Sleeping With A Broken Heart is mijn favoriete nummer op dit album. Gevolgd door Empire State of Mind. Het album kent eigenlijk geen slechte nummers. Heerlijk album van Alicia. 4*

Love Is Blind (3:50) --- 4,0
Doesn't Mean Anything (4:33) --- 4,0