Van Halen - Right Here, Right Now (1993)

Alternatieve titel: Live

Label: Warner Bros.

1. Poundcake (5:29)
  2. Judgement Day (4:52)
  3. When It's Love (5:22)
  4. Spanked (5:09)
  5. Ain't Talkin' 'Bout Love (4:38)
  6. In 'N' Out (6:21)
  7. Dreams (4:49)
  8. Man on a Mission (4:50)
  9. Ultra Bass (5:15)
  10. Pleasure Dome / Drum Solo (9:38)
  11. Panama (6:39)
  12. Love Walks In (5:14)
  13. Runaround (5:22)
  14. Right Now (6:14)
  15. There's Only One Way to Rock (4:59)
  16. Why Can't This Be Love (5:22)
  17. Give to Live (5:39)
  18. Finish What Ya Started (5:51)
  19. Best of Both Worlds (5:01)
  20. 316 (11:37)
  21. You Really Got Me / Cabo Wabo (7:58)
  22. Won't Get Fooled Again (5:42)
  23. Jump (4:27)
  24. Top of the World * (4:59)
totale tijdsduur: 2:16:28 (2:21:27)
avatar van Tozifra
Ik heb een set van dvd en cd. Hier staan dezelfde tracks op, maar in andere volgorde. Het betreft 15 tracks van bovenstaande lijst plus twee andere: Eagles Fly en Dream Is Over. Zie voor toelichting de Wikipedia-pagina.

avatar van OzzyLoud
Destijds toen deze eerste officiële live album uitkwam was ik helemaal door het dolle heen en had het zonder nadenken 5 sterren gehaald...… Toen stoorde ik me er al wel aan dat het gejuich bij elk nummer zowat naar voren werd gemixt... maar dacht ook das typisch Amerikaans, kan er mee leven.

Nu zoveel jaar later is mij duidelijk geworden (ook via Sammy's boek Red) dat het helemaal niet zo live is.....
Zowat alle vocalen moesten van Eddie in de studio opnieuw ingezongen worden omdat meneer niet tevreden was. Hoe lief ik deze band ook heb, het is natuurlijk uitermate teleurstellend en grote mate van minachting naar de fans toe.... Althans zo zie ik het. En zeker nu (ook alweer 5 jaar geleden) de live registratie Tokyo Dome met Dave uitkwam is het totaal onbegrijpelijk!.....
Ik snap heus wel dat aan veel live albums enigszins aan gesleuteld word en das na zoveel jaar ervaring ook dat ik met live albums niet zoveel heb (uitgezonderd one for the road van the Kinks, Tokyo Tapes van Scorpions en 2nd live van Golden Earring).
Dat gezegd hebbende zijn de nummers als Won't Get Fooled Again (The Who) en Finish What You Started "live" heerlijk en DE gitaarsolo is natuurlijk verplichte kost.

Jaren niet gedraaid. Uitstekende band in topvorm. Alleen irriteert mij soms de stem van Sammy op één of andere manier.
Heb buiten deze live plaat enkel VH 1 en Balance. Misschien toch op zoek gaan naar wat studiowerk met David Lee Roth ............

Het Tokyo Dome concert vind ik persoonlijk stukken beter.

avatar van vielip
Ik persoonlijk niet. De nummers die ze spelen zijn prima. Maar Roth klinkt echt vreselijk op die release.

avatar van gigage
Er is geen tot weinig overlap, dus waarom zou je kiezen.

avatar van vielip
Dat is ook weer waar inderdaad.

avatar van haythijs
vielip schreef:

Of wellicht doelt hij op het concert met Sammy uit datzelfde Tokyo Dome? Volgens mij 1989? Officieel nooit uitgebracht als livealbum maar destijds wel op de Japanse Tv en deze overlapt wel een deel van LRHRN. Net zoals de video Live without a net. Ik kan me voorstellen dat sommigen deze Sammy releases verkiezen boven LRHRN, mede door de overproductie van dat album in tegenstelling tot die andere live documenten.

Wel zonde dat er uit de Roth periode geen mooi opgepoetst live document is. Waarmee ik dan de eerste jaren bedoel. Uiteraard op YT wel het nodige ( VHS materiaal) te vinden..
Natuurlijk is Dave vocaal ook in al die tijd ondergeschikt aan zijn opvolger, maar die shows destijds....wow!
De Tokyo opname met Dave, tja. Het was een optie geweest deze als Karaoke band uit te brengen, de band zelf blaast dan weer wel.
Women in love daarop kan nog net....daar houdt Dave het klein en bevalt mij wel.
Overigens vind ik op deze LRHRN Ed zijn gitaarsound wel machtig klinken, de Ernie Ball fase toch? Poundcake destijds bij de MTV awards was wel een blast zeg!

avatar van vielip
Die opnames uit Tokyo '89 ken ik. Heb die nog ergens op een bootleg dvd staan. Machtig concert! En daar spelen ze dus maar mooi even Mine all mine en 5150! En die mis ik toch node op Right here right now. Daar had ik maar wat graag een nummer als Won't get fooled again (hoe machtig ook gespeeld) of die bas solo voor ingeruild.

Ik vind dus ook dat de band op Right here right now echt machtig klinkt. Achteraf aan gesleuteld of niet.

avatar van haythijs
5150 heeft een nog betere versie op Live without a net vind ik. Die solo middenin het nummer, of Mike zijn vocals blazen er nog net ff meer.
Van Halen - 5150 - YouTube

avatar van vielip
Ik ken eerlijk gezegd geen slechte versie van het nummer