Beach House - Teen Dream (2010)

Label: Sub Pop

1. Zebra (4:52)
  2. Silver Soul (4:54)
  3. Norway (4:06)
  4. Walk in the Park (5:26)
  5. Used to Be (4:02)
  6. Lover of Mine (5:07)
  7. Better Times (4:26)
  8. 10 Mile Stereo (5:07)
  9. Real Love (5:23)
  10. Take Care (5:49)
avatar van Eveningguard
De wonderen van geluiden op kinderen... Erg schattig! Een goed begin van zijn muzikale opvoeding.

avatar van IllumSphere
Beach House bewijst hier maar weer eens waarom het op een gedeelde eerste plaats staat met Youth Lagoon. Weliswaar als het komt op dream pop muziek. Nog enkele keren beluisteren, maar ik denk wel dat het goed zit met dit album.

pdonidvie schreef:

Ten eerste is dat geen spellingsfout, maar een grammaticafout. Ten tweede vind ik niet dat je commentaar moet geven op iemand zijn schrijfwijze als je zelf al te lui bent een hoofdletter te typen aan het begin van een zin. En ten derde verwoord hij zijn mening prima en heeft hij het recht dit 'zozo' te vinden.

Ik vind het trouwens ook maar 'zozo'. Maar ik zal 'em nog een paar kansen geven.

...en ten derde verwoordT hij zijn mening...

avatar van Johnny Marr
Wat een prachtig werkje. Ben er nog niet uit of ik nu deze of opvolger Bloom hun mooiste vind... maar wat maakt het eigenlijk ook uit? Wat is dit genieten zeg...

avatar van Devoo
Ik ben terug de werkjes van Beach House aan het beluisteren en deze is toch wel mijn favoriet. Wat is het toch elke keer weer genieten wanneer Norway langskomt. Heerlijke dromerige muziek. Zijn er nog bands met dergelijk geluid die zeker de moeite zijn om te beluisteren?

avatar van Niek
Hmm, Bloom greep me vanaf de eerste tonen van Myth de allereerste keer dat ik hem opzette. Dat heb ik bij deze om een of andere reden totaal niet. Vind het allemaal wat onrustiger en geforceerder klinken. Misschien moet ik nog wat wennen, maar eerste reactie is toch wat teleurstelling..

avatar van EttaJamesBrown
Wij van de Waddenzee zijn een beetje ontwennig met Beach Houses. Da's toch meer voor die randstedelingen. Wellicht dat daarom dit bandje volledig aan mij voorbij is gegaan.

Nu met de poten in de klei moet ik constateren dat dit strandhuisje mij goed bevalt, de eerste luisterbeurt al. Een fijne nazomerplaat.

Ik wil een Beach House op de kwelder!

avatar van UnknownPleasure
van 4,5 naar een 5.

dit album zal altijd bij mij blijven.

avatar van Edgar18
In afwachting van het nieuwe album heb ik deze nog eens een kans gegeven. Ik blijf het duffe muzak vinden.

Speciaal weereens ingelogd om dit album van 4.5 naar 5 te doen. 7 jaar later nog steeds even goed, zo niet beter. En favoriete nummers aangepast van 'Zebra' en 'Silver soul' naar 'take care' en '10 mile stereo'